خانهاخبار
عینک هوشمند Cool Glass One با قیمتی معادل با یک سوم گوگل گلس راهی بازار است

عینک هوشمند Cool Glass One با قیمتی معادل با یک سوم گوگل گلس راهی بازار است

– نویسنده مهمان: اکثر کاربرانی که کوچک ترین علاقه ای به دنیای تکنولوژی داشته باشند قطعا با عینک هوشمند گوگل یا Google Glass آشنا هستند. این عینک که در سال ۲۰۱۳ معرفی شد ابتدا در اختیار تعداد کمی از توسعه دهندگان و سپس در دسترس عموم قرار گرفت. بسیاری از کاربران اشتیاق به آزمایش این عینک ها داشتند اما قیمت ۱۵۰۰ دلاری آن ها مانع از استقبال فوق العاده خریداران می شد. در نهایت نیز فروش فوق العاده ای برای این عینک ها رقم نخورد که البته انتظار هم نمی رفت چنین اتفاقی بیافتد
۱۳۹۴/۳/۱۲
– نویسنده مهمان: اکثر کاربرانی که کوچک ترین علاقه ای به دنیای تکنولوژی داشته باشند قطعا با عینک هوشمند گوگل یا Google Glass آشنا هستند. این عینک که در سال ۲۰۱۳ معرفی شد ابتدا در اختیار تعداد کمی از توسعه دهندگان و سپس در دسترس عموم قرار گرفت. بسیاری از کاربران اشتیاق به آزمایش این عینک ها داشتند اما قیمت ۱۵۰۰ دلاری آن ها مانع از استقبال فوق العاده خریداران می شد. در نهایت نیز فروش فوق العاده ای برای این عینک ها رقم نخورد که البته انتظار هم نمی رفت چنین اتفاقی بیافتد زیرا Google Glass بیشتر جنبه تکنولوژیک و قدرت نمایی در حوزه تکنولوژی داشت و نمی توانست مانند اسمارت فون های نکسوسی بازار را فتح کند.
 
image
 
همانطور که پیش تر اشاره کردیم کاربران بسیار زیادی مشتاق خریداری یکی از عینک های هوشمند گوگل هستند اما توانایی پرداخت قیمت هنگفت آن ها را ندارند و اینجاست که تولید کنندگان چینی وارد میدان می شوند. چینی ها را می توان به عنوان متعادل کننده بازار تکنولوژی دانست زیرا شاید اگر قیمت رقابتی تولید کنندگان چشم بادامی مانند شیائومی، هواوی یا Meizu در حوزه اسمارت فون ها و تبلت ها نبود اکنون باید محصولات اپل، سامسونگ، سونی و دیگر برند های معتبر را با قیمتی چندین هزار دلاری می خریدیم!
 
کمپانی چینی Beijing Palo Alto Tech اقدام به رونمایی از عینک های هوشمندی کرده که زبان طراحی خود را از گوگل گلس به ارث برده اند. این محصول رقابتی که Cool Glass One نام دارد می تواند جایگزین خوبی برای گوگل گلس باشد. این کمپانی محصول هوشمند خود را در نمایشگاه CES Asia معرفی کرده است. Cool Glass One به یک تاچ پد مشابه گوگل گلس مجهز شده که با لمس و حرکت انگشت روی آن می توانید میان منو ها و آیکون های تعبیه شده در رابط کاربری آن حرکت کنید. مهم ترین ویژگی آن را می توان دوربین با کیفیت اش دانست که قابلیت فیلم برداری و عکس برداری با کیفیت 1080p دارد. نکته جالب اینکه برای استفاده آسان تر نیز می توان عینک را با دستگاه اندرویدی خود همگام سازی کرد.
 
همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید اصالت این محصول به Google Glass باز می گردد. حتی مدیر عامل این کمپانی نیز اعتراف کرد که برای ساخت Cool Glass One در بسیاری از موارد از گوگل گلس الهام گرفته اند. این عینک می تواند تصویری را مقابل چشم به نمایش در آورد بدون اینکه دید انسان را با مشکل روبرو کرده یا اختلالی در بینایی ایجاد کند. از جمله دیگر قابلیت های آن می توان به فیلمبرداری مداوم ۴۵ دقیقه ای اشاره کرد که این محدودیت احتمالا به دلیل ضعف باتری آن مانع از فیلم برداری برای مدت بیشتری می شود. متاسفانه مشخصات بیشتری از محصول ارزان قیمت این برند چینی در اختیار کاربران قرار نگرفته است و باید منتظر ورود آن به بازار و نقد و بررسی های کارشناسان و کاربران بمانیم.
 
عینک های هوشمند Cool Glass One در رنگ های متعدد و با قیمتی میان ۳۳۰ تا ۵۰۰ دلار روانه بازار خواهند شد که در گران ترین حالت نیز یک سوم عینک ۱۵۰۰ دلاری گوگل قیمت دارند. عینک هوشمند چینی در ماه آگوست در فروشگاه های آنلاین آماده سفارش خواهد بود و خبر قطعی حضور آن در بازارهای فیزیکی نیز تاکنون تایید نشده است.
 
منبع: AndroidHeadlines

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (8 نظر)

علیرضا

۱۳۹۵/۵/۱۸
من خریدار کول گلاس وان هستم ، برای خرید آن چه باید کرد؟
جواب من یه شماره تماس است.

علی

۱۳۹۵/۵/۱۶
سلام من الان بیشتر از شش ماه است که منتظر رسیدن آگوست بوده ام و با رسیدن ماه مربوطه همچنان در پی داشتن و دیدن دنیام با کول گلاس وان مانده ام ، الان خواهش جواب دادن مسئول فروش را دارم که آیا من با عینک کول گلاس وان میتوانم دنیای خود رو ببینم؟
اگر جواب من رو بدین ممنون میشم از شما خیلی زیاد.

علی

۱۳۹۵/۴/۲۲
با سلام
یک سوال داشتم ، ماه آگوست چند روز مانده است؟

عینک گوگل

۱۳۹۴/۸/۳۰
قیمتش خیلی باست

Ashıl

۱۳۹۴/۶/۳۰
خخخخخخخخ هیجان زده شده