خانهاخبار
سهم استفاده از آخرین اندروید لالی پاپ به مرز ۱۰ درصد رسیده است

سهم استفاده از آخرین اندروید لالی پاپ به مرز ۱۰ درصد رسیده است

نویسنده مهمان: اگر چه آخرین باری که آماری از اندروید و گستردگی استفاده از نسخه های مختلف آن به دست آوردیم اندروید Lollipop با سهم ۱.۶ درصدی تازه پا به عرصه گذاشته بود، اما طی چند وقت اخیر وضعیت برای این سیستم عامل به همان وضع باقی نمانده و شرایط برای آخرین نسل عرضه شده ی اندروید تا به امروز به مراتب بهتر از پیش شده است.
۱۳۹۴/۲/۱۵
نویسنده مهمان: اگر چه آخرین باری که آماری از اندروید و گستردگی استفاده از نسخه های مختلف آن به دست آوردیم اندروید Lollipop با سهم ۱.۶ درصدی تازه پا به عرصه گذاشته بود، اما طی چند وقت اخیر وضعیت برای این سیستم عامل به همان وضع باقی نمانده و شرایط برای آخرین نسل عرضه شده اندروید تا به امروز به مراتب بهتر از پیش شده است. از یک سو بخاطر پا گذاشتن پرچمداران شرکت های مختلف سازنده ی گوشی های اندرویدی و از سوی دیگر بخاطر آپدیت هایی که این شرکت ها برای برخی مدل های دیگر گوشی های خود عرضه می کند، روند رشد اندروید Lollipop سریع تر از پیش شده و سهم آن به رقم به بالاتری رسیده است.
 
image
 
طبق آمار منتشر شده سهم نسخه پنجم اندروید روی گوشی های اندرویدی ۹ درصد برای نسخه ی ۵ و ۷ درصد برای نسخه ی ۵.۱ برآورد شده است. در این آمار و ارقام نسخه ی KitKat با سهم ۳۹.۸ درصدی همچنان صدرنشین لیست نسخه های پر استفاده اندروید است و با اختلاف ناچیزی پشت سر آن اندروید Jelly Bean با سهم ۳۹.۲ درصدی قرار دارد. جالب این که هنوز هم دستگاه هایی وجود دارند که روی آن ها نسخه های Froyo و Gingerbread اندروید نصب باشد. اما خوشبختانه کم بودن مجموع سهم این دو نسخه از سهم نسخه Lollipop کمی از وخامت اوضاع کاسته است. اطلاعات فوق از طریق یک بررسی ۷ روزه به دست آمده است. در صورتی که علاقه مند به اطلاع یافتن از جزئیات بیشتری نظیر گستردگی ابعاد صفحه نمایش دستگاه ها و نسخه ی Open GL مورد استفاده روی آن ها هستید می توانید به این لینک مراجعه کنید.
 
image
 
بر خلاف گوگل کمپانی اپل مدل تجاری متفاوتی پیش گرفته است که به موجب آن در مقطع فعلی ۸۱ درصد از کاربران آی دیوایس ها از آخرین نسل سیستم عامل آی او اس استفاده می کنند. مواردی نظیر محدود کردن امکان استفاده از سیستم عامل آی او اس تنها روی دستگاه های تولید شده توسط اپل و مسدود کردن امکان آپدیت به نسخه ای به جز آخرین نسخه ی موجود، از این دست اقدامات هستند.
 
منبع: Pocketnow
 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

مهمان

۱۳۹۴/۲/۱۶
دوست من من هم زد 3 دوال دارم هم تبلت زد 3 جفتشون هم آپدبت کردم و از همه نظر بهتر شده و این مشکلی هم که شما میگی رو موقع باز کردن بازی ها یی مثل کلش اف کلن .کلش اف کینگ .دومیناشن .باتل گلوری .و... اشکال از جای دیگه است احتمالا زیاد .

مهمان

۱۳۹۴/۲/۱۶
محدود کردن،مسدود کردن! مسدود کردن،محدود کردن! اینها سیاست های هوشمندانه و دقیق شرکت اپل است و تا زمانی که هواداران نا آگاه از روی احساسات تن به خرید بی درنگ این محصولات میزنند و مقابل اپل استور ها صف میبندند، حقشان همین محدودیت ها در کنار پرداخت هزینه های ناعادلانه است.

مهمان

۱۳۹۴/۲/۱۵
منم sony z3 دارم و بعد از آپدیت سرعت گوشی خیلی بیشتر شده

مهمان

۱۳۹۴/۲/۱۵
من سونی ز۳ دارم که با گوشیم تو باز کردن برنامه ها هیچ مشکلی نداشتم...تا که اندرویدشو اپدیت کردم...از اون موقع به بعد بعضی برنامه ها با تاخیر باز میشه...برای مثال-clash of king...بعد از یک دقیقه نشون دادن صفحه ی سیاه باز میشه....لطفا راهنمایی کنین