خانهاخبار
معرفی و بررسی تخصصی اپلیکیشن: با ZDBox یک جعبه ابزار کامل در اختیار داشته باشید

معرفی و بررسی تخصصی اپلیکیشن: با ZDBox یک جعبه ابزار کامل در اختیار داشته باشید

نویسنده مهمان: احتمالا شما نیز در دوران کودکی تجربه بازی کردن با جعبه ابزار پدرتان را داشته اید و با بالا رفتن سن متوجه اهمیت این جعبه شدید. اپلیکیشن ZDBox مشابه همان جعبه ابزار است منتها برای تبلت یا تلفن هوشمند اندرویدی شما. در این مطلب قصد داریم به بررسی تخصصی این اپلیکیشن بپردازیم و نگاهی به ویژگی ها و امکانات آن داشته باشیم.
۱۳۹۴/۲/۲

نویسنده مهمان: احتمالا شما نیز در دوران کودکی تجربه بازی کردن با جعبه ابزار پدرتان را داشته اید و با بالا رفتن سن متوجه اهمیت این جعبه شدید. اپلیکیشن ZDBox مشابه همان جعبه ابزار است منتها برای تبلت یا تلفن هوشمند اندرویدی شما. البته این اپلیکیشن نسخه مخصوص آی او اس نیز دارد اما از آنجایی که دسترسی ها در آی او اس بسیار کمتر از اندروید است، کارایی و امکانات نسخه آی او اس ZDBox نیز به خوبی نسخه اندرویدی آن نیست. در این مطلب قصد داریم به بررسی تخصصی نسخه اندرویدی این اپلیکیشن بپردازیم و نگاهی به ویژگی ها و امکانات آن داشته باشیم.

اپلیکیشن ZDBox جزو برترین اپلیکیشن های بهینه سازی است که از آمار دانلود و رتبه بالای کاربران در مارکت های مختلف برخوردار است و همین موضوع نشان از کاربردی بودن آن می دهد. همانطور که گفتیم، این اپلیکیشن یک جعبه ابزار کامل است که امکانات زیادی را برای کاهش مصرف باتری، افزایش سرعت دستگاه و غیره را در یک محیط در اختیار شما قرار می دهد. 

 

image

 

در صفحه اصلی اپلیکیشن ZDBox شما بخش های مختلفی را مشاهده خواهید کرد که به تفکیک آنها را شرح می دهیم:

 

Task Killer

 

در این بخش شما مقدار رم مصرف شده و باقی مانده را مشاهده می کنید و با فشردن دکمه میانی، به اپلیکیشن دستور می دهید تا اپلیکیشن های اضافی را ببندد تا فضای بیشتری را در حافظه جانبی گجت اندرویدی شما ایجاد کند. با لمس فضای خالی این بخش، اپلیکیشن های پشت زمینه را مشاهده می کنید و می توانید بنا به دلخواه خود برای بستن آنها اقدام کنید. نکته ای که باید در این بخش بگوییم این است که در صورت روت بودن دستگاه، شما می توانید به اپلیکیشن این امکان را بدهید تا به صورت خودکار اقدام به بستن اپلیکیشن ها نماید تا در مصرف باتری و رم صرفه جویی بیشتری شود.

 

System Cleaner

 

در این بخش شما می توانید اقدام به حذف فایل های کش و همچنین تاریخچه مرورگر، جستجوهای فروشگاه، نقشه و ایمیل و همچنین Clipboard خود نمایید. همانطور که می دانید، فایل های کش به مرور زمان باعث می شوند حجم بسیار زیادی در تلفن هوشمند شما گرفته شود که به کمک این بخش می توانید فضای زیادی را در گجت خود آزاد کنید. 

 

Battery Info

 

همانطور که مشخص است، در این بخش شما اطلاعاتی در رابطه با مقدار باتری باقی مانده، دما، وضعیت سلامتی و زمان لازم برای شارژ مجدد را خواهید دید. همچنین با فشردن دکمه Power Saver می توانید تلفن هوشمند یا تبلت خود را به حالت ذخیره انرژی برده و با کاهش نور و غیر فعال سازی امکانات پر مصرف، دستگاه خود را بیشتر از حالت عادی در اختیار داشته باشید. 

