خانهاخبار
تراشه 8 هسته ای مدیاتک، Helio P10، رقیبی قدرتمند در بازار

تراشه 8 هسته ای مدیاتک، Helio P10، رقیبی قدرتمند در بازار

در اوایل ماه می بود که مدیاتک خبر تولید پردازنده 10 هسته ای Helio X20 خود را اعلام کرد. پردازنده موبایلی که اولین در نوع خود است و از 10 هسته پردازشی بهره می برد. ما هنوز هم منتظریم تا این تراشه را بر روی اولین اسمارت فون ببینیم و عملکرد آن را به آزمایش بگذاریم. به نظر می رسد جانشین اسمارت فون شیائومی Mi Note یعنی Mi Note Pro اولین گوشی استفاده کننده از این تراشه خواهد بود.
۱۳۹۴/۳/۱۵

در اوایل ماه می بود که مدیاتک خبر تولید پردازنده 10 هسته ای Helio X20 خود را اعلام کرد. پردازنده موبایلی که اولین در نوع خود است و از 10 هسته پردازشی بهره می برد. ما هنوز هم منتظریم تا این تراشه را بر روی اولین اسمارت فون ببینیم و عملکرد آن را به آزمایش بگذاریم. به نظر می رسد جانشین اسمارت فون شیائومی Mi Note یعنی Mi Note Pro اولین گوشی استفاده کننده از این تراشه خواهد بود. اما بعید است که تراشه مدیاتک به این زودی آماده قرار گرفتن در گوشی ها در سال جاری شده باشد، به همین خاطر احتمالا اولین گوشی با این تراشه را در سه ماهه اول 2016 شاهد خواهیم بود. با این وجود مدیاتک تراشه قدرتمند دیگری را در کامپیوتکس به نمایش گذاشت.

 

mediatech

 

این تراشه که Helio P10 نام دارد به قدرتمندی تراشه X20 نیست اما قرار است که بر روی میزان مصرف باتری و هر چه بهتر کردن عملکرد تمرکز داشته باشد. این تراشه 28 نانومتری از 8 هسته 64 بیتی کورتکس A53 با فرکانس 2 گیگاهرتز برخوردار است. اگرچه کورتکس A57 می توانست عملکری بهتر داشته باشد اما A53 می تواند طول عمر باتری بیشتری به ارمغان آورد.

تراشه P10 همچنین از پردازنده گرافیکی 64 بیتی و دو هسته ای Mali-T860 با فرکانس 700 مگاهرتز و پشتیبانی از LTE Cat 6 (سرعت 300 مگابایت بر ثانیه برای دانلود و 50 مگابایت بر ثانیه برای آپلود) نیز بهره مند است. در این تراشه همچنین از TrueBright ISP استفاده شده است که از سنسور اپتیکی اولترا سنستیو RWWB پشتیبانی می کند. این سنسور قابلیت جذب دو برابری نور و ارائه رزولوشن رنگ بهتر در مقایسه با استاندار RGB را دارا است. 

Helio P10 نیازی به تراشه صوتی جدا ندارد زیرا تراشه صوتی HiFi با قدرت 110dB SNR و 95dB THD را در خود جای داده است. به لطف حضور فناوری MiraVision 2.0 این تراشه قادر خواهد بود از نمایشگر های تمام HD با 60 فریم در ثانیه پشتیبانی کند.

درحالی که Helio X20 احتمالا اوایل سال 2016 عرضه خواهد شد، تراشه P10 در سه ماه سوم سال جاری میلادی در دسترس خواهد بود و انتظار می رود پیش از پایان 2015 شاهد اسمارت فون هایی با این تراشه باشیم. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

Amin

۱۳۹۴/۳/۱۶
ای جووووون

aaa

۱۳۹۴/۳/۱۵
ببخشید ها گوشی mi note pro که همین حالام داخل بازاره....

mojtabanoorizadeh8

۱۳۹۴/۳/۱۵
JUST SNAPDRAGON 810

هادی

۱۳۹۴/۳/۱۵
قالب سایتتون خیلی بد شده اون قبلیه بهتر بود آدم تو این گم میشه