خانهاخبار
ردپایی از Galaxy Note 5 در یک تست HTML5 مرورگرهای موبایل دیده شده است

ردپایی از Galaxy Note 5 در یک تست HTML5 مرورگرهای موبایل دیده شده است

– نویسنده مهمان: اگر چه سامسونگ گلکسی نوت ۵ قرار نیست تا قبل از ماه سپتامبر سال میلادی جاری عرضه شود، اما این مسأله مانع از آن نشده که اطلاعات مختلفی در مورد این دستگاه به گوش نرسد. طبق شنیده های اخیر پروژه ساخت این فبلت در داخل شرکت سامسونگ تحت عنوان پروژه نوبل شناخته می شود. دستگاهی که گفته می شود قلب تپنده آن پردازنده اختصاصی Exynos ساخت خود سامسونگ خواهد بود.
۱۳۹۴/۲/۲۰
– نویسنده مهمان: اگر چه سامسونگ گلکسی نوت ۵ قرار نیست تا قبل از ماه سپتامبر سال میلادی جاری عرضه شود، اما این مسأله مانع از آن نشده که اطلاعات مختلفی در مورد این دستگاه به گوش نرسد. طبق شنیده های اخیر پروژه ساخت این فبلت در داخل شرکت سامسونگ تحت عنوان پروژه نوبل شناخته می شود. دستگاهی که گفته می شود قلب تپنده آن پردازنده اختصاصی Exynos ساخت خود سامسونگ خواهد بود. پیش از این شنیده بودیم که چیپست Exynos 7422 همان قطعه ای است که برای استفاده روی این فبلت در حال تست و بررسی است. این پردازنده پا را فراتر از مرزهای کنونی در ساخت پردازنده ها خواهد گذاشت و واحد پردازش مرکزی (CPU)، واحد پردازش گرافیکی (GPU)، رم، فضای ذخیره سازی داخلی دستگاه و چیپ LTE سامسونگ را در قالب یک پکیج واحد گرد خواهد آورد.
 
image
 
پیش از این گمانه زنی های مختلفی وجود داشت که آیا سامسونگ گلکسی نوت ۵ را امسال عرضه خواهد کرد یا نه. شاید نتوان ظاهرشدن نام این دستگاه در لیست دستگاه های استفاده کرده از سرویس HTML5test را جز دلیلی بر وجود داشتن آن تلقی کرد. اما از دیدگاهی دیگر نیز می توان به این اطمینان خاطر رسید که سامسونگ در حال تست کردن سامسونگ گلکسی نوت ۵ است. وظیفه سرویس HTML5test اندازه گیری قدرت مرورگرهای مختلف در پشتیبانی از HTML5 است.
 
مرورگر شناسایی شده در این تست نسخه ۳.۲ مرورگر سامسونگ است که روی یک دستگاه سامسونگ ZenZero به اجرا در آمده است. ZenZero اسم کدی است که در داخل شرکت به دستگاه سامسونگ گلکسی نوت ۵ اج اطلاق می شود. گفته می شود صفحه نمایش این فلبت ۵.۴ یا ۵.۵ اینچی که مجهز به فناوری Super AMOLED است در هر دو لبه خود دارای خمیدگی خواهد بود.
 
مرورگر شناسایی شده در این تست به امتیاز ۵۲۰ دست یافته است که امتیاز بالایی تلقی می شود. برای آن که بتوانید درکی عملی از این عدد به دست آورید می توانید مقایسه ای ذهنی بین آن و عدد حاصل از تست مرورگر دستگاه های دیگر انجام دهید. در تستی مشابه مرورگر گوگل کروم نسخه ۴۲ دستگاه نکسوس ۵ که از اندروید ۵.۱.۱ قدرت می گیرد موفق به دستیابی به امتیاز ۵۱۴ شده است.
 
البته نباید اعتماد کامل و چشم بسته به این اسم ها و آمار و ارقام کرد. وبسایت HTML5test در خصوص این یافته ها گفته که ممکن است با اطلاعات ساختگی و یا مرورگری متفاوت از آن چه در نتایج لیست شده است طرف باشیم.
 
منبع: Phonearena

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)