خانهاخبار
Google Now، دستیار صوتی گوگل، هوشمند تر می شود

Google Now، دستیار صوتی گوگل، هوشمند تر می شود

نویسنده مهمان: Google Now به زودی از چیزی که اکنون شاهدش هستیم هوشمند تر می شود. این خبر را گوگل در کنفرانس توسعه دهندگان خود که ساعاتی پیش برگزار شد اعلام کرد و در طی آن به ویژگی های جدید دستیار صوتی گوگل ناو اشاره کرد، ویژگی هایی که به این دستیار صوتی اجازه می دهد هر اتفاقی روی نمایشگر شما روی می دهد را بسنجد و به طور خودکار اقدامات لازم را انجام دهد. در واقع این دستیار صوتی به طور اساسی در همه بخش های اندروید ادغام شده و مورد استفاده قرار می گیرد.
۱۳۹۴/۳/۷

نویسنده مهمان: Google Now به زودی از چیزی که اکنون شاهدش هستیم هوشمند تر می شود. این خبر را گوگل در کنفرانس توسعه دهندگان خود که ساعاتی پیش برگزار شد اعلام کرد و در طی آن به ویژگی های جدید دستیار صوتی گوگل ناو اشاره کرد، ویژگی هایی که به این دستیار صوتی اجازه می دهد هر اتفاقی روی نمایشگر شما روی می دهد را بسنجد و به طور خودکار اقدامات لازم را انجام دهد. در واقع این دستیار صوتی به طور اساسی در همه بخش های اندروید ادغام شده و مورد استفاده قرار می گیرد. ساندر پیچای می گوید: شما در گوشی خود با انبوهی از اطلاعات مواجه هستید و گوگل ناو می خواهد این اطلاعات را مرتب کند. او همچنین می گوید که آنها در طول چند سال اخیر بزرگترین سرمایه گذاری را بر روی الگوریتم های یادگیری ماشین انجام داده اند و اکنون به این باور رسیده اند که در این زمینه در جهان بهترین هستند. پس از بیان این صحبت ها ساندر پیچای به سراغ آپارنا چناپراگادا، که مسئول تولید گوگل ناو است، می رود و او اطلاعات بیشتری درباره این دستیار دیجیتال به حاضرین می دهد.

 

چناپراگادا می گوید که آنها به دنبال پاسخ دادن به کاربران هستند. گوگل ناو بیش از 100 میلیون محل و مکان را می شناسد و البته این شناختن تنها یک لسیت کردن تجاری نیست. باز هم باید اشاره کرد که طریقه شناختن این دستیار صوتی تنها شناسایی موقعیتی این اماکن نیست و در واقع او به خوبی می داند چه موقع این اماکن شلوغ هستند، چه موقع باز می شوند و اینکه وقتی شما به آنجا می روید به چه چیزی نیاز دارید. او سپس به سراغ پاره ای توضیحات درباره هوشمندی های جدید این دستیار صوتی می رود. چناپراگادا در هنگام پخش یک موسیقی Skrillex از گوگل ناو نام حقیقی موسیقی را می پرسد و گوگل ناو نیز به درستی پاسخ می دهد.

 

image

 

اما این تنها چیزی نیست که گوگل ناو انجام می دهد. وقتی که ایمیلی در مورد فیلم های سینمایی روی صفحه نمایش گوشی شما ظاهر می شود شما با فشردن و نگه داشتن انگشت بر روی نمایشگر خواهید دید که این دستیار صوتی کارت هایی حاوی جزئیات در مورد فیلم ها را برای شما نمایش خواهد داد. گوگل ناو محتویات روی صفحه نمایش شما را تجزیه و تحلیل می کند و فورا به دنبال اطلاعات مرتبط با آن، که برای شما مفید باشد به جستجو می پردازد. اگر شما در مورد وعده غذایی شام برای کسی پیام ارسال کنید، این دستیار صوتی به طور خودکار رتبه بندی رستوران ها، به همراه ساعتی که شما در مکالمه خود از آن سخن گفته اید را پیش روی شما می گذارد. گوگل ناو می تواند از این هم ساده تر عمل کند: بر روی هر واژه ای روی مرورگر کروم ضربه بزنید و گوگل ناو برای شما تعریفی از آن را فراهم خواهد کرد. گوگل این ویژگی را این طور شرح می دهد:

 

"وقتی که شما بر روی دکمه خانه ضربه می زنید و آن را نگه می دارید، گوگل بهترین گزینه هایی، که احتمالا در آن لحظه برای شما سودمند خواهد بود را پیش روی شما می گذارد. اما اگر شما به دنبال چیزی خاص هستید می توانید با گفتن OK Google از گوگل ناو کمک بخواهید، بدون توجه به آنچه بر روی نمایشگر شما نمایش داده می شود و یا اپلیکیشنی که در حال کار با آن هستید. برای مثال اگر در حال گوش دادن به Twenty One Pilots در اسپاتیفای هستید، می توانید با گفتن OK Google, Who’s the lead singer از گوگل در مورد خواننده اصلی گروه سوال کنید و پاسخ خود را فورا دریافت کنید."

 

image

 

چناپراگادا اعلام می کند که در چند ماه آینده جزئیات بیشتری در مورد این دستیار صوتی با کاربران به اشتراک خواهد گذاشت.

 

قابلیت های گسترده گوگل ناو، این شایعه را پدید آورده است که اپل نیز در حال تولید سرویسی شبیه به گوگل ناو برای iOS 9 است و آن را در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان خود در ماه آینده معرفی خواهد کرد. مایکروسافت نیز به تازگی خبر از آمدن دستیار صوتی خود، کورتانا، به اندروید داده بود اما با توجه به گستره ای که گوگل برای گوگل ناو در نظر گرفته است، با عرضه اندروید M در سه ماه سوم سال جاری میلادی، این دستیار صوتی با داشن ویژگی Now on Tap، احتمالا به راحتی از کورتانا برای اندروید پیشی خواهد گرفت.

 

منبع: TheVerge

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

مهمان

۱۳۹۴/۳/۹
سرویس google now جند ماهی هست که در ایران غیر فعال شده . و با پیغام در کشور شما در دسترس نیست شما رو همراهی میکنه

مهمان

۱۳۹۴/۳/۸
شرگت گوگل و سری های گوشی نکسوس مخصوصا نکسوس6 همیشه عاالی هستن