خانهاخبار
چگونه ویندوز 10 آینده گوشی های هوشمند را برای همیشه تغییر خواهد داد

چگونه ویندوز 10 آینده گوشی های هوشمند را برای همیشه تغییر خواهد داد

– نویسنده مهمان: تلفن های همراه در پنج سال گذشته شاهد یک رنسانس در صنعت خود بوده اند. جایگزین شدن ایده استفاده از آنها تنها برای ایجاد تماس و فرستاندن پیام با ایده دستگاه هایی که می توانند روی خود اپلیکیشن اجرا کنند، وارد اینترنت شود و تماس تصویری داشته باشند تحولی بزرگ در این صنعت بود.
۱۳۹۴/۳/۴
– نویسنده مهمان: تلفن های همراه در پنج سال گذشته شاهد یک رنسانس در صنعت خود بوده اند. جایگزین شدن ایده استفاده  از آنها تنها برای ایجاد تماس و فرستاندن پیام با ایده دستگاه هایی که می توانند روی خود اپلیکیشن اجرا کنند، وارد اینترنت شود و تماس تصویری داشته باشند تحولی بزرگ در این صنعت بود.
 
با ورود آیفون در سال 2007، فناوری صفحات لمسی و پیشرفت های نرم افزاری این مفهوم به وجود آمد که تلفن های همراه نیاز به کیبورد ندارد و می توانند صفحات نمایشگر بزرگ با تراکم پیسکل زیادی داشته باشند. بجز اپل تولید کنندگان دیگر نیز، از اچ تی سی گرفته تا سامسونگ هر یک به نوعی تعریف مخصوص به خود را در مورد گوشی های هوشمند به بازار عرضه می کنند.
 
image
 
حالا به نظر می رسد که نوبت مایکروسافت است. ویندوز فون این شرکت علیرغم داشتن چند ایده خوب و نقدهای مثبت هیچ گاه  نتوانست به یک موفقیت تجاری دست پیدا کند. اکنون پس از سال ها گمنامی در دنیای گوشی های هوشمند، غول ردموند تصمیم به تغییر رویه گرفته است و آن تبدیل ضعیف ترین سرمایه خود به بزرگترین است، تبدیل ویندزو فون به ویندوز.
 
تعریف دوباره گوشی هوشمند
پیش از این ویندزو فون در ایده طراحی شبیه به ویندوز 8 بود اما در واقع هیچوقت یکی نبودند. مایکروسافت همیشه قول هایی داده بود که این دو پلتفرم را با هم ترکیب خواهد کرد و اپلیکیشن های ساخته شده برای یکی روی دیگری نیز قابل اجرا خواهد بود. اگر چه این قول ها هیچ گاه عملی نشدند اما مایکروسافت با گوشی های ویندوز 10 پا را فراتر گذاشته است و اگر بتواند آن را به درستی اجرا کند شاهد تعریفی جدید از گوشی های هوشمند خواهیم بود.
 
برای پیاده سازی این ایده تنها نیاز به یک کابل HDMI، یک کیبورد و یک موس دارید تا گوشی شما به یک کامپیوتر تغییر شکل پیدا کند. با استفاده از قدرت ویندوز 10 تمامی اپلیکیشن ها روی دستگاه های مختلف ویندوز قابل اجرا می شوند. مثلا برای کار در اداره کافی است تا گوشی خود را به یک مانیتور وصل کنید و از آن همانند یک کامپیوتر رو میزی استفاده نمایید.
 
البته مسلما موانعی وجود دارد که از تبدیل شدن سریع این ایده به یک موفقیت جلوگیری می کند. مایکروسافت اعلام کرده است که برای فعال کردن این ویژگی نیاز به سخت افزارهای جدید است و هیچ یک از گوشی های فعلی واجد شرایط و سازگار با این ویژگی ویندوز 10 نیستند. 
 
image
 
هنوز مشخص نیست که کاربران ویندوز فون نیاز به چه سخت افزاری برای اجرای  Continuum (اتصال گوشی به مانیتور) دارند و این سخت افزارهای مورد نیاز چه هزینه ای برای آنها در پی خواهد داشت. مایکروسافت استفاده از این گوشی های جدید را عمدتا در کشورهای در حال توسعه مناسب می داند اما باید به این نکته توجه داشت که معمولا کاربران این کشورها از عهده خرید یک گوشی 600 دلاری بر نخواهند آمد حتی اگر از آن گوشی به عنوان کامپیوتر نیز استفاده شود. 
 
