خانهاخبار
چرا طراحی های شرکت سامسونگ منتقدین بسیاری دارد؟ پاسخ در این یک تصویر است

چرا طراحی های شرکت سامسونگ منتقدین بسیاری دارد؟ پاسخ در این یک تصویر است

نویسنده مهمان: مایلید که تفاوت اپل و سامسونگ را تنها در یک تصویر خلاصه کنیم؟ اینجا نه حرف در مورد لوگو و تفاوت برندهاست و نه در مورد تفاوت سیستم عامل ها. حتی نمی خواهیم جزء به جزء در مورد محصولات تولیدی هر یک از آن ها صحبت کنیم. صحبت تنها بر سر تصویر فوق و خطوط راهنمایی است که بر روی آن رسم شده است.
۱۳۹۴/۲/۹
نویسنده مهمان: مایلید که تفاوت اپل و سامسونگ را تنها در یک تصویر خلاصه کنیم؟ اینجا نه حرف در مورد لوگو و تفاوت برندهاست و نه در مورد تفاوت سیستم عامل ها. حتی نمی خواهیم جزء به جزء در مورد محصولات تولیدی هر یک از آن ها صحبت کنیم. صحبت تنها بر سر تصویر فوق و خطوط راهنمایی است که بر روی آن رسم شده است. با نگاه کردن به این خطوط و هارمونی و تقارن آن ها، فکری نمی توان کرد جز این که سامسونگ حتی در چیدن المان های یک طرح در یک خط راست نیز ناتوان است. وقتی به طور دقیق این خطوط را براندازی کنید می بینید که انگار حتی بهترین گوشی های سامسونگ نیز توسط طراح های تازه کار و نا آشنا طراحی شده اند.
 
image
 
تصاویر مورد بحث توسط Rene Ritchie از سرویس iMore تهیه شده است. او در مطلبی که اخیراً در وبسایت iMore منتشر کرده نوشته است که از نخستین روزهایی که سامسونگ گلکسی اس ۶ اج را در دست گرفت موضوعی او را همواره اذیت می کرد: به نظر می رسد محل قرارگیری تک تک پورت ها و دکمه های کارشده بر روی بدنه این گوشی کاملاً به طور اتفاقی و تصادفی تعیین شده است.
 
برای آن که این موضوع به طور مشخصی قابل تشخیص و مشاهده باشد، Ritchie خطوطی بر روی دکمه ها، حفره ها، پورت ها و شیارهای واضح و مشخص دور تا دور پرچمداران هر دو شرکت اپل و سامسونگ رسم کرده است. همانطور که بر روی بدنه آیفون به وضوح مشخص است، تمامی پورت ها و حفره ها در امتداد یکدیگر و بر روی یک خط مستقیم جای گرفته اند. اما در طرف دیگر هر یک از این پورت ها و حفره ها بر روی بدنه پرچمدار سامسونگ خط بخصوص خود را دارند. و این یعنی غوغای بی نظمی در طراحی.
 
image
 
شاید این اظهارات را کم اهمیت تلقی کنید و معتقد باشید موضوع به قدری کوچک است که در عمل از توجه ساقط است، اما نمی توانید وجود این موضوع را انکار کرده و آن را نادیده بگیرید. وقتی در مورد قدرت طراحی صحبت می کنیم، همین موارد است که اهمیت پیدا می کند و وقتی شرکتی نظیر سامسونگ چنین عملکردی از خود نشان می دهد، این سوال مطرح می شود که چطور چنین شرکتی تبدیل به مطرح ترین شرکت تولیدکننده گوشی های اندرویدی شده است؟
 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (133 نظر)

amir

۱۳۹۵/۵/۴
سلام من امیر هستم و با کیفیت عالی ازشما تشکر میکنم

علی خرمی

۱۳۹۵/۲/۱۱
نظرات كارشناس ها اينو ثابت ميكنه سامسونگ درسته يه ابر قدرته ولى يه متقلبه بزرگ كه توى خيلى از كشور ها به او همچين لقبى دادن اين نظر من نيست نظر كارشناس هاى سازمان جهانى تلفن همراه است كه توى روزنامه گاردين به اون اشاره ميكنه.همينو بگم كه وقتى هر چيزى تو دنيا تك باشه پس تكه قابل مقايسه نيست كه اين در مورد اپل صدق ميكنه ...آقاى احمد هاشمى از اين سوال جوابت خوشم اومد .بايد كسايى بدونن كه وقتى پول خريد يه گوشى تك رو ندارن نبايد گوشى خودشونو با اپل مقايسه كنن نمونش گلكسى s6 و اچ تى سى a9 مرسى متشكرم

مهمان

۱۳۹۴/۳/۳
با سلام خدمت دوستان عزیز . من بعد از دیدن این خبر حسابی در این مورد کنجکاو شدم و یه سری گوشی که دم دستم بود از نزدیک و بقیه رو از رو عکس هایی که رو نت هست بررسی کردم و میدونید نکته جالب چیه ؟؟ فقط دو شرکت اپل و سونی تو طراحی پورت ها دکمه ها اسپیکر و.. از وسواس برخوردارن و مایلن که همه چی سر جاش باشه ! گوشی هایی که تو این مقایسه بودن : s6- g4 - note4 - iphon6 -iphon5 - z3 - one m8 - one m9 پس قضاوت در این مورد کمی دور از انصافه . و از دوستانی که در زمینه الکترونیک و طراحی مدار هیچ گونه اطلاعی ندارن عاجزانه خواهشمندم ابراز نظر نکنن چون استاندارد هایی که تو این زمینه هست رو یه فرد غیر متخصص حتی اسمش رو هم نمیتونه تلفظ کنه چه برسه نظر دادن و این رو هم بدونین که جای قرار گرفتن پورت یا یه سوکت یا دکمه هیچ ربطی به استاندارد بودن یا نبودن یه محصول نداره و صرفا به سلیقه ی طراح بستگی داره . با تشکر از شما که وقت گذاشتین واین مطلب رو خوندین .

مهمان

۱۳۹۴/۲/۱۴
دوست عزیز شما که درک بالاتری دارید اول تفاوت طراحی و چیدمان رو بدونید بعد صحبت بفرمایید.بحث بنده فقط بر پایه طراحی بود ولاغیر...یه مثال ساده تر برای درک بهتر این مسئله میزنم.آیا طراحی اتوموبیلی با 100 قابلیت فنی با اتوموبیلی با 20 قابلیت فنی فرق میکنه!! آیا مثلا محل قرارگیری اهرم گاز و ترمز اونها با هم فرق میکنه؟؟؟ خوب مسلما اینطور نیست وچیدمان ایتم ها خودش هنر طراح رو میرسونه.پس لطفا هیجان زده نشید.

مهمان

۱۳۹۴/۲/۱۳
دوست عزیز شما که درکت بالاست اینم باید بدونی که اولا هماهنگی چند قطعه سخت افزاری یعنی اینکه این قطعات به صورت هماهنگ با هم کار کنن . اینی که شما نوشتی میسه چیدمان چند قطعه سخت افزاری . دوما اینم باید بدونی که چیدن 4 تا قطعه سخت افزاری راحته ولی وقتی که این قطعات شد 40 تا اونوقت .........