خانهاخبار
شایعات جدیدی درخصوص آیفون 6S منتشر شده که وجود Force Touch را در آن تأیید می کند

شایعات جدیدی درخصوص آیفون 6S منتشر شده که وجود Force Touch را در آن تأیید می کند

– نویسنده مهمان: به احتمال زیاد اپل شهریور امسال نیز آیفون های جدیدی معرفی خواهد کرد و عنوان پرچمداری را از آیفون ۶ و ۶ پلاس خواهد گرفت. چند وقتی است که در مورد آیفون های بعدی شایعات و خبرهای مختلفی منتشر می شود. اگر چه خبرهای چندان چشمگیر و قابل توجهی در مورد این دستگاه تا به امروز نشنیده ایم و اکثر موارد صرفاً تکرار شایعات و خبرهایی بودند که بارها دیده و خوانده ایم، اما مواردی را نیز می توان یافت که از اطلاعات جدیدی خبر می دهند.
۱۳۹۴/۲/۲۲
– نویسنده مهمان: به احتمال زیاد اپل شهریور امسال نیز آیفون های جدیدی معرفی خواهد کرد و عنوان پرچمداری را از آیفون ۶ و ۶ پلاس خواهد گرفت. چند وقتی است که در مورد آیفون های بعدی شایعات و خبرهای مختلفی منتشر می شود. اگر چه خبرهای چندان چشمگیر و قابل توجهی در مورد این دستگاه تا به امروز نشنیده ایم و اکثر موارد صرفاً تکرار شایعات و خبرهایی بودند که بارها دیده و خوانده ایم، اما مواردی را نیز می توان یافت که از اطلاعات جدیدی خبر می دهند. در زیر به اصلی ترین اطلاعات منتشر شده تا به امروز در مورد این گجت ها می پردازیم.
 
image
 
تعبیه قابلیت Force Touch روی آیفون ۶ اس و ۶ اس پلاس که اپل تا به امروز از آن تنها در مک بوک ۱۲ اینچی و اپل واچ استفاده کرده است می تواند یکی از نقاط قوت اساسی نسل بعدی آیفون باشد. البته فعلاً ابهاماتی وجود دارد که آیا این قابلیت روی آیفون ۶ اس ۴.۷ اینچی نیز تعبیه خواهد شد و یا این که محدود به نسخه بزرگتر خواهد بود. در کل آن چه تا امروز شنیده ایم بیشتر خبر از تعبیه شدن Force Touch بر روی هر دو مدل داده اند. Force Touch قابلیتی است که در آن صفحه نمایش به میزان فشار وارد شده در هر لمس حساس است و می تواند در ازای وارد کردن فشار بیشتر عملکردی متفاوت از خود نشان دهد.
 
همچنین منابع مطلع از برنامه های اپل خبر می دهند که این شرکت خط تولید هر دو اندازه ۴.۷ و ۵.۵ را مانند سابق ادامه خواهد داد. با این حال خبرهایی از تولید نسخه ۴ اینچی نیز وجود دارد. چند ماه پیش نخستین بار حرف از عرضه نسخه ۴ اینچی به میان آمد و آن دسته از کاربرانی که دل خوشی از بزرگتر شدن صفحه نمایش آیفون نداشتند را خوشحال کرد. از طرفی تعدادی از منابع خبر داده اند که مشکلات تأمین کنندگان در زمینه تولید انبوه محافظ صفحه نمایش از جنس یاقوت کبود حل شده است و اپل می تواند از این شیشه در آیفون ۵.۵ اینچی بعدی استفاده کند. البته برخی منابع نیز نظر دیگری دارند. آن ها معتقدند که اپل نسخه ۵.۵ اینچی را در دو ویرایش مختلف عرضه خواهد کرد که نوع نخست آن صفحه نمایشی از جنس Ion-X خواهد داشت و نوع دیگر مجهز به یاقوت کبود خواهد بود.
 
آیفون های بعدی از چیپ اختصاصی A9 بهره خواهند برد و احتمالاً رم آن ها نیز به ۲ گیگابایت افزایش خواهد یافت. این احتمال وجود دارد که پس از مدت ها بالاخره سنت اپل در زمینه دوربین نیز شکسته می شود. این کمپانی از زمان معرفی آیفون ۴ اس به حفظ رزولوشن ۸ مگاپیکسلی دوربین  آیفون مقید بوده و پا را فراتر از این عدد نگذاشته است. اما این رویه احتمالاً در آینده ای نه چندان دور کنار گذاشته خواهد شد و رزولوشن دوربین آیفون ۶ اس به ۱۲ مگاپیکسل ارتقا خواهد یافت.
 
با در نظر گرفتن مسائل مربوط به بازاریابی و آماده شدن محصولات برای عرضه، می توان حدس زد که آیفون های جدید از اواخر ماه آگوست وارد مرحله تولید انبوه خواهند شد. پیش بینی می شود که در فاز نخست ۸۰ تا ۹۰ میلیون دستگاه به فروش برسد که دو سوم از این میزان فروش مربوط به نسخه ۴.۷ اینچی و یک سوم از آن مربوط به نسخه ۵.۵ اینچی خواهد بود.
 
موردی که نباید ناگفته بماند آن است که در مقطع فعلی با تاریخ همیشگی عرضه آیفون های جدید چهار ماه فاصله داریم. از این رو حتی در صورتی که خبرهای فوق در این مقطع کاملاً معتبر باشند نیز بروز تغییراتی در آن ها در ادامه کار کاملاً منطقی و محتمل است.
 
منبع: GSMArena

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (11 نظر)

مهمان

۱۳۹۴/۲/۲۵
كي گفته آيفون ٦ خم ميشه؟ تو تست هاي استاندارد توسط دستگاه اگه ديده باشي آيفون ٦ از بقيه رقيب هاش مثل سامسونگ اس ٦ كه ادعا خم نشدن ميكرد خيلي فشار بيشتري رو تونست تحمل كنه.

مهمان

۱۳۹۴/۲/۲۳
ههههههه.پسر خوب شش ماه دیگه معرفی میشیه حالا اگه مثل 6 خم نشه جای شکر داره....خدا رو چ دیدی یوقت از الجی کپی کنه ی قابلیت انعطاف پذیری هم روش بزاره...اونوقت برو بخر

مهمان

۱۳۹۴/۲/۲۳
فوق العادس تازه میتونم باهاش کارتون هم ببینم!!!!!

مهمان

۱۳۹۴/۲/۲۲
Taze mituni tush aks bebini

مهمان

۱۳۹۴/۲/۲۲
این گوشی که بیاد حتما میخرمش هر قدر هم قیمتش باشه مهم نیس چون واقعا عالیه هم از نظر پردازنده هم دوربین هم رم قطعا بهترین گوشی و فبلت بازار خواهد شد سامی و مایکی هم اگه میخوان عقب نمونن باید یه شگفتی رو کنن!