خانهاخبار
چگونه در اندروید لالیپاپ محدودیت مصرف اینترنت سیم کارت را اعمال کنیم؟

چگونه در اندروید لالیپاپ محدودیت مصرف اینترنت سیم کارت را اعمال کنیم؟

– نویسنده مهمان: اگر از طرح های اینترنت نامحدود اپراتورها استفاده نمی کنید و مانند بسیاری از کاربران یک طرح ارزان قیمت با ترافیک محدود ماهانه را انتخاب کرده اید احتمالا همیشه نگران مصرف بیش از حد داده ها هستید. خوشبختانه دستگاه های اندرویدی قابلیت محدود کردن میزان استفاده از داده ها را در رابط کاربری خود دارند. بدین وسیله کاربر می تواند میزان مصرف ماهیانه خود را محدود کرده تا بیش از طرح خریداری شده از اینترنت دیتا استفاده نکند.
۱۳۹۴/۳/۱۱
– نویسنده مهمان: اگر از طرح های اینترنت نامحدود اپراتورها استفاده نمی کنید و مانند بسیاری از کاربران یک طرح ارزان قیمت با ترافیک محدود ماهانه را انتخاب کرده اید احتمالا همیشه نگران مصرف بیش از حد داده ها هستید. خوشبختانه دستگاه های اندرویدی قابلیت محدود کردن میزان استفاده از داده ها را در رابط کاربری خود دارند. بدین وسیله کاربر می تواند میزان مصرف ماهیانه خود را محدود کرده تا بیش از طرح خریداری شده از اینترنت دیتا استفاده نکند. در ادامه قصد داریم نحوه محدودسازی استفاده از داده های اینترنتی را در گوشی های هوشمند اندرویدی آموزش دهیم؛ تا پایان با جی اس ام همراه باشید.
 
image
   
image
 
برای محدود کردن اینترنت دیتا ابتدا باید قسمت تنظیمات اصلی گوشی را باز کرده و وارد گزینه Data Usage شوید. در این بخش دکمه ای به نام Cellular Data مشاهده می کنید که در حالت پیش فرض خاموش بوده و برای محدود کردن دیتا باید روشن شود. پس از فعال کردن این بخش گزینه ای به نام Set Data Limits نمایان می شود که اجازه تعیین محدوده استفاده از اینترنت دیتا را به شما خواهد داد. پس از انتخاب این گزینه، نوار نارنجی رنگی مشاهده خواهید کرد که به شما اجازه می دهد محدوده دیتا را مشخص کنید. در این بخش می توانید یک اخطار یا آلارم نیز فعال کنید که با نزدیک شدن مصرف دیتا به محدوده مشخص شده به شما اخطارهایی داده شود.
 
image
   
image
 
در صورتی که برای دیتای استفاده شده محدوده ای قائل شوید، پس از رسیدن به محدوده مورد نظر دستگاه اندرویدی به صورت خودکار اتصال دیتا را غیر فعال کرده و اجازه استفاده را به شما نخواهد داد. البته در نظر داشته باشید که اتصالات Wi-Fi مبحثی کاملا مجزا از این بخش داشته و محدود کردن اینترنت دیتا هیچ اختلالی در اتصال Wi-Fi به وجود نخواهد آورد. به این نکته نیز توجه داشته باشید که احتساب میزان داده مصرف شده توسط دستگاه اندرویدی ممکن است اندکی متفاوت از آنچه باشد که اپراتور شما در نظر می گیرد. پس بهتر است اگر به عنوان مثال طرح ماهانه ۱ گیگابایتی خریداری کرده اید، دستگاه را روی ۹۵۰ مگابایت محدود کنید تا ناهمخوانی های احتمالی میان دستگاه و اپراتور جبران شوند.
 
image
   
image
 
این آموزش بر اساس آنچه در Android 5.1.1 Lollipop خالص گوگل مشاهده می شود، منتشر شده است. با توجه به اینکه هر کمپانی تولید کننده ای رابط کاربری اختصاصی خود را دارد این احتمال وجود هرگونه تفاوت یا ناهماهنگی در کلمات و عبارات کلیدی متن با دستگاه شما وجود داشته باشد اما روند کلی کار، مطابق با چیزی است که در این مطلب توضیح داده شد.
 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

مهمان

۱۳۹۴/۳/۱۱
برای سونی هم دقیقا همین بود، ممنون جی اس ام عزیز.