خانهاخبار
درآمدهای اچ تی سی در سه ماهه نخست سال 2015 اعلام شد

درآمدهای اچ تی سی در سه ماهه نخست سال 2015 اعلام شد

جی اس ام: - شرکت اچ‌تی‌سی، امروز ترازنامه مالی خود در سه ماهه اول سال مالی منتهی به 31 مارس 2015 را اعلام کرد.
۱۳۹۴/۲/۱۴

- شرکت اچ‌تی‌سی، امروز ترازنامه مالی خود در سه ماهه اول سال مالی منتهی به 31 مارس 2015  را اعلام کرد. ارقام و اعداد قابل توجه در این گزارش به صورت زیر بوده است:

 

-         درآمد سه ماهه ۴۱.۵ میلیارد دلار،  25% رشد نسبت به سال گذشته داشته است.

-         حاشیه سود خالص سه ماهه پس از کسر مالیات ۰.۳۶میلیارد دلار، معادل ۰.۴۳ دلار به ازای هر سهم بوده است.

-         حاشیه سود ناخالص  نوزده و هفت دهم درصد و حاشیه سود عملیاتی پنج صدم درصد بوده است. 

 

image

 

اچ‌تی‌سی در حالی وارد دوره پرسود دیگری برای سه ماهه نخست 2015 شد که نسبت به دوره مشابه سال قبل با افزایش 25 درصدی درآمد یعنی ۴۱.۵ دلار، روبرو بوده است. سود به ازای هر سهم نیز شاهد جهش نسبت به سه ماهه نخست سال ۲۰۱۴ بوده و به ۰.۴۳ دلار به ازای هر سهم رسیده است.

سبد محصولات مختلف و متنوع برای بازارهای مختلف و فعالیت های بازاریابی هدفمند اچ‌تی‌سی را قادر ساخت تا به رشد خود در سه ماهه اول سال 2015 ادامه داده و قلمرو بازار محصولات خود را گسترش دهد. ایالات متحده شاهد قوی ترین رشد محصولات اچ‌تی‌سی از سال 2011 بوده، در حالیکه بازارهای اروپا و خاورمیانه شاهد شتاب مستمر خانواده پرچمدار  اچ‌تی‌سی وان و خانواده اچ‌تی‌سی دیزایر بوده­ اند. از برجسته ترین دستاوردها در آسیا می­توان به بدست آوردن سهم بازار در تایوان با نفوذ عالی در بخش گوشی های میان قیمت، در کنار شتاب مستمر در بخش گوشی های رده بالا و همچنین رسیدن به موفقیت در بازار هدف در هند اشاره کرد.

 

image

 

گوشی پرچمدار اچ‌تی‌سی، HTC One M9، در کنگره جهانی موبایل رونمایی و با تحسین فراوان و حمایت توزیع کننده ها روبرو شد، در حالیکه HTC One M9+ با صفحه نمایشی بزرگتر پا به بازارهای نوظهور معینی در اوایل آوریل گذاشت. همچنین، کنگره جهانی موبایل برای اچ‌تی‌سی محلی بود که با اولین ردیاب سلامت اندام خود، HTC Grip™ ، شاهد اولین تاخت و تاز خود به سمت بازار سلامت و تناسب اندام باشد، و این نخستین محصول از همکاری ما با Under Armour ،برند پیشتاز ورزشی، با هدف قدرتمندسازی ورزشکاران و ارائه یک شیوه زندگی سالم بود. بعلاوه، اچ‌تی‌سی همکاری خود با Valve در توسعه پیشرفته ترین و همه جانبه ترین پلت فرم واقعیت مجازی، HTC Vive™، را اعلام کرد که با استقبال بی‌نظیری در نمایشگاه روبرو شد و جوایز و افتخارات زیادی را از آن خود کرد. Grip و Vive نماینده گام­های بعدی اچ‌تی‌سی در ایجاد تنوع در فضای سبک زندگی متصل محسوب می­شوند، استراتژی ای که اهرم نقاط قوت اچ‌تی‌سی در یکپارچه سازی طراحی بی نقص و تکنولوژی به منظور فراهم کردن دسترسی مشتریان اچ‌تی‌سی به حوزه محصولات جدید و مسیر درآمدی تازه به حساب می­آید.

 

image

 

برای به رسمیت شناختن اهمیت استراتژیک دستگاه­های هوشمند متصل در آینده اچ‌تی‌سی، هیأت مدیره اچ‌تی‌سی تصمیم گرفت تا در مدیریت شرکت تا پایان سه ماهه اول 2015 تغییراتی ایجاد کند و در این راستا Cher Wang، رئیس هیأت مدیره و یکی از مؤسسان اچ‌تی‌سی  را به سمت مدیر عامل اجرایی منسوب کرد. Peter Chou به عنوان مدیر آزمایشگاه­های آینده اچ‌تی‌سی منسوب شد. اقدامی که وی را قادر می­سازد تا بر حوزه­های محصولات جدید تمرکز نماید که به ایجاد شریانهای درآمد تازه و نفوذ برند وسیعتری به منظور پیشرفت اچ‌تی‌سی کمک خواهد کرد.

 

image

 

Cher Wang، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل اجرایی اچ‌تی‌سی، در این زمینه گفت: « ما در ماه­های اخیر به تلاش خود برای بهبود و پیشرفت محصولاتمان ادامه داده­ایم و دستاوردهای ما در سه ماهه اول 2015 نشانگر تلاش سخت ما در تحکیم فرآیندها و عملیات ما، با افزایش تمرکز اصلی ما بر طراحی و تکنولوژی منحصر به فرد ما برای سبک زندگی موبایل است؛ مهم تر اینکه ما برای توسعه ارائه محصولاتمان به دستگاه­های هوشمند متصل در حوزه­هایی نظیر تناسب اندام و سرگرمی قدم برداشته ایم. اکنون که اچ‌تی‌سی در بازار تلفنهای هوشمند یکه تاز شده است، بسیار مهم است که ما سبک زندگی زندگی متصل را از طریق جستجوی تعالی و  تعامل با شرکای استراتژیکمان به منظور ارائه بهترین و نوآورانه ترین محصولات به بازار پیش ببریم.»

 

image

 

اچ‌تی‌سی جوایز بسیاری را در سه ماهه اول 2015 از آن خود کرد، بویژه در کنگره جهانی موبایل که در آن هر سه محصول ارائه شده هم در بازار و هم در رسانه ها با اقبال بسیاری مواجه شدند. اچ‌تی‌سی وان M9 جایزه منتخاب سردبیر و جایزه top rating stamp را از نشریات بیشماری در سراسر جهان دریافت کرد، و در میان محصولات یا تلفنهای هوشمند در کنگره جهانی موبایل در سال 2015 بهترین جایگاه را طبق آرا Yahoo Tech، PC Mag، Endgadget و Pocket Lint از آن خود نمود. HTC Grip جایزه Best Fitness Wearable را هم از Chip Chick و هم از TechnoBuffalo دریافت کرد و HTC Vive جوایز “Best in Show” بسیاری را از TechRadar، Gizmodo، Digital Trends، Mashable، Tom’s Guide و Ubergizmo برد.

شما می توانید بررسی تخصصی آخرین پرچمدار اچ تی سی یعنی One M9 را در جی اس ام بخوانید. 

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (16 نظر)

مهمان

۱۳۹۴/۲/۱۶
خیلی فاصله داره جانم 1%سهم بازار کجا 28% سهم بازار کجا رقیب اچ تی سی و سونی الان آلکاتل و غیره هستن

مهمان

۱۳۹۴/۲/۱۶
کیفیت اتفاقی نیست. دیگه همه میدونند بهترین برند دنیاست

مهمان

۱۳۹۴/۲/۱۶
مورچه چیه که سیراب شیردونش چی باشه ؟ سامسونگ خود گوشیش چیه که حالا برنامه هاش چی باشه ؟ سونی هم که دیگه از اون چیپ تره .

مهمان

۱۳۹۴/۲/۱۵
سلام من طرفدار اچ تي اس هستم و الان وان مكس دارم اما متأسفم براي اچ تي سي كه تو آپديت ورژن جديد اندرويد كاملا ضعيف عمل ميكنه اندرويد جديد اونقدر هم مهم نيست ولي وقتي ديگر كمپانيارو آدم ميبينه كه چقد زود وارد عمل ميشن متوجه ميشه كه اچ تي سي ضعيف عمل ميكنه كلا تو كار پشتيباني نيست.

مهمان

۱۳۹۴/۲/۱۵
جدیدا طرفدارای HTC هم دم درآوردن . زنده باد سامسونگ