خانهاخبار
پروژه Abacus گوگل قرار است جایگزین سیستم های احراز هویت بر اساس پسورد شود

پروژه Abacus گوگل قرار است جایگزین سیستم های احراز هویت بر اساس پسورد شود

– نویسنده مهمان: در روز اول کنفرانس Google I/O، گوگل چند ویژگی جدید که قرار است در Android M به این سیستم عامل اضافه شود را به حضار معرفی کرد. این ویژگی های معرفی شده عبارتند از حالت ذخیره انرژی جدید، مدیریت بهتر رم، پشتیبانی از اسکنرهای اثر انگشت و مدیریت مجوز اپلیکیشن ها. در روز دوم این کنفرانس کارمندان گوگل به صحنه باز گشتند تا فناوری های جدیدی که توسط تیم ATAP این شرکت در حال توسعه است را به حضار معرفی کنند.
۱۳۹۴/۳/۹
– نویسنده مهمان: در روز اول کنفرانس Google I/O، گوگل چند ویژگی جدید که قرار است در Android M به این سیستم عامل اضافه شود را به حضار معرفی کرد. این ویژگی های معرفی شده عبارتند از حالت ذخیره انرژی جدید، مدیریت بهتر رم، پشتیبانی از اسکنرهای اثر انگشت و مدیریت مجوز اپلیکیشن ها. در روز دوم این کنفرانس کارمندان گوگل به صحنه باز گشتند تا فناوری های جدیدی که توسط تیم ATAP این شرکت در حال توسعه است را به حضار معرفی کنند. ویژگی هایی همچون لباس های هوشمند، نسخه عملیاتی پروژه Ara و پروژه Abacus. در این بین پروژه Abacus یک سیستم احراز هویت هوشمند است که هدف آن حذف پسورد در دستگاه های موبایل آینده است.
 
پروژه Abacus بر اساس تحلیل الگوی استفاده کار می کند. این سیستم چیزهایی مانند نوع تایپ کردن شما، نوع حرکت شما، نوع سوایپ کردن شما و اپلیکیشن هایی که معمولا از آنها استفاده می کنید را مد نظر قرار می دهد. مهم تر اینکه Abacus از ابزارهای احراز هویت بیومتریک مثل تشخیص صدا و چهره نیز استفاده می کند. با ترکیب تمام این موارد، سیستم سعی می کند تا هویت شخصی که در حال کار با دستگاه است را بررسی و آن را با هویت مالک دستگاه مطابق دهد.
 
image
 
مهمترین عامل در این سیستم، به کار گرفتن همه این موراد با هم است. در حالی که سیستم تشخیص چهره (حداقل در حال حاضر) به راحتی می تواند فریب بخورد، اما حتی برای یک مجرم بالقوه نیز تقلید صدا و نوع استفاده از دستگاه کار سختی خواهد بود. گوگل می گوید که پروژه Abacus به سختی نسبت به سیستم های احراز هویت معمولی مثل پسوردهای 4 رقمی یا اسکنرهای اثر انگشت فریب خواهد خورد.
 
با این حال با توجه به اینکه دستگاه با استفاده از این سیستم باید به طور مداوم به جمع آوری و تحلیل انواع داده ها مشغول باشد، مسلما شارژ باتری دستگاه بیشتر مصرف خواهد شد اما امیدواریم که گوگل راهی برای بهینه کردن مصرف انرژی پیدا کند.
 
همچنین به صورت زنده یک دمو از پروژه Abacus در کنفرانس Google I/O اجرا شد و این سیستم به خوبی توانست تفاوت میان دو کاربر را تشخیص دهد. در آینده ممکن است این سیستم هنگامی که تشخیص دهد دستگاه توسط مالک خود مورد استفاده قرار نمی گیرد بعضی از پروتوکل های امنیتی را اجرا کند. در حال حاضر تیم ATAP گوگل هنوز اعلام نکرده است که پروژه Abacus ممکن است کی وارد دستگاه های تجاری شود.
 
منبع: Phonearena

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)