خانهاخبار
معرفی و بررسی تخصصی اپلیکیشن: حفاظت کامل اپلیکیشن ها با رمزنگار

معرفی و بررسی تخصصی اپلیکیشن: حفاظت کامل اپلیکیشن ها با رمزنگار

– نویسنده مهمان: حریم خصوصی برای تمامی افراد جامعه یک تعریف واحد دارد و احترام به آن، یکی از اساسی ترین حقوق هر شخصی محسوب می شود. اپلیکیشن های تلفن هوشمند یا تبلت افراد و محتوای موجود در آنها نیز برای اشخاص جزو همین حریم به حساب می رسد که طبیعتا مراقبت از این خط قرمز نیز به عهده صاحب گجت است.
۱۳۹۴/۲/۵

– نویسنده مهمان: حریم خصوصی برای تمامی افراد جامعه یک تعریف واحد دارد و احترام به آن، یکی از اساسی ترین حقوق هر شخصی محسوب می شود. اپلیکیشن های تلفن هوشمند یا تبلت افراد و محتوای موجود در آنها نیز برای اشخاص جزو همین حریم به حساب می آید که طبیعتا مراقبت از این خط قرمز نیز به عهده صاحب گجت است.

 

با وجود اینکه تقریبا همگان نسبت به اهمیت این موضوع و عدم عبور از این حریم واقف هستیم، اما باز هم متاسفانه افرادی وجود دارند که به خود اجازه کنجکاوی در اپلیکیشن های شخصی دوستان یا حتی اعضای خانواده خود را می دهند. اپلیکیشن "رمزنگار" از جمله مواردی است که شما را در برابر این افراد حفظ می کند.

 

image

 

رمزنگار نام یکی از اپلیکیشن های بومی است که به مدد توسعه دهندگان ایرانی ساخته شده و از کیفیت و ظاهر قابل قبولی برخوردار بوده و همانطور که از نام آن بر می آید، برای حفاظت از محتوای اپلیکیشن های خاص شما ساخته شده است.

شما به وسیله رمزنگار می توانید به اپلیکیشن های خاص خود مثل گالری تصاویر، پیامک ها، وایبر و حتی اپلیکیشن Settings را قفل نمایید تا مزاحمین به هیچ وجه نتوانند به محتوای آنها دسترسی داشته باشند.

 

image

 

رمزنگار عملکرد بسیار ساده ای دارد. بدین ترتیب که شما پس از نصب و اجرای اپلیکیشن "رمزنگار" می توانید یکی از دو نوع رمز "عدد یا پترن" را انتخاب کرده و پس از تنظیمات اولیه، اپلیکیشن های دلخواه خود یا تمام اپلیکیشن ها را قفل نمایید. فرد مزاحم پس از باز کردن اپلیکیشن ممنوعه با پیغام درخواست "رمز عبور یا پترن" روبرو خواهد شد و تا زمانی که رمز مورد نظر وارد نشود، امکان مشاهده محتوای اپلیکیشن مذکور را وجود ندارد.

 

اما این اپلیکیشن برای حفظ امنیت بیشتر امکانات فراتر از قفل گذاری را برای شما تدارک دیده که به آنها اشاره می کنیم. در بخش تنظیمات، شما می توانید آیکن اپلیکیشن را از نظرها پنهان کرده و برای بازیابی مجدد اپلیکیشن یک شماره دلخواه برای آن تعریف کنید. از این پس برای باز کردن رمزنگار کافیست در قسمت شماره گیر یا Dialer گوشی شماره از پیش تعریف شده را وارد کنید تا رمزنگار باز شود. لازم به ذکر است که این عمل ارتباطی با برقراری یک تماس صوتی ندارد. همچنین در صورت فراموشی رمز عبور یا پترن می توانید از کد بازیافت که در ابتدا هنگام راه اندازی رمزنگار دریافت می کنید، کمک بگیرید.

 

رمزنگار از جمله اپلیکیشن های ایرانی است که توانسته توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب نماید اما در تست هایی که ما به روی این اپلیکیشن انجام دادیم، متوجه شدیم که رمزنگار در برخی مواقع با تاخیر نستبا زیادی اقدام به جلوگیری از نفوذ مزاحمین می نماید. حتی با تغییرات تنظیمات نیز این مشکل برطرف نشد و ما امیدواریم سازندگان این اپلیکیشن مفید با به روز رسانی های بعدی مشکلات حاضر را مرتفع نمایند. 

 

image

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

مهمان

۱۳۹۴/۲/۶
smart lock خیلی عالیه هیچ مشکلی هم نداره بهترین هست.

مهمان

۱۳۹۴/۲/۶
شايدم بلعكس كار كنه