این موارد به کنار، اگر مایکروسافت بتواند این کار را انجام دهد در موقیعتی قرار می گیرد که کمتر کسی در آن قرار دارد. Continuum می تواند دید مردم را نه تنها نسبت به کامپیوتر بلکه نسبت به موبایل را تغییر دهد. هر چند که ممکن است این کار مثل یک ماشین پرنده جذاب نباشد اما گوشی/کامپیوترهای هیبریدی به خودی خود یک تحول بزرگ در صنعت دیجیتال محسوب می شود که اگر مردم خرید کامپیوترهای رو میزی و لپ تاپ ها را به عنوان یک وسیله ضروری کنار بگذارند، جایگاه مایکروسافت در بازار به شدت رونق خواهد گرفت.
 
به گفته IDC فروش کامپیوترهای رو میزی سال به سال کمتر می شود در حالی که گوشی های هوشمند (حتی با قیمت های گرانتر از 500 دلار) روز به روز با افزایش فروش رو به رو هستند. این موضوع نشان می دهد که مایکروسافت به درستی چشمان خود را به آینده و آنچه که ممکن است برای او موفقیت به ارمغان بیاورد دوخته است.
 
 شکست های گذشته
پیشتر شاهد استفاده از مواردی بوده ایم که در مورد گوشی های همراه نتایج جالبی به همراه نداشتند، مواردی که شرکت ها قبلا آن ها را آزموده اند. از این جمله می توان به موتورولا اشاره کرد، این شرکت در گذشته پروژه ای مشابه در دست اجرا داشت که بدون استفاده از سخت افزارهایی همچون پورت HDMI و پورت های USB می شد کارهای مشابه Continuum انجام داد. دستیابی به تکنولوژی بلوتوث، در کنار فضا های آنلاین گوگل درایو و دراپ باکس توجه به پورت های USB را کاهش داده است. 
 
image
 
هنوز نمی توان به طور قطع در این مورد اظهار نظر کرد که تنها چیزی که یک لپ تاپ به آن نیاز دارد پورتی برای شارژ است، اما اپل این ایده را در پیش گرفته است و شرکت های تولید کننده گوشی های همراه نیز به دنبال آن به راه افتاده اند. موتورولا در رابطه با نیاز داشتن کاربران به سخت افزارهای جدید دچار اشتباه شد، در حالی که مایکروسافت خود را با داشته های مردم هماهنگ کرده است یعنی نمایشگر هایی با پورت HDMI، ماوس و صفحه کلید های بلوتوث.
 
تنها مایکروسافت از این موضوع مطلع است که چه تعداد از مردم موبایل هایشان را جایگزین کامپیوترهای شخصی خود کرده اند، اما در این میان مهمترین موضوع تعریفی است که از یک گوشی هوشمند داریم و همین طور کامپیوتری که توسط یک گوشی هوشمند جایگزین شده است.
 
دلایل متعددی برای عدم پذیرش ویندوز فون نزد مردم وجود دارد (از اپلیکیشن ها محدود این پلتفرم گرفته تا رابط کاربری آن) اما اینکه بتوان از یک گوشی هوشمند به جای یک کامپیوتر شخصی استفاده کرد، به این معنی که دیگر به کامپیوتر شخصی نیازی نداشته باشید دلیلی بسیار قانع کننده برای در دست گرفتن یک گوشی هوشمند ویندوزی است، نعمتی که دیگر تولیدکننده ها از آن محروم هستند. 
 
حتی شرکتی همچون اپل با داشتن ویژگی Continuity در دستگاه های خود نمی تواند این ادعا را داشته باشد که اگر آیفون را به یک پورت HDMI، و یک ماوس و کیبورد بلوتوث وصل کنید گوشی شما در نقش یک کامپیوتر شخصی ظاهر خواهد شد. 
 
آیا دوره ای جدید در راه است؟
مدت ها است که مایکروسافت با ویندوز خود بر کامپیوترهای شخصی میلیون ها کاربر تسلط دارد اما در این میان برخی از نسخه های ویندوز از جمله ویستا نتوانسته اند کاربران را به خوبی راضی کنند. این اتفاق در مورد ویندوز 8 هم افتاد و این نسخه از ویندوز آن چنان که باید برای کاربران بی شمار ویندوز راضی کننده نبود.
 
image
 
حال به نظر می رسد قرار است با انتشار ویندوز 10 تغییراتی اساسی را شاهد باشیم. باز کردن نرم افزار ها برای کاربران حرکتی بی سابقه برای مایکروسافت بود و بازخورد به دست آمده نیز به خوبی نشان از این امر داشت.
 
به نظر می رسد کاهش اشتباهات و استفاده هر چه بیشتر از خلاقیت هایی نظیر فضاهای ابری و متصل بودن دیوایس ها دوباره مایکروسافت را به جایگاه اول رهنمون خواهد کرد به طوری که کاربران واژه های گوشی هوشمند و کامپیوتر شخصی را دوباره تعریف خواهند کرد. 
 
منبع: Techradar

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (19 نظر)

اکبر

۱۳۹۴/۹/۲۰
بشدت معلومه اطلاع رسانی درستی نمیشه توی جی اس ام درباره مایکروسافت و ویندوز
اولا اینکه میگین هیچ سخت افزاری نمیکشه کانتینیوم رو یه حرف خیلی بی پایه و بنیان هست...سخت افزار قوی ای میخواد ولی این سخت افزار با اسنپ دراگون 810 و 820 هم برطرف میشه نیازی به یه سخت افزار فوق پیشرفته مریخی نیست...
درباره اینکه میگین موتورولا هم سعی در انجام این کارو داشته:بله ولی نه در این حد،برای فهمیدن دلایل شکست موتورولا و فرق ایده های این دو شرکت مقاله هست ،قبلش برین بخونین که این دو رو یکی نکنین باهم...هر گردی گردو نیست
شما قبل از نوشتن مطلبت باید یه تحقیقی درباره نرم افزارهای یونیورسال بکنیو بعد اهار نظر کنی
و کلام بعدی اینکه مایکروسافت دو پروژه رو پیش گرفته به نام های آستوریا و آیلند وود که میشه برنامه های آی او اس و اندروید رو پورت کرد خیلی راحت به ویندوز،در حدی که برای نوشتن برنامه برای ویندوز ده لازم به تغییر زبان برنامه نویسی نباشه و فقط چندخط کد میتونه راحت برنامه رو پورت کنه و این ینی کابوس برنامه نویس ها تموم شده،البهت آستوریا ب ی سری دلایل فعلا متوقف شده
از طرفی برنامه های یونیورسال هم همینطور هستن یعنی یه برنامه رو خیلی راحت از ویندوز دسکتاپ میشه پورت کرد به ویندوز موبایل
این دو روضه آخرم برای این بود که بگم قرار نیست استور مایکروسافت خالی بمونه کما اینکه از زمان رونمایی از ویندوز 10 تعداد اپلیکیشن های استور به طور چشمگیری و درصو واقعا قابل ملاحظه ای افزایش یافت
تمام حرفم اینه خواهشا هر مطلبی رو ندید هرکسی بنویسه
هنوز پلاستیک خوندن پلی کربنات یادم نرفته خانم فانی
...با تشکر

مهمان

۱۳۹۴/۳/۵
Nokia ro eshgh ast

مهمان

۱۳۹۴/۳/۴
حالا این سامی پلاستیکیا بیان اینجا نظر بدن بیاید دیگه چی شد شاهکارتون که قلم هوشمند نت بود میتونه با این رقابت کنه؟؟

مهمان

۱۳۹۴/۳/۴
این توانایی در مایکروسافت و اپل وجود داره امیدوارم هر چه زودتر به این سمت بریم که فرقی بین پی سی و موبایل وجود نداشته باشه حداقل از باب سیستم عامل

مهمان

۱۳۹۴/۳/۴
شما فرض کنین بین مردم عادی هم پخش بشه که گوشی هایی هستن که به جای کامپیوتر کار میکنن و حتی نیازی به لپ تاپ هم نباشه...اون موقه اندروید و آی او اس رو به راحتی کنار میزنه