خانهاخبار
در کنفرانس WWDC 2015 اپل، چه محصولاتی معرفی خواهند شد؟

در کنفرانس WWDC 2015 اپل، چه محصولاتی معرفی خواهند شد؟

نویسنده مهمان: کنفرانس توسعه دهندگان جهانی اپل (WWDC) امسال در تاریخ 8 ژوئن، یعنی کمتر از یک ماه دیگر برگزار می شود. کنفرانسی که انتظار داریم تمرکز و تاکید بیشتری روی ساعت اپل و کاربران چینی زبان داشته باشد. اگر به میزان فروش ساعت اپل و همچنین آمارهای فروش این شرکت در کشور چین نگاهی بیاندازیم می بینم تاکید بر این دو موضوع، تصمیم درستی خواهد بود.
۱۳۹۴/۳/۱

نویسنده مهمان: کنفرانس توسعه دهندگان جهانی اپل (WWDC) امسال در تاریخ 8 ژوئن، یعنی کمتر از یک ماه دیگر برگزار می شود. کنفرانسی که انتظار داریم تمرکز و تاکید بیشتری روی ساعت اپل و کاربران چینی زبان داشته باشد. اگر به میزان فروش ساعت اپل و همچنین آمارهای فروش این شرکت در کشور چین نگاهی بیاندازیم می بینم تاکید بر این دو موضوع، تصمیم درستی خواهد بود.

 

سخنرانی اصلی اپل از زمانی که تیم کوک روی استیج خواهد آمد (و به احتمال زیاد یک ساعت اپل نیز به دست خواهد داشت) جالب تر می شود. وقتی که بدانیم قرار است در مورد نسخه های جدید دو سیستم عامل موبایل (iOS) و کامپیوتر (OS X) اپل صحبت شود.

 

image

 

اما احتمال دارد به جز نسخه های جدید سیستم عامل موبایل iOS و سیستم عامل کامپیوتر OS X، شاهد نسل جدید دستگاه Apple TV باشیم. دستگاهی که می تواند جایگزینی برای ست تاپ باکس های قدیمی شبکه های کابلی باشد.

 

اگر شما هم مثل ما مشتاق پیگیری این رویداد مهم هستید، پیشنهاد می کنیم در روز موعود، کنفرانس اپل را به صورت وبلاگ نویسی زنده از جی اس ام دنبال کنید. اما بیاید فعلا نگاهی به شایعات و انتظاراتی که از کنفرانس WWDC 2015 اپل داریم بیاندازیم.

 

iOS beta 9 یا فقط iOS 8.4

همیشه کنفرانس توسعه دهندگان جهانی اپل رویدادی بوده است که خبرهای جدیدی از نسخه بعدی iOS با خود به همراه داشته است، اما شاید این بار آنقدرها که می خواهیم اطلاعات زیادی در مورد تاریخ عرضه و ویژگی های جدید iOS 9 به دست نیاوریم.

 

image

 

در عوض ممکن است شاهد انتشار  iOS 8.4 و سرویس پخش موسیقی آنلاین Apple Music باشیم، سرویسی که از دل Beats Music بیرون آمده که چند وقت پیش اپل آن را به قیمت هنگفتی خریدار کرد و قرار است رقیبی جدی برای دو سرویس محبوب Tidal و Spotify باشد. گفته می شود که در سرویس اپل موزیک، یک بخش اجتماعی مختص هنرمندان وجود دارد که می توانند آهنگ ها، تصاویر، ویدیوها و اخبار کنسرت هایشان را با دنبال کنندگان خود به اشتراک بگذارند اما کاربران معمولی به جز لایک کردن و کامنت گذاشتن قادر به فعالیت دیگری در بخش اجتماعی این سرویس نیستند.

