خانهاخبار
نوکیا قصد دارد سال آینده به بازار تلفن های همراه باز گردد

نوکیا قصد دارد سال آینده به بازار تلفن های همراه باز گردد

– جی اس ام: تقریبا یک سال از زمانی که مایکروسافت بخش موبایل نوکیا را به تصاحب خود درآورد سپری شده است و شایعاتی وجود دارد که نشان می دهد این کمپانی فنلاندی قصد دارد سال آینده باز هم به بازار تلفن های همراه باز گردد.
۱۳۹۴/۱/۳۱
– جی اس ام: تقریبا یک سال از زمانی که مایکروسافت بخش موبایل نوکیا را به تصاحب خود درآورد سپری شده است و شایعاتی وجود دارد که نشان می دهد این کمپانی فنلاندی قصد دارد سال آینده باز هم به بازار تلفن های همراه باز گردد. 
 
image
 
به گزارش وب سایت Recode هنوز دقیقا مشخص نیست که نوکیا چگونه قصد دارد مجددا در این بازار حضور پیدا کند. بر اساس قراردادی که بین نوکیا و مایکروسافت به امضا رسید، طرف فنلاندی اجازه ندارد تا سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۶ میلادی تلفن همراهی با برند نوکیا وارد بازار کند. البته این قانون جلوی عرضه آیپد مینی اندرویدی این شرکت یعنی N1 به بازار را نگرفت اما ظاهرا نوکیا فعلا دست نگه داشته تا بتواند بار دیگر در عرصه تلفن های همراه عرض اندام کند. 
 
در حال حاضر مایکروسافت در حال حذف نام نوکیا از تلفن های ویندوزی است و لومیاهای خود را با نام مایکروسافت به فروش می رساند اما نوکیا قصد دارد از این نام برای تلفن های آینده خود همچنان استفاده کند. هر محصولی با نام نوکیا می تواند از این پس تجربه ای شبیه به تبلت N1 باشد. یعنی تولید کنندگان و شرکای تجاری نوکیا می توانند برای محصولات خود از این نام استفاده کنند. این استراتژی بسیار شبیه به استراتژی است که در گذشته Polaroid در پیش گرفته بود. یعنی به شرکت های جانبی اجازه دهید محصولات خود را با نام شرکت شما منتشر کنند.
 
در هر صورت تیم هایی که نتیجه تحقیقات آنها باعث بوجود آمدن محصولی به نام Nokia N1 شد حالا در حال کار برای روی تلفن های آینده نوکیا هستند. همچنین گزارش ها حاکی از آن است که نوکیا نیم نگاهی نیز به پروژه های مربوط به واقعیت افزوده دارد اما هنوز جزئیات خوبی از آن در دسترس نیست تا ببینیم این شرکت چگونه می خواهد در این زمینه با نام هایی همچون سامسونگ و فیس بوک و ... رقابت کند. 
 
شایعه برگشتن نوکیا به بازار تلفن های همراه درست چند روز پس از این به وقوع پیوست که نوکیا از قصد خود برای تصاحب شرکت تجهیزات مخابراتی Alcatel-Lucent به قیمت ۱۶.۶ میلیارد دلار خبر داد. این قرارداد می تواند همچنان نام نوکیا را در رقابت با شرکت هایی نظیر اریکسون از نظر تجارت تجهیزات مخابراتی زنده نگاه دارد. 
 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (33 نظر)

حجت

۱۳۹۵/۳/۲۵
نوکیا منتظرتم .

احسان

۱۳۹۵/۲/۱۴
با وجود اینکه حدود شیش ساله که از دوران اوج نوکیا میگذره ولی هنوز که هنوز میبینم که خلاقیت فقط مال نوکیاس امروز 6630 میزد فردا n 70 که زمین تا اسمون با گوشی قبلی فرق داشت اما الان سامسونگ ۵ساله توی یه فرم گوشی میزنی بسختی میشه تفاوت مدلاشو تو شکل تشخیص داد هرچند که از نظر فنی هم تفاوت انچنانی ندارند.نوکیا بعد تو اواره ی اوارم

مهمان

۱۳۹۴/۲/۱
باز هم طرفدار های متعصب یک برند عزیزان نوکیا شرکت بزرگیه اما نه در گوشی هوشمند حتی با تولید اندروید هم به گرد سامسونگ و اچ تی سی و الجی نمیرسه البته تقصیر خودشه زمانی که اقایی میکرد بجز سود به چیزی فکر نکرد و مشتری مداری نکرد یادکه سال 85 گوشی ان 95 بود 1600 واویلا واقعا بعضی ا که براشون سخته اندروید تو فکر همون سیمبین نوکیا هستند

مهمان

۱۳۹۴/۲/۱
Return of the King of Kings

مهمان

۱۳۹۴/۲/۱
به اون مارک بتمن رو اون گوشی مشکیه دقت کردین؟ خیلی تمیزه!!!! من همیشه طرفدار دگ آتیشه نوکیا بودم. الانم دارم با نوکیا xl این کامنت رو میذارم.خیلی هم عالی بوده تا حالا... خاص بودن = نوکیا