خانهاخبار
گوگل مپ، یوتیوب و گوگل کروم نیز با دست پر به IO 2015 آمدند

گوگل مپ، یوتیوب و گوگل کروم نیز با دست پر به IO 2015 آمدند

نویسنده مهمان: کنفرانس توسعه دهندگان گوگل موسوم به Google I/O 2015 نیز به پایان رسید. خدمات و سرویس های جدیدی از سوی گوگل در این کنفرانس معرفی شد که در ادامه به بررسی برخی از آن ها خواهیم پرداخت.
۱۳۹۴/۳/۷

نویسنده مهمان: کنفرانس توسعه دهندگان گوگل موسوم به Google I/O 2015 نیز به پایان رسید. خدمات و سرویس های جدیدی از سوی گوگل در این کنفرانس معرفی شد که در ادامه به بررسی برخی از آن ها خواهیم پرداخت.

 

Google Maps

هنگامی که Sundar Pichai پدر سرویس های متنوع گوگل روی استیج حاضر می شود، باید خود را برای شنیدن اخبار مسرت بخش آماده کنید! امشب یکی از کلیدی ترین تحولات Google Maps یا نقشه های گوگل رقم خورد که آن چیزی نیست جز “قابلیت استفاده آفلاین از نقشه ها.” این قابلیت برای هموطنان ایرانی نیز بسیار کاربرد دارد زیرا بیشترین استفاده ما از این نقشه هنگام سفر است که در جاده ها و اتوبان ها نیز کمتر اپراتوری سرویس دهی مناسبی دارد و اینجاست که مسیریابی آفلاین توسط نقشه ها به کمک کاربران سردرگم می آید.

 

image

 

هدف گوگل از راه اندازی چنین قابلیتی، مشخصا کشورهای در حال توسعه عنوان شده است؛ کشورهایی که کاربرانشان به دلیل گران بودن اینترنت، دسترسی مشکل یا هر دوی آن ها نمی توانند از سرویس نقشه گوگل آن طور که شایسته است استفاده کنند. ویژگی دومی که به اپلیکیشن نقشه گوگل افزوده شده، دستیار صوتی آفلاین است؛ این دستیار می تواند در هر پیچ و خم جاده یا خیابان به صورت آفلاین کاربر را برای هدایت به مسیر درست راهنمایی کند. این امکان پیش از این فقط در حالت آنلاین در دسترس بود که هم اکنون نسخه آفلاین آن نیز کاربران را همراهی خواهد کرد. قابلیت های مسیریابی آفلاین نقشه گوگل تا پایان امسال در دسترس کاربران سراسر جهان قرار خواهد گرفت.

 

YouTube

یک نسخه آفلاین از سرویس اشتراک ویدئو YouTube به زودی در کشور های هند، اندونزی، فیلیپین و ویتنام راه اندازی خواهد شد. همانطور که می دانید یوتیوب اجازه دانلود مستقیم ویدئوهای بارگذاری شده را به کاربران نمی دهد حال آنکه این سرویس مجوز دانلود ویدئو و ذخیره آن به مدت ۴۸ ساعت را به کاربران کشورهای مذکور خواهد داد. درباره این موضوع توضیح بیشتری ارائه نشده اما احتمالا ویدئوها به صورت خودکار پس از ۴۸ ساعت از روی دستگاه کاربر حذف خواهند شد.

 

image

 

Google Chrome

یکی از مشکلاتی که مرورگر Google Chrome همواره با آن دست و پنجه نرم کرده، مصرف بیش از حد داده هاست. مهندسان گوگل به دنبال حل این مشکل، سعی در بهینه سازی اپلیکیشن پرطرفدار خود کرده اند. پس از ارائه بروزرسانی و اعمال بهینه سازی های لازم روی کروم، مصرف داده ها توسط این مرورگر تا ۸۰ درصد کاهش خواهد یافت که موفقیت چشمگیری برای این اپلیکیشن محسوب می شود.

 

image

 

منبع: TheVerge

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

مهمان

۱۳۹۴/۳/۹
اقا مساله اينه كه برند هاي بي اصل و نصبي مثل هاوايي و سامسونگ جاي مارك هاي اصيلي مثل نوكيا و اريكسون و بلك بري و موتورولا رو گرفتن فقط به خاطر اينكه تعداد بنجل خرها زياد شده. چاره چيه. فقط يه عده كه ايفون ميخرند هنوز طرفدار اصالتند. نوكيا هم كه ديگه خودش نيست كه بشه بهش اعتماد كرد.

مهمان

۱۳۹۴/۳/۸
خسته نباشه google کاری که google الان برای google maps انجام داده (قابلیت استفاده آفلاین از GPS و دستیار صوتی آفلاین) نوکیا 5 سال پیش این کار رو برای گوشی های با سیستم عامل سیمبینش انجام داده بود. یادش بخیر عجب سیستم عاملی بود سیمبین اگه شرکت نوکیا سیمبین رو توسعه داده بود الان اندروید رو میذاشت جیب بغلش من تا حالا سیستم عاملی رو ندیدم که مثل سیمبین روان باشه قابلیت هایی که سیمبین 5 سال پیش داشت الان تازه google داره به سیستم عاملش اضافه میکنه سیمبین انقد روان بود که با یه پردازنده 680 مگاهرتزی هم میتونستی بهترین کارایی رو از گوشی ببینی یک از خوبی هاش این بود که موقع نصب برنامه به راحتی میتونستی انتخاب کنی که برنامه رو کجا نصب کنی تو حافظه داخلی یا مموری کارت برنامه رو وقتی میبستی دیگه کامل بسته میشد و دیگه نیاز نبود مثل گوشی های اندرویدی الان دوباره بری تو قسمت application manager بعدش برنامه رو انتخاب کنی و force stop رو بزنی تازه بعد از هر بار استفاده از یک برنامه باید این کار رو بکنی که این مشکل به خاطر نقص سیستم عامل اندروید هستش که هیچ وقت روی حافظه RAM گوشی مدیریت نداره و مصرفش بهینه نیست به خاطر همینه که RAM گوشی های اندرویدی همیشه پره و به خاطر این مشکل نمیشه روی گوشی زیاد برنامه و بازی بریزی سیمبین اصلا اینجوری نبود و میتونستی به هر تعداد که میخواستی روش برنامه و بازی نصب کنی خلاصه که حیف شد سیمبین از رده خارج شد چون واقعا سیستم عامل خوبی بود (کسایی که با این سیستم عامل کار کردن حرف من رو میفهمن) من یه C7 داشتم عالی بود باهاش بازی های با گرافیک full hd مثل آسفالت و ... رو اجرا میکردم همزمان باهاش از اینترنت دانلود هم میکردم و آهنگ هم گوش میدادم تازه با این شرایط بعد از یه ساعت گوشی شروع می کرد به گرم شدن مثل این گوشی های اندرویدی الان نبود که تا باهاشون نیم ساعت میری اینترنت شروع میکنن به داغ کردن یاد سیمبین بخیر به خاطرات پیوست

مهمان

۱۳۹۴/۳/۸
گوگل یدونه ای میخوامت...