 

همچنین انتظار داریم در این به روز رسانی با رفع باگ های مربوط به وای فای و مصرف زیاد شارژ باتری، شاهد سیستم عامل پایدارتری باشیم. با این حال این شانس وجود دارد که اپل در کنفرانس خود نیم نگاهی هم به iOS 9 داشته باشد. صحبت ها حاکی از این است که iOS 9 حجم کمتر و پایداری بیشتری خواهد داشت و ویژگی های جدیدی همچون جهت یاب سرویس حمل و نقل عمومی و نسخه هوشمندتری از دستیار شخصی Siri را با خود به همراه خواهد آورد.

 

OS X 11 beta برای مک ها

در حال حاضر مک بوک های جدید اپل وارد بازار شده اند . قطعا این دستگاه های جدید نیاز به یک سیستم عامل جدید هم دارند. اگر چه ممکن است در کنفرانس امسال شاهد عرضه نسخه جدید سیستم عامل OS X 11 نباشیم ولی این احتمال وجود دارد که اپل پیش نمایشی از آن را به حضار نشان دهد.

 

image

 

از آنجایی که در کنفرانس WWDC تمرکز زیادی روی نرم افزارها می شود، این رویداد می تواند بهترین مکان برای رونمایی از OS X 11 beta برای توسعه دهندگان اپل باشد. همچنین انتظار می رود که بهبودهایی در پشت صحنه، برای سریعتر و پایدارتر کردن OS X 10 Yosemite صورت پذیرد و این سیستم عامل امکانات جدیدی برای اتصال با iOS به دست آورد.

 

با توجه به اینکه مایکروسافت در چند ماه آینده سیستم عامل ویندوز 10 خود را منتشر می کند و گوگل نیز قرار است در کنفرانس I/O 2015 از اپلیکیشن خود که رقیبی برای اپلیکیشن Photos اپل است رونمایی کند، پیش بینی می شود که این بخش از کنفرانس WWDC وقت زیادی را به خود اختصاص دهد.

 

فروش ساعت اپل و به روز رسانی آن

با اینکه ساعت اپل اولین آپدیت خود را دریافت کرده است اما این آپدیت تنها شامل چند رفع اشکال کوچک بوده اما قرار است به زودی ویژگی های بیشتری به این دستگاه اضافه شود. واچ فیس های بیشتر که ظاهر متفاوت تری به ساعت شما می بخشد، اپلیکیشن Find my Watch که موقعیت ساعت گم شده شما را شناسایی می کند و توانایی کنترل Apple TV از جمله ویژگی هایی است که انتظار داریم در کنفرانس WWDC 2015 شاهد معرفی آنها باشیم.

 

image

 

همچنین به احتمال زیاد یک آمار رسمی از میزان فروش ساعت اپل نیز اعلام خواهد شد. این طور که بر آورد شده است، این ساعت توانسته در روز اول فروشی بیش از فروش 5 ماهه ساعت های Android Wear داشته باشد.

 

Apple TV که یک تلویزیون نیست

باید بگویم که نباید منتظر تلویزیون اپل در کنفرانس پیش روی WWDC یا کنفرانس های آینده اپل باشید چون این شرکت رسما اعلام کرده اجرای چنین ایده ای را کنار گذاشته است. در عوض تمامی پیش بینی ها به عرضه ست تاپ باکس جدید Apple TV در سال 2015 اشاره دارند که به جز HBO Now محتوای بیشتری خواهد داشت و به یک ریموت کنترل لمسی نیز مجهز شده است.

 

image

 

ممکن است به خاطر پخش برنامه های تلویزیونی بیشتر، پشتیبانی از 4K قلم گرفته شود تا کاربران به برنامه های بیشتری دسترسی داشته باشند. همچنین انتظار می رود این دستگاه از فناوری HomeKit و دستیار شخصی Siri نیز پشتیبانی کند و آن را به صفحات نمایشگر بزرگ بیارود.

 

در همین حال شایعات به این نکته اشاره دارد که اپل نیز قرار است همچون Fire TV آمازون و نکسوس پلیر گوگل، از دسته های بازی و اجرای بازی ها روی نمایشگر های بزرگ پشتیبانی کند تا عرصه رقابت را خالی نگذارد.

 

نگاهی دوباره به آیپد

با توجه به فروش اخیر آیپدهای اپل کاملا واضح است که اپل باید در تولید آیپدهای خود تغییراتی ایجاد کند. بله درست است، این تبلت را می توان بهترین نمونه در بازار دانست اما فروش آن به خاطر حضور دیگر رقیب ها در بازار آن طور که باید نبوده است.

 

image

 

مدیرعامل اپل، تیم کوک، آیفون 6 پلاس بزرگتر و مک بوک های جدید 12 اینچی را دلیلی بر کم شدن فروش آیپدهای این شرکت می داند. 

اپل برای دمیدن نیروی تازه در آیپدهای خود دو راه را پیش رو دارد. اول این که در کنفرانس توسعه دهندگان خود iPad Pro را معرفی کند، تبلتی که صفحه نمایش 12 اینچی خواهد داشت. بدین ترتیب صفحه نمایش بزرگتر این تبلت برای صاحبان کسب و کار گزینه بهتری خواهد بود و فروشگاه هایی که پرداخت های خود را از طریق اپل پی انجام می دهند از آن استفاده خواهند کرد.

 

راه دوم iOS 9 است که می تواند راه را برای ویژگی های مناسب شرکت های تجاری هموار کند. قبلا نیز تیم کوک در صحبت هایش از این مورد حرف هایی زده بود و گفته بود که او هنوز  باور دارد که آیپد می تواند نقش مهمی در شرکت ها داشته باشد.

 

مک بوک های جدید

اپل همیشه مک بوک های  جدید خود را در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان معرفی می کند. اما آیا اپل این بار هم چیز جدیدی برای معرفی دارد؟

 

image

 

مک بوک جدید و مک بوک پرو  13 اینچی رتینا با پشتیبانی از فناوری Force Touch در رویداد ماه مارس این شرکت توجه بسیاری از دوستداران را به خود جلب کرد به طوری که عده ای حتی معتقد بودند که معرفی این مک بوک جدید، معرفی ساعت اپل را تحت الشعاع قرار داد.

 

حال پس از معرفی مک بوک 12 اینچی جدید، در ادامه شاهد معرفی مک بوک پرو رتینا 15 اینچی با ترک پد های جدید و کامپیوترهای iMac با نمایشگر 5K رتینا با قیمت مقرون به صرفه بودیم.

اما مک بوک ایر هم ممکن است نمایشگری از نوع رتینا و یا ترک پدی از نوع Force Touch پیدا کند، البته هیچ بعید نیست که مک بوک جدید از یک طرف و مک بوک پرو 13 اینچی هم از طرف دیگر باعث شوند که مک بوک ایر کم کم از صحنه کنار برود.

 

مک پرو اپل در دسامبر 2013 معرفی شده بود اما شرکت اپل این روزها در به روز رسانی کامپیوتر رومیزی خود با قطعات قابل ارتقا حرکت آرامی دارد. 

 

شایعات در مورد آیپاد تاچ

آخرین زمانی که صحبتی از آیپاد تاچ به میان آمد به سال 2012 و معرفی آیفون 5 برمی گردد. در آن زمان صحبت از پورت lightning بود که همه در ابتدا نسبت به آن شاکی شدند.

 

image

 

آیپاد تاچ 5G فعلی ویژگی هایی همچون نمایشگر 4 اینچی، پردازنده A5، که در آیفون 4S مورد استفاده قرار گرفته بود و دوربین 5 مگاپیکسلی دارد. این آیپاد از iOS 8 استفاده می کند. اما آیا این آیپاد نمی تواند iOS 9 را بر روی خود داشته باشد؟

 

اپل در رابطه با آیپاد تاچ سه گزینه پیش روی خود دارد: آیپاد تاچ را در کنفرانس توسعه دهندگان جهانی خود ارتقا دهد، در رویداد معرفی آیفون جدید احتمالا در آگوست یا سپتامبر، آن را ارتقا دهد، یا اینکه نسخه جدید آن را همزمان با iOS 9 عرضه کند. 

 

اگرچه همه ی تمرکزها اکنون بر روی آیفون جدید است، اما آیپاد تاچ 6G نیز دوستداران خاص خود را خواهد داشت، کسانی که برای دستیابی به اپلیکیشن های محبوب خود نیازی به پرداخت هزینه ماهانه به اپراتورهای مخابراتی نخواهند داشت.

 

آیفون 6S

انتظار نداشته باشید که اپل در WWDC آیفون 6S را به شما معرفی کند. نسخه جدید اسمارت فون های 4.7 اینچی و 5.5 اینچی اپل در ماه سپتامبر یا آگوست معرفی خواهند شد.

 

image

 

البته معرفی نکردن آیفون های جدید به این معنی نیست که در WWDC هیچ اثری از این اسمارت فون ها مشاهده نخواهد شد، بلکه بیشتر اوقات معرفی iOS جدید و ویژگی های آن نشانه هایی از سخت افزار های جدید نیز خواهد داشت. 

 

چیزهایی که احتمالا در آیفون های جدید شاهد آنها هستیم فناوری Force Touch، دوربینی با کیفیت DLSR، سیم کارت اپل و حافظه رم بیشتر خواهند بود.

کاربران آیفون 5S که به خاطر بزرگتر شدن آیفون های 6 و 6 پلاس، گوشی خود را ارتقا نداده اند نیز شاید شاهد حضور آیفون 6C در اندازه ای کوچکتر از آیفون های فعلی باشند. 

 

جمع بندی

با وجود همه مواردی که به آنها اشاره کردیم هیچ چیز در مورد کنفرانس توسعه دهندگان جهانی اپل قطعی نیست و تا زمانی که این کنفرانس آغاز نشود نمی توان با قطعیت سخن گفت.

مک بوک های جدید، آیپد پرو 12 اینچی، آیپاد تاچ جدید و iOS 9 موارد بسیار محتمل در این کنفرانس هستند اما با این وجود باز هم باید منتظر یک خبر غافلگیر کننده توسط اپل باشیم.

 

image

 

بیشتر از هر چیز باید دقت داشت که این کنفرانس بر روی نرم افزار تمرکز بیشتری دارد بنابراین صحبت از iOS 8.4 و OS X 11 در این کنفرانس تقریبا حتمی است. از طرف دیگر نیز شایعات زیادی در مورد تلویزیون های اپل بر سر زبان ها افتاده است و این احتمال وجود دارد که مهمترین صحبت های سخت افزاری در این کنفرانس مربوط به این تلویزیون ها باشد.

 

در سال های گذشته اپل با معرفی نسخه اول آیفون بازار گوشی های هوشمند را دگرگون کرد. این شرکت همچنین با معرفی آیپد، تبلت را معرفی کرد، و اکنون در حال فروش ساعت هوشمند خود است. البته شاید این اتفاق در مورد تلویزیون این شرکت نیز روی دهد. به هر حال باید منتظر بود و دید.

 

منبع: TechRadar

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

مهمان

۱۳۹۴/۳/۳
امید وارم......

مهمان

۱۳۹۴/۳/۲
اپل واقعا بلکل ایپاد تاچ رو فراموش کرده! دقیقا با GSM موافقم خب من استفاده کننده ی اندرویید که با موزیک گوش دادن روی ایپاد تاچ و یک سری برنامه های IOS حال میکنم و در عین حال ایپد واسم بزرگه برای حمل و نقل و دوست ندارم هم ماهیانه پول بدم به اپراتور ها برای گرفتن ایفون و همزان هم اپاد تاچ نسل 5 قدیمیه واقعا باید چه کاری بکنم؟! امیدوارم اپل ایپاد تاچ جدید رو عرضه بکنه !

مهمان

۱۳۹۴/۳/۱
به این میگن ابوهت سامسونگم هنوز گوشیشو طراحی نکرده عکساش لو رفته ههههه

مهمان

۱۳۹۴/۳/۱
فقط دوست دارم ایفون 6 اس بیاد تا بخرمش تا حالا ایفون نداشتم ولی فک کنم تجربه خوبی برام رقم بزنه 6 اس