خانهاخبار
اولین نگاه به چند قابلیت اساسی در آی او اس ۹

اولین نگاه به چند قابلیت اساسی در آی او اس ۹

در کنفرانس WWDC ۲۰۱۵ اپل یک به یک از برجسته ترین قابلیت هایی پرده برداری کرد که همراه آی او اس ۹ در پاییز امسال از راه می رسند. این شرکت اخیرا به شدت درگیر بهبود و رفع اشکالات مختلفی بوده که کاربران نسل های پیشین آی او اس را آزار می داد. البته در کنار این بهبودها، افزودن قابلیت های جدید نیز فراموش نشده است. برای آشنایی با آی او اس ۹ به توضیح برخی قابلیت های اصلی و برجسته جدیدترین نسل سیستم عامل موبایلی اپل پرداخته ایم.
۱۳۹۴/۳/۲۰

در کنفرانس WWDC ۲۰۱۵ اپل یک به یک از برجسته ترین قابلیت هایی پرده برداری کرد که همراه آی او اس ۹ در پاییز امسال از راه می رسند. این شرکت اخیرا به شدت درگیر بهبود و رفع اشکالات مختلفی بوده که کاربران نسل های پیشین آی او اس را آزار می داد. البته در کنار این بهبودها افزودن قابلیت های جدید نیز فراموش نشده است. برای آشنایی با آی او اس ۹ در ادامه به تفکیک به توضیح برخی قابلیت های اصلی و برجسته جدیدترین نسل سیستم عامل موبایلی اپل می پردازیم.

 

image

 

اپلیکیشن iCloud Drive

قابلیت iCloud Drive نخستین بار با آی او اس ۸ معرفی شد، اما خبری از اپلیکیشن مستقل آی او اس برای مدیریت اطلاعات این فضای ذخیره سازی ابری نبود. اپل، با سیاست راحتی کار کاربران و افزایش میزان استفاده از این سرویس، اپلیکیشن مستقل جدیدی برای iCloud Drive در آی او اس ۹ تدارک دیده است. با نگاهی به تصاویر مربوط به محیط این اپلیکیشن، می بینید که iCloud Drive دسترسی سریع به اطلاعات ذخیره شده در آن و مدیریتشان را در اختیار کاربران آی دیوایس ها می گذارد. به کمک این اپلیکیشن می توان اسناد موجود در iCloud Drive را دانلود کرد و یا آنها را صرفا در خود اپلیکیشن مشاهده کرد.

 

image

 

رمز عبور ۶ رقمی

در آی او اس ۹ توجه ویژه ای به بهبود شیوه های رمزنگاری پیشین و افزایش امنیت اطلاعات شده است. این بهبودها را در زمینه های مختلفی می توان دید: مواردی نظیر Activation Lock، لاگین های دومرحله ای، رمزنگاری آی کلاود و، قابل توجه تر از تمام اینها، رمز عبور دستگاه. از مدت ها قبل کاربران آیفون قادر بودند رمزی ۴ رقمی روی آی دیوایس خود تعریف کنند که اکثر رمزنگاری های سیستم عامل نیز به کمک آن انجام می شد. با معرفی سنسور تاچ آی دی، لایه امنیتی جدیدتری روی این ویژگی قرار گرفت و به موجب آن امکان بازکردن قفل دستگاه با اثر انگشت نیز فراهم شد.

اما ظاهرا اپل دیگر ۴ رقم را کافی نمی داند و حداقل تعداد رقم قابل قبول را برای رمز عبور دستگاه به ۶ رسانده است. شاید دو رقم در ظاهر امر تفاوت چندانی ایجاد نکند، اما همین تغییر قادر است روند شکستن قفل دستگاه را بسیار طولانی تر از پیش کند، به خصوص که حتما مطلع هستید گجت های متعددی وجود دارند که با روش Brust Force برای شکستن قفل به آی دیوایس ها حمله می کنند.

 

image

 

حالت حفظ باتری

حالت حفظ باتری جدید تعبیه شده بر آی او اس ۹ این توانایی را به سیستم عامل می دهد که با قطع کردن و غیرفعال کردن قابلیت های غیرحیاتی طول عمر باتری را تا سه ساعت افزایش دهد. جای شکی نیست که کاربران از این قابلیت بسیار استقبال می کنند، اما شاید سود بیشتر نصیب اپل شود که، طبق گفته جانی آیو، طول عمر بیشتر باتری را فدای طراحی باریک تر وسیله می کند.

وقتی Low Power Mode فعال می شود، دریافت ایمیل به صورت Push غیرفعال می گردد، پردازش هایی که در پس زمینه انجام می گیرند محدود می شوند، جلوه های انیمیشنی و گرافیکی متوقف می گردند و برخی اوقات سرعت اینترنت دستگاه نیز دستخوش تغییر می شود. برای اطلاع از فعال بودن این حالت آیکون باتری واقع در استتوس بار به رنگ زرد در می آید.

 

image

 

حل مشکل دکمه Shift

با یکی از آپدیت های آی او اس ۸، اپل رنگی را که دکمه شیفت در حالت فعال و غیرفعال می گرفت تغییر داد. این موضوع موجب نارضایتی کاربران بسیاری شد، چون همواره آنها را هنگام تایپ دچار اشتباه می کرد. اپل برای حل این مشکل در آی او اس رفتار کیبورد این سیستم عامل را، که سال های سال از خود نشان می داد، کمی تغییر داده است. در این نسخه آی او اس، بسته به این که دکمه شیفت فعال باشد یا غیرفعال، حروف موجود روی کلیدهای کیبورد بزرگ و کوچک می شود و احتمال بروز خطا هنگام تایپ به صفر می رسد.

 

image

منبع: appleinsider

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

Mehran safari

۱۳۹۴/۱۰/۴
آقا اين اي او اس 9 واقعاً مسخرست من ارتقا دادم به اي او اس ٩ بدبخت شدم ديگه گوشيم هر كاري ميكنم اثر انگشتمو نميشناسه

شهاب

۱۳۹۴/۳/۲۶
اپل واقعا گند زده وقتی اثر انگشت هست دیگه افزایش دیجیت مسخرس

роивадол

۱۳۹۴/۳/۲۴
من مظورم این بود که دیگه نیاید الکی بگید بقیه از اپل تقلید میکنن بعدشم اولین ماشین اگزوز داشت از اون موقع تا الانم همه اگزوز دارن پس این یعنی تقلید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

I MOH

۱۳۹۴/۳/۲۳
همون چيزي كه شما در مورد ساخت GALAXY S6 و طراحي بدنش گفتيد و اثر انگشت ..........

роивадол

۱۳۹۴/۳/۲۳
اپلی های متعصب حالا واسه ی تقلید مولتی ویندو از سامسونگ چی میخواید بگید؟