خانهاخبار
آیا واقعا پرچمدار جدید سامسونگ سخت تر از آیفون خم می شود ؟

آیا واقعا پرچمدار جدید سامسونگ سخت تر از آیفون خم می شود ؟

جی اس ام: داستان خم شدن گوشی ها هنوز هم ادامه دارد. این داستان که با خم شدن آیفون 6 پلاس اپل شروع شد، اکنون پای HTC One M9 و Samsung Galaxy S6 Edge را هم به میان آورده است. در ادامه می توانید میزان مقاومت این سه گوشی در زیر فشار را مشاهده کنید.
۱۳۹۴/۱/۱۵

جی اس ام: داستان خم شدن گوشی ها هنوز هم ادامه دارد. این داستان که با خم شدن آیفون 6 پلاس اپل شروع شد، اکنون پای HTC One M9 و Samsung Galaxy S6 Edge را هم به میان آورده است. سامسونگ در مراسم معرفی پرچمداران جدید خود با کنایه زدن به اپل گفت فریم فلزی دور گلکسی اس های جدید مقاوم تر از دیگر گوشی ها است و به این راحتی ها خم نمی شود. اما آیا این ادعای سامسونگ حقیقت دارد؟

 

image

 

شبکه SquareTrade در یوتیوب، میزان مقاومت سه گوشی One M9، Galaxy S6 Edge و آیفون 6 پلاس اپل را در زیر دستگاهی مخصوص بررسی کرده است. این آزمایش در دو مرحله انجام شده است. مرحله اول نیروی لازم برای خم کردن گوشی و مرحله دوم نیروی لازم برای شکست گوشی را نشان می دهد. 

آیفون 6 پلاس اپل 110 پوند یا حدود 50 کیلوگرم فشار نیاز دارد تا خم شود. همچنین این گوشی پس از خم شدن همچنان روشن می شود و کار می کند. برای شکسته شدن این گوشی نیز 179 پوند یا حدود 82 کیلوگرم نیرو لازم است. در حقیقت آیفون 6 پلاس را می توانیم مقاوم ترین گوشی در برابر شکستن بدانیم. از نظر میزان نیرو برای خم شدن نیز آیفون 6 پلاس و اس6 اج دقیقا برابر هستند و ادعای سامسونگ حقیقت ندارد. 

همانطور که گفتیم، اس 6 اج با 110 پوند نیرو خم می شود. در هنگام خم شدن بخش های کناری صفحه نمایش آن که خمیده هستند، خورد شده و شکستند. البته این مورد طبیعی است زیرا لبه های صفحه نمایش این گوشی خمیده است. گلکسی اس 6 اج همچنان بعد از خم شدن روشن شد و در تست بعدی، در فشار 149 پوند یا در حدود 68 کیلوگرم شکست. 

آخرین گوشی که مورد آزمایش قرار گرفت، پرچمدار جدید اچ تی سی بود. نقطه ضعف این گوشی در تست خم شدن، در بخش دکمه پاور قرار داشت. بخش دکمه پاور گوشی در حین تست خم شدن آسیب دید و دیگر روشن نشد. پس از تست اگرچه صفحه نمایش به حالت عادی خود بازگشت اما به دلیل آسیبی که به بخش پاور گوشی رسید، کار این گوشی با همین تست و با نیروی 120 پوند یا حدود 55 کیلوگرم، به اتمام رسید. شاید اگر اچ تی سی دکمه پاور را مثل نسل قبل در بالا نگاه می داشت، این گوشی برنده این نبرد می شد.

در ادامه می توانید در جدول زیر نتایج کلی این ویدیو و همچنین خود ویدیو را مشاهده کنید. شما درباره این تست چه فکر می کنید ؟ 

 

image

 

 

 

منبع: GSMArena

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (37 نظر)

icestar

۱۳۹۴/۱۱/۱۱
آقا لطفا مطالب رو درست کنین چون دیگه بچه ۲ ساله هم میدونه که گوشی های جدید سامسونگ با دست خم نمیشن ولی اپل به راحتی خم میشه باور ندارید نیم ساعت برید اپارات فیلمای خم کردنشونو ببینید بیش از سی فیلم وجود داره

مهمان

۱۳۹۴/۱/۲۱
ایول گل گفتی بیان بگن تا بخندیم یکم

مهمان

۱۳۹۴/۱/۲۱
وای عاشق کم اوردن طرف دارای سامسونگم که تا حقیقت را میشنون اسمون ریسمون به هم میبافن خخخخخخ بابا شما در حد اپل داشتن نیستین چند بار بگم

مهمان

۱۳۹۴/۱/۱۷
سامسونگ بازم در مقابل اپل کم آورد. ایول به اپل کارش درسته. چرا از مراسم رونمایی s6 چیزی نمیگین با اون افتضاحی که سامسونگ در آورد و آبروی خودشو بر فکرشو بکن رفته تماشاچی کرایه کرده برای مراسمش تازه از تمامشونم گوشی اپل داشتن آخه آدم باید چی بگه رسوایی دیگه از این بدترم میشه.

مهمان

۱۳۹۴/۱/۱۶
یکی بیاد لومیا رو خم کنه . ببخشی یه دستگاه پرس چند تنی بیاد خمش کنه اگه دستگاه نترکه خخخخ