خانهاخبار
تیم کوک همچنان به راه اندازی خدمات Apple Pay در چین خوش بین است

تیم کوک همچنان به راه اندازی خدمات Apple Pay در چین خوش بین است

– نویسنده مهمان: ماه گذشته خبرهای جسته و گریخته ای شنیدیم از این که اپل در راضی کردن بانک های چینی برای قبول شرایط راه اندازی سرویس Apple Pay به مشکل برخورده است. ظاهرا گفت و گوهای این شرکت جهت راضی کردن ۸ بانک بزرگ چین با شکست مواجه شده و توافقی از آنها حاصل نشده است.
۱۳۹۴/۲/۲۲
– نویسنده مهمان: ماه گذشته خبرهای جسته و گریخته ای شنیدیم از این که اپل در راضی کردن بانک های چینی برای قبول شرایط راه اندازی سرویس Apple Pay به مشکل برخورده است. ظاهرا گفت و گوهای این شرکت جهت راضی کردن ۸ بانک بزرگ چین با شکست مواجه شده و توافقی از آنها حاصل نشده است. این بانک ها عمدتا بابت سهمی که اپل از هر تراکنش دریافت می کند ناراضی بودند. اپل در سرویس اپل پی ۰.۱۵ درصد از کل ۲ درصدی که نصیب کمپانی های صدور کارت اعتباری می شود را مطالبه می کند.
 
image
 
تیم کوک مدیر عامل شرکت اپل که در حال حاضر مشغول بازدید از کشور چین است اخیرا در خصوص همین قضایا در گفت و گو با سرویس خبری رسمی چین به نام Xinhua اظهار نظر کرده است. کوک گفته که اپل همچنان مشغول گفت و گو با بانک های چینی و کمپانی علی بابا است و این مسأله با بن بست مواجه نشده است. کاربران پیگیر اخبار دنیای فناوری با کمپانی علی بابا آشنایی دارند. علی بابا را بدون اغراق می توان غول فعلی تجارت الکترونیک در کشور چین دانست. اپل امیدوار است که بتواند با این شرکت و سرویس پرداخت موبایلی آن به نام Alipay همکاری ویژه ای ترتیب دهد. البته این تمایل یک طرفه نیست و نظر علی بابا نیز در خصوص همکاری مثبت است. رئیس اجرایی این شرکت Jack Ma اکتبر گذشته گفته بود که این کمپانی در نظر دارد که با اپل در خصوص قابلیت اپل پی همکاری داشته باشد.
 
اصلی ترین رقیبی که اپل در چین با آن سر و کله می زند China UnionPay است. UnionPay تنها بانکی است که در کشور چین پرداخت های بین بانکی را مدیریت می کند. اوایل سال میلادی جاری خبرهایی منتشر شده بود از اینکه اپل در شرف دستیابی به توافق با این بانک است. جایگاه ویژه ای که UnionPay در چین دارد آن را تبدیل به شرکتی کرده که اپل جهت راه اندازی سرویس اپل پی در چین نیازمند عقد قرارداد با آن است. حتی شرکت علی بابا که از سرویس پرداخت اختصاصی خود در چین استفاده می کند نیز برای انجام کامل هر تراکنش نیاز به استفاده از شبکه های پشتیبانی کننده از سرویس NFC بانک UnionPay دارد.
 
تیم کوک می گوید که دلیل حضور وی در چین صحبت بر سر موضوعات مربوط به اپل پی و بحث روی طرح هایی جهت محافظت از جنگل های این کشور است. کوک معتقد است که اپل پی با قدم گذاشتن در کشور چین می تواند رشدی بسیار سریع تر از آن چه در آمریکا تجربه کرد را شاهد باشد.
 
در گفت و گو با Xinhua کوک به اپل استورها نیز اشاره کرد و گفت که تا سال میلادی آینده تعداد اپل استورهای فعال در چین از ۲۲ فروشگاه کنونی به ۴۰ فروشگاه خواهند رسید.
 
منبع: Phonearena

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

مهمان

۱۳۹۴/۲/۲۴
ای او اس اعجوبه ی تاریخه انقد مرتب و بی عیبه که هنوز نتونستن مثل اون بسازن اندروید برنامه هاش اصلا کابردی نیست فقط بچه بازیه بعضی از برنامه های ای او اس مثل سخت افزار عمل می کنه مثل کاراژ بند که انقد بی عیبه میشه یه کنسرت باهاش راه انداخت

مهمان

۱۳۹۴/۲/۲۳
چين غول اقتصادى دنياست چون ايران جنس درجه ٣و٤ وارد ميكنه دليل نميشه..يكم مطالعه كن

مهمان

۱۳۹۴/۲/۲۲
appleهم به فنا رفت :D