خانهاخبار
اپل ادعا می کند لپ تاپ رو دوباره اختراع کرده است؛ با MacBook رتینا آشنا شوید

اپل ادعا می کند لپ تاپ رو دوباره اختراع کرده است؛ با MacBook رتینا آشنا شوید

جی اس ام: اپل پیش از صحبت درباره اپل واچ، یک لپ تاپ جدید معرفی کرد. تیم کوک روی صحنه گفت ما می‌خواستیم لپ تاپ ها را دوباره اختراع کنیم و این کار را کردیم. پس از نمایش یک فیلم درباره این لپ تاپ، فیل شیلر از اپل روی صحنه آمد تا در مورد این محصول صحبت کند.
۱۳۹۳/۱۲/۱۸

جی اس ام: اپل پیش از صحبت درباره اپل واچ، یک لپ تاپ جدید معرفی کرد. تیم کوک روی صحنه گفت ما می‌خواستیم لپ تاپ ها را دوباره اختراع کنیم و این کار را کردیم. پس از نمایش یک فیلم درباره این لپ تاپ، فیل شیلر از اپل روی صحنه آمد تا در مورد این محصول صحبت کند. مک بوک جدید ۲۴ درصد نازک تر از مک بوک ایر است و ضخیم ترین بخش آن تنها ۱۳.۱ میلیمتر ضخامت دارد.

 

image

این لپ تاپ ۱۲ اینچی که صفحه نمایش خیره کننده رتینا نیز دارد، طراحی متفاوتی با دیگر مک بوک ها دارد. در نگاه اول دیگر لوگوی اپل پشت صفحه نمایش آن درخشان نیست. این محصول همچنین از نظر رنگ بندی نیز با دیگر مک بوک ها فرق دارند. اکنون این لپ تاپ در سه رنگ خاکستری، طلایی و نقره ای عرضه می شود. درست همانند آیفون ها و آیپد ها.

 

image

 

فیل شیلر سپس درمورد مشخصات تاچ پد و کیبورد این لپ تاپ صحبت کرد. بخش ترک پد این لپ تاپ اکنون از قابلیت ForceTouch که در اپل واچ هم موجود است، پشتیبانی می کند. اکنون این ترک پد فرق میان یک کلیک با یک بار فشار را تشخیص می دهد. همچنین قابلیت ویبره یا همان Taptic Feedback که در اپل واچ موجود است نیز به این ترک پد اضافه شده تا نه تنها تاثیر فشار دادن ترک پد را روی صفحه نمایش ببینید بلکه تاثیر آن را زیر انگشت خود نیز حس کنید.

 

image

 

شیلر سپس در مورد پردازنده دستگاه صحبت کرد. این لپ تاپ از پردازنده نسل پنجم برادول اینتل استفاده می کند. کلاک پردازشی پردازنده Core M این دستگاه روی ۱.۳ گیگاهرتز تنظیم شده است و تا ۲.۹ گیگاهرتز هم اورکلاک می شود. به واسطه استفاده از این پردازنده کم مصرف جدید که تنها ۵ وات برق مصرف می کند، دیگر این لپ تاپ نیازی به فن ندارد. در حقیقت مادربرد این لپ تاپ نیز بسیار کوچکتر شده نسبت به مک بوک ایر ۶۴ درصد کوچکتر است.

فیل شیلر سپس درمورد پورت این دستگاه صحبت کرد. این دستگاه تنها یک پورت اتصالاتی دارد و آن نوع C از USB است. فیل شیلر گفت این نگاه ما به لپ تاپ های آینده است، لپ تاپی بدون سیم های اضافه.

 

image

 

این پورت USB Type-C که از پورت های یو اس بی معمولی هم کوچکتر است، علاوه بر انتقال فایل، وظیفه پورت های HDMI، VGA، Display Port و پورت شارژ دستگاه را هم انجام می دهد. سپس در مورد عمر باتری این لپ تاپ نیز فیل شیلر صحبت هایی ارائه کرد. مک بوک جدید می تواند ۹ ساعت وبگردی و ۱۰ ساعت تماشای فیلم را برایتان فراهم آورد. پس از این یک فیلم درباره طراحی این دستگاه پخش شد و مطابق معمول، جانی آیو روی این ویدیو صحبت می کرد. 

 

image

 

این لپ تاپ با قیمت ۱۲۹۹ دلار برای مدل ۲۵۶ گیگابایتی که کلاک پردازشی کمتری هم دارد ارائه خواهد شد. نسخه بعدی آن نیز کلاک پردازشی بیشتر و البته حافظه داخلی بیشتری دارد و با قیمت ۱۵۹۹ دلار عرضه خواهد شد. مک بوک ایر های حال حاضر نیز شامل یک بروزرسانی سخت افزاری شدند و این لپ تاپ های ۱۱ و ۱۳ اینچی نیز به نسل پنجم پردازنده های Core i5 و Core i7 اینتل مجهز شده اند. علاوه بر اینها مک بوک پرو رتینا ۱۳ اینچی نیز شامل بروزرسانی شده و زین پس با قابلیت Force Touch برای ترک پد ارائه خواهد شد. شما درباره این لپ تاپ چه فکر می کنید؟

 

image

 

image

 

image

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (58 نظر)

مهمان

۱۳۹۵/۶/۸
سلام
میشه نرم افزار های3d max و کلا نرم افزار های معماری هم روی این لپ تاپ اجرا کرد؟

علیرضا

۱۳۹۵/۳/۶
واااااااقعااااااااااااااااااااااااااا

محمد حسين

۱۳۹۵/۲/۱۶
خب ميتوني از اين خروجي ها براش بگيري بزني بهش كه سه تا شاخه ميشه كه يكيش ميشه جاي usb يكي ديگش ميشه شارژو و ديگري جاي كارت

مهمان

۱۳۹۳/۱۲/۲۳
مسخرست فک کن لپتابت شارژ نداره بخوای بزنی تو شارژ خب تا اینجا مشکلی نیست مشکل از اونجایی شروع میشه که بخوای یه یو اس بی بزنی بهش مجبوری از شارژ درش بیاری که خوب سریع شارژت تمومه و لپتاب خاموش

مهمان