 

Mobile Traffic

 

در بخش ترافیک شما می توانید مقدار اطلاعات رد و بدل شده را به تفکیک اپلیکیشن و در بازه های زمانی روزانه و ماهانه مشاهده کنید. همچنین شما می توانید با مشخص کردن سقف ترافیک، مقدار حجم باقی مانده را نیز زیر نظر خود داشته باشید.

 

APK Manager

 

این قسمت به شما کمک می کند تا فایل های APK موجود در دستگاه خود را در دو بخش نصب شده و نصب نشده مشاهده کنید. با حذف این فایل ها می توانید فضای بیشتری را در گجت خود ایجاد نمایید. 

 

AnyShare

 

این قابلیت که البته رایگان نیست، به شما کمک می کند تا به وسیله تکنولوژی WiFi Direct، اقدام به ارسال سریع فایل به دیگر افراد نمایید. البته باید بدانید تنها بخش "دریافت" این قابلیت رایگان بوده و طرف مقابل نیز باید همین اپلیکیشن را در گجت اندرویدی خود نصب داشته باشد. 

 

App Lock

 

قابلیت قفل کردن اپلیکیشن نیز در ZDBox رایگان نبوده و فعال سازی آن نیازمند پرداخت هزینه است. به وسیله این قسمت شما می توانید به روی اپلیکیشن های شخصی خود قفل جداگانه ای تعبیه کنید تا مورد سو استفاده افرادی که به گجت شما دسترسی دارند، قرار نگیرید. 

 

Uninstaller و App To SD

 

در این قسمت به سادگی می توانید اپلیکیشن های اضافی خود را به صورت همزمان حذف نمایید تا در آزاد سازی فضای بیشتر در حافظه داخلی یا کارت حافظه کمک شایانی کرده باشید. همچنین در بخش App To SD شما می توانید اپلیکیشن های موجود در حافظه داخلی را به کارت حافظه منتقل نمایید. 

 

Do Not Disturb

 

بخش Do Not Disturb یا همان "مزاحم نشوید" به شما کمک می کند تا در ساعات و روزهای خاصی تلفن هوشمند خود را به طور کامل ساکت کنید تا به استراحت بپردازید و یا تمرکز خود را حین کار حفظ کنید. 

 

بخش های فوق در صفحه اصلی قرار داشت و می توانید با مراجعه به سمت چپ یا Switches اپلیکیشن به دکمه های زیادی برای تنظیمات دستگاه خود دسترسی داشته باشید. در این بخش دکمه هایی همچون اتصال WiFi و بلوتوث، حذف فایل های اضافی، تنظیمات نور و صدا، چراغ قوه و بسیاری امکانات دیگر قرار گرفته اند.

 

در انتها باید به ویجت های اپلیکیشن ZDBox اشاره مختصری داشته باشیم. این اپلیکیشن چهار ویجت در ابعاد مختلف در اختیار شما قرار می دهد که می توانید با انتخاب آنها ابزار موجود در اپلیکیشن را مستقیما در صفحه اصلی تلفن هوشمند یا تبلت اندرویدی خود داشته باشید. 

 

در این مطلب سعی داشتیم به اختصار امکانات این اپلیکیشن را برای شما شرح دهیم. امکانات و ویژگی هایی که اپلیکیشن ZDBox در اختیار شما قرار می دهد به حدی جامع و کامل هستند که مطمئنا با یک بار نصب آن، جزو کاربران دائمی این اپلیکیشن خواهید شد. 

 

image

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

مهمان

۱۳۹۴/۲/۳
برنامه ی بدی نیست اما All in one و System tuner بهتر از این هستند(از نظر من)

مهمان

۱۳۹۴/۲/۲
البته قابلیت app lock رایگانه و خود من دارم ازش استفاده میکنم

مهمان

۱۳۹۴/۲/۲
gsm لطفا برنامه های جدید و بروز رو بزارید من حدود دو ساله این زد باکس رو دارم برنامه ی خوبیه ولی یه جدید رو بزارید بهتره