خانهاخبار
G4 یکی از ساده ترین گوشی ها در تعمیر پذیری و تعویض قطعات

G4 یکی از ساده ترین گوشی ها در تعمیر پذیری و تعویض قطعات

– نویسنده مهمان: به فاصله کمی پس از عرضه در خرده فروشی ها، دستگاه LG G4 نیز مورد کالبد شکافی قرار گرفت. البته این بار کار از سوی تیم iFixit انجام نگرفته و با اهل فن دیگری که با ابزارهای خود پیش آمده است روبرو هستیم.
۱۳۹۴/۲/۳۱

– نویسنده مهمان: به فاصله کمی پس از عرضه در خرده فروشی ها، دستگاه LG G4 نیز مورد کالبد شکافی قرار گرفت. البته این بار کار از سوی تیم iFixit انجام نگرفته و با اهل فن دیگری که با ابزارهای خود پیش آمده است روبرو هستیم.

در گزارشی که از این کالبد شکافی منتشر شده است پس از انجام نخستین برش ها (جداکردن پنل پشتی، باطری و باز کردن مجموعه ای از پیچ ها) با ساختاری طرف می شویم که جزو ساده ترین ها در زمینه  تعمیر پذیری است. طبق آن چه تا به امروز دیده ایم می توان گفت شرکت LG بیشتر علاقه مند به حفظ سادگی در طراحی است تا به رخ کشیدن گجت با زرق و برق های مختلف و حال بار دیگر می بینیم که دستگاه LG G4 نیز از این قاعده مستثنی نیست.

 

image



روی برد اصلی گوشی که با ظرافت زیادی در جای خود مستقر شده است تعداد انبوهی از اجزا را می توان یافت که به طور منظم در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. این چیدمان طوری است که به سختی می توان متصور شد اجزای این برد از آن چه هست نیز نزدیک تر باشند تا برد کوچک تری حاصل شود. این طور که پیداست LG به آن چه انجام می داد اشراف کامل داشت. به همین خاطر است که نه از سیم کشی درهم و برهم خبری است و نه از افراط در به کار بردن محافظ مسی و چسب.

image

شاید سوال شود که این موضوع و هنرنمایی LG در ساخت گوشی ای با این دقت و نظم چه سودی به نفع کاربر خواهد داشت؟ به لطف وجود چنین سیستم منظمی در صورتی که گوشی LG G4 شما به مشکلی برخورد کند که نیاز به وارسی سخت افزاری باشد هزینه تمام شده تعمیر کم خواهد بود. طبق اطلاعاتی که از سوی منابع مطلع منتشر شده است هزینه های مربوط به نگهداری دستگاه کم است و حتی جایگزین کردن قطعات نیز هزینه زیادی روی دست صاحب وسیله نخواهد گذاشت. همانطور که می توان حدس زد پرهزینه ترین قسمت برای تعمیر صفحه نمایش است، اما فعلاً قیمت دقیقی برای این تعمیر اعلام نشده است.

 

image


منبع: Phonearena

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (20 نظر)

نسیبه رضائی

۱۳۹۷/۱۰/۱۹
سلام
گوشی ام رو زدم به اسپیکر، از حالت اسپیکر خارج نمی شود.بردم برای تعمیر گفتن داخل بردش مشکل داره! امکان تعویض برد گوشی هست؟ (LG G4)

امید

۱۳۹۷/۴/۲۲
سلام بردم گوشیم سوخته چطور ی درست میشه کجا

م.ر

۱۳۹۵/۱۲/۲۰
میشه لطفا بفرمایید قیمت بردش بدون گارانتی چقدر میشه؟

اسی

۱۳۹۵/۱۲/۱۶
یکساله دارم از جی 4استفاده میکنم.با یه باتری اضافه و32گیگ رم هدیه خریدم.هفته پیش موقع عکاسی یهو خاموش شد بردم نمایندگی و قرار شد هم برد اصلی و هم تاچ و ال سی دی رو که سایه مینداخت برام عوض کنن.فقط بدیش اینه که باید منتظر بمونی تا قطعه از تهران برسه وگرنه با 2سال گارانتی دسگه آدم خیالش راحت راحته

پویا

۱۳۹۵/۸/۷
با سلام
اقای محترم ک گوشیو بدون گارانتی گرفتی و مشکلت اینک خدمات پس از فروش بده خب عزیزم شما تقصیر خودته وقتی گارانتی نداری چجور و رو چ حساب میخاین ک بهتون خدمات بدن من خودم بردم هنو نسوخته بود بردم و بلافاصله فرستادن گارانتی و تو دو هفته بردو عوض کردن بدون هیچگونه هزینه ای