خانهاخبار
آیا سرانجام شاهد قابلیت تقسیم صفحه نمایش آیپد در iOS 9 خواهیم بود؟

آیا سرانجام شاهد قابلیت تقسیم صفحه نمایش آیپد در iOS 9 خواهیم بود؟

– نویسنده مهمان: اگر چه iOS را می توان به عنوان یکی از کامل ترین و بی نقص ترین سیستم عامل های حال حاضر دانست اما قطعا تعدادی از امکانات و دسترسی ها نیز وجود دارند که کاربران کمبود آن ها را احساس می کنند. یکی از مهمترین کمبود های iPad ها یا تبلت های اپل، قابلیت تقسیم تصویر به چند قسمت و اجرای چند برنامه به صورت همزمان است. تبلت های سامسونگ سری Note و Note Pro جزو بهترین نمونه ها در این زمینه هستند که به راحتی امکان تقسیم تصویر به چند قسمت و اختصاص آن به اپلیکیشن های مختلف را به کاربر می دهند.
۱۳۹۴/۳/۲
– نویسنده مهمان: اگر چه iOS را می توان به عنوان یکی از کامل ترین و بی نقص ترین سیستم عامل های حال حاضر دانست اما قطعا تعدادی از امکانات و دسترسی ها نیز وجود دارند که کاربران کمبود آن ها را احساس می کنند. یکی از مهمترین کمبود های iPad ها یا تبلت های اپل، قابلیت تقسیم تصویر به چند قسمت و اجرای چند برنامه به صورت همزمان است. تبلت های سامسونگ سری Note و Note Pro جزو بهترین نمونه ها در این زمینه هستند که به راحتی امکان تقسیم تصویر به چند قسمت و اختصاص آن به اپلیکیشن های مختلف را به کاربر می دهند. البته Surface Pro 3 نیز امکانات مشابهی را به کاربر ارائه می دهد. خبر خوب اینکه به گفته منابع آگاه، این کمبود نیز به زودی رفع شده و گام بزرگی در راستای افزایش امکانات iOS برداشته خواهد شد.
 
image
 
وبسایت 9to5Mac را می توان معتبرترین منبع خبرگزاری درباره محصولات اپل دانست که به نقل از این وبسایت، اپل قابلیت Multitasking اختصاصی خود را به زودی در کنفرانس WWDC رونمایی خواهد کرد. آقای M.Gurman گزارشگر 9to5Mac معتقد است که این قابلیت در تابستان سال گذشته همراه با iOS 8 باید در دسترس کاربران قرار می گرفت اما اپل تمام حواس خود را به Apple Watch و iPhone 6 معطوف کرده بود که طبعا عرضه آن با وقفه ای یک ساله مواجه شد.
 
در ابتدا قرار بود این قابلیت به iOS 9 افزوده شده و تمام تبلت هایی که به این نسخه آپدیت می شوند از Multitasking بهره مند شوند حال آنکه سیاست های اپل اندکی تغییر کرده و ویژگی مذکور را صرفا به iPad Pro داده است. این تبلت که احتمالا نمایشگری ۱۲ تا ۱۳ اینچی داشته و قوی ترین محصول اپل است که در آینده ای نزدیک معرفی خواهد شد.
 
قابلیت Multitasking‌ می تواند دو اپلیکیشن در حال اجرا را به نمایش گذارد که با نسبت های ۱ به ۲، ۱ به ۳ یا ۲ به ۳ صفحه نمایش را اشغال خواهند کرد. در این بخش صرفا دو اپلیکیشن را می توان اجرا کرد یا اینکه یک اپلیکیشن را دوبار اجرا کرد و از دو بخش مختلف آن به صورت همزمان استفاده کرد.
 
با توجه به اینکه شایعات مذکور هنوز توسط هیچ منبع رسمی تایید نشده اند و نحوه دقیق کار آن ها مشخص نشده است باید تا یک ماه دیگر که کنفرانس WWDC برگزار می شود تامل کنیم. اگر وجود چنین قابلیتی واقعیت داشته باشد ممکن است همراه با iOS 9 عرضه شود و در اختیار تمام کاربران قرار گیرد یا آنکه صرفا برای iPad Pro منتشر شود.
 
منبع: iPadInsight

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

مهمان

۱۳۹۴/۳/۲
اپل هم هرسال داره از یه برندی که نمیخوام بگم ابلیغ نشه الهام میگیره پس کو نوآوری. ما که کلا چیز خاصی ندیدیم