خانهاخبار
آیا ناکامی سامسونگ در سودآوری پایان می یابد؟ کاهش ۳۹ درصدی سود در سه ماهه نخست امسال

آیا ناکامی سامسونگ در سودآوری پایان می یابد؟ کاهش ۳۹ درصدی سود در سه ماهه نخست امسال

– نویسنده مهمان: سامسونگ الکترونیکس درآمد سه ماهه نخستین سال مالی خود را فاش کرد و در پی آن مشخص شد این کمپانی به طور مستقیم تحت فشار دیگر سازندگان تلفن های هوشمند قرار گرفته است. عملکرد سه ماههٔ سامسونگ کاملا در تضاد اپل است که چندی پیش به آن اشاره کردیم.
۱۳۹۴/۲/۹

– نویسنده مهمان: سامسونگ الکترونیکس درآمد سه ماهه نخست سال مالی خود را اعلام کرد و در پی آن مشخص شد این کمپانی به طور مستقیم تحت فشار دیگر سازندگان تلفن های هوشمند قرار گرفته است. عملکرد سه ماهه نخست سامسونگ کاملا در تضاد با اپل است که چندی پیش به آن اشاره کردیم.

 

سامسونگ اعلام کرد که سود اولین سه ماهه از سال مالی ۲۰۱۵ آنها در حدود ۴.۳۵ میلیارد دلار بوده و نسبت به زمان مشابه در سال گذشته، ۳۹ درصد کاهش داشته است. این سود کمتر از انتظارات تحلیلگران و همچنین پیش بینی سامسونگ یعنی رقم ۵.۴ میلیارد دلار بوده است. همچنین درآمد سالیانه این کمپانی نیز ۱۲ درصد کاهش داشته و به رقم ۴۱.۹ میلیارد دلار رسیده است.

 

image

 

این کاهش درآمد و صدمه اخیر سامسونگ، ناشی از رقابت تنگاتنگ بازار تولیدکنندگان تلفن های هوشمند اندرویدی و همچنین رقیب مستقیم اش، یعنی شرکت اپل است. اما با این وجود کره ای ها بسیار خوش بین هستند که به لطف فروش بسیار خوب گلکسی اس ۶ و اس ۶ اج در سه ماهه دوم ما شاهد بالاتر رفتن درآمد این کمپانی باشیم. همچنین سامسونگ اعلام کرده که در سال پیش رو، با وجود حضور رقیب های سرسختی همچون شیائومی و میکرومکس، در بازارهای چین و هند نیز حضور فعال تری خواهد داشت.

 

از طرفی کره ای ها این کاهش آمار در فروش تلفن های هوشمند و تبلت ها را به تغییرات فصلی مربوط دانسته اند. از سوی دیگر آنها بر این باورند که در سه ماهه دوم امسال تقاضاها برای تلویزیون های هوشمند رده بالا و سیستم های تهویه مطبوع افزایش خواهد یافت، اما به احتمال بسیار زیاد آنقدر بالا نخواهد بود که ضرر اخیر سامسونگ الکترونیکس را به طور کلی تحت پوشش قرار دهد.

بخش موبایل سامسونگ الکترونیکس نیز یک سقوط ۵۷ درصدی در سود سالیانه خود تجربه کرده و به رقم ۲.۵ میلیارد دلار رسیده است. اما با این حال حاشیه سود فصلی این کمپانی افزایش ۱۰.۶ درصدی داشته که ناشی از فروش نسبتا خوب تلفن های هوشمند میان رده است.

 

به علاوه اینکه کره ای ها بر این باورند که دریافتی سه ماهه دوم امسال تا حد نسبتا زیادی به لطف کسب و کار تجهیزات نیمه هادی، مثل فروش ماژول های حافظه به دیگر سازندگان تلفن های هوشمند تا حد نسبتا زیادی افزایش خواهد داشت. چرا که شنیده شده شرکت هایی مثل اپل از این ماژول ها در محصولات جدید خود استفاده خواهند کرد و همین موضوع باعث شده واحد نیمه هادی همانند بخش موبایل، افزایش حاشیه سود داشته باشد و نسبت به سود ۲۰.۸ درصدی در سال گذشته، به سود ۲۸.۵ درصد دست یابد.

 

منبع: TechCrunch

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (13 نظر)

مهمان

۱۳۹۴/۲/۱۱
GSM با سامسونگ لج افتادی بد!خداییش سامسونگ تو اکثر زمینه ها فعالیت داره که بازم تو اکثرشون ار رقبا یه سرو گردن بالا تره..کدوم کمپانی میتونه در این ابعاد باهاش رقابت کنه؟؟بعدم دلیل نمیشه هر سال سودش بیشتر از پارسال باشه.همه ی کمپانیا همینجورین!!!

مهمان

۱۳۹۴/۲/۱۰
واقعا سامسونگ به خوبی کمپانی های بزرگ دیگه ای (مثل سونی،اپل،ال جی،اچ تی سی)توانایی تولید گوشی های بالا رده رو نداره و اگر به تولید گوشی های میان رده و پایین رده ای که دست هر بنی بشری پیدا میشه ادامه بده واقعا بهتره...

مهمان

۱۳۹۴/۲/۱۰
دقیقاً...

مهمان

۱۳۹۴/۲/۱۰
فعلن که هر چی داریم از سامسونگ داریم - اگه نبود نمیدونستین صفحه با کیفیت یعنی چی خیلیای چبزای دیگه واقعن جای تاسف واسه بعضیا.

مهمان

۱۳۹۴/۲/۱۰
اين اخره كاره رسم روزگاره