خانهاخبار
اطلاعات تکمیلی درباره آیپد ۱۲.۹ اینچی اپل منتشر شد؛ از قلم تا پورت USB Type-C

اطلاعات تکمیلی درباره آیپد ۱۲.۹ اینچی اپل منتشر شد؛ از قلم تا پورت USB Type-C

جی اس ام: در هفته اخیر خبری درباره ابعاد و عکس شماتیک لو رفته از آیپد پرو یا همان آیپد ۱۲.۹ اینچی اپل منتشر کردیم. اکنون وب سایت AppleInsider مشخصات تکمیلی از این گجت بزرگ اپل به بیرون درز کرده است.
۱۳۹۴/۲/۱۴

جی اس ام: در هفته اخیر خبری درباره ابعاد و عکس شماتیک لو رفته از آیپد پرو یا همان آیپد ۱۲.۹ اینچی اپل منتشر کردیم. اکنون وب سایت AppleInsider مشخصات تکمیلی از این گجت بزرگ اپل به بیرون درز کرده است.

به نقل از این وبسایت و البته منابع آگاهشان، آیپد جدید از ویژگی NFC پشتیبانی خواهد کرد. اگرچه ممکن است قابلیت Apple Pay نیز با این تبلت همراه باشد اما به نظر می رسد اپل از NFC برای پرداخت با آیپد استفاده نخواهد کرد (تصور کنید یک دستگاه ۱۲.۹ اینچی را برای پرداخت استفاده کنید!) بلکه احتمالا آیپد پرو می تواند به عنوان یک پایانه دریافت وجه با NFC باشد. اگر این مورد درست باشد، فروشگاه هایی که از این نوع پرداخت پشتیبانی می کنند، می توانند از آیپد پرو برای فروش محصولات خود استفاده کنند.

 

image

 

البته یک احتمال دیگر برای این ویژگی وجود دارد. احتمالا آیپد پرو با لوازم جانبی مختلفی از طرف اپل عرضه خواهد شد و NFC برای اتصال بی سیم این لوازم جانبی، می تواند استفاده شود. بار دیگر در شایعات می شونیم که اپل در حال ساخت یک قلم برای آیپد پرو است و NFC می تواند برای اتصال این قلم به آیپد، کاربرد داشته باشد.

این منبع همچنین اشاره کرد آیپد جدید از یک صفحه نمایش با حساسیت لمس بالاتر استفاده می کند. علاوه بر این، ویژگی ForceTouch که پیش تر گفته شده بود در آیفون های جدید وجود خواهد داشت، در این تبلت هم یافت می شود. اگر این موضوع نیز حقیقت داشته باشد، می توان به نوعی وجود قلم برای آیپد جدید را تایید کرد. 

احتمال وجود قلم برای آیپد جدید، اخیرا مطرح نشده است. اولین بار اویل سال ۲۰۱۵ میلادی بود که به گزارش KGI اپل در حال کار روی یک قلم استایلوس برای محصولات آتی خودش است.

 

image

 

در نهایت به گفته اپل اینسایدر، قلم استایلوس آیپد پرو، با بلوتوث به دستگاه متصل خواهد شد و نسبت به فشار نیز حساس خواهد بود. 

از دیگر مشخصاتی که لو رفته است، می توان به وجود پورت USB Type-C اشاره کرد. در روزهای اخیر قاب های محافظی که برای آیپد پرو ساخته شده بود، به بیرون درز کرد که جای دو پورت روی آنها وجود داشت. اما هنوز هم نمی دانیم که آیپد پرو هر دو پورت Lightning و USB Type-C را خواهد داشت یا فقط USB C پورت دستگاه خواهد بود. 

در زمینه پردازنده نیز آیپد پرو احتمالا از چیپست A9X یا A9 استفاده خواهد کرد. استفاده از A9X محتمل تر است زیرا پردازنده های سری X اپل از نظر گرافیکی و پردازشی قوی تر از سری های معمولی هستند. همچنین احتمالا این تبلت نیز همانند آیپد ایر ۲، دو گیگابایت حافظه رم خواهد داشت.

 

منبع: AppleInsider

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (12 نظر)

مهمان

۱۳۹۴/۲/۱۷
نگران فروششون نباش شوما آمریکا زندگی میکنی کاکو ما توی ایرانیم گاهی گوشی دست دوم رو گرونتر از قیمت نو هم میفروشم!!!

مهمان

۱۳۹۴/۲/۱۵
سلام من هیچ گوشی با هم مقایسه نمی کنم ور کدام کار کرد خودشو داره ولی اگر فکر ارزش موبایلتان هستید و میخواهید بعد از یک سال باز ارزش مالی داشته باشه بروید دنبال محصولات اپل ، چون محصولات آندروید بعد یک سال هیچ ارزشی نداری و ببخشید چوس. هم ن میخرند .من آمریکا زندگی میکنم اینجا هم سامسونگ و آل جای و سونی و... بعد از یک سال پشیزی نمی خرند

مهمان

۱۳۹۴/۲/۱۴
بريد جمعش كنيد. اخه مورچه چيه كه اثر انگشتش چي باشه. وجداناً سامسونگ كيلو چنده كه اپل بخواد ازش تقليد كنه!!! كل هيكلش مياد سنسوراي مزخرف ميزاره با چارتا تكنولوژي ناقص دره پيت. اونوقت ميگن اپل ازش تقليد كرده!!!! عجبا!!! حيرتا!!! دو ساله داره جون ميكنه تكنولوژي اثر انگشت رو از اپل تقليد كنه هنوز گيج ميزنه. حالا نشسته قيافه گوشياشو بزك كرده مثل ايفون شه. بماند اون سامسونگ پي رو كه ميخواد از اپل پي كپي كنه حالا معلوم نيس چي از اب درآد. پول كدوم بدبختي رو تو حساب كدوم خوشبختي بفرسته؟!! كل هيكلش تقليد دست و پا شكسته از بقيه است ، اونوقت ميگن اپل تقليد كرده. آخه يه حرفي بزنيد بگنجه مصيبت. حالا خوبه اپل تا يه تكنولوژي رو به كمال نرسونه ازش استفاده نميكنه. وگرنه ملت چي ميگفتن؟!!!

مهمان

۱۳۹۴/۲/۱۴
1-سامسونگ ظاهر گوشیشرو مثل آیفون 6کرد2-حسگر اثر انگشت تقلید ایفون5sبود3-قابلیت سامسونگ پی هم تقلید از اپل پی هستش و...باز بگین اپل تقلید کاره

مهمان

۱۳۹۴/۲/۱۴
مقایسه اپل و سامسونگ مثل مقایسه ی جنرال موتور و هیوندا و کیا هست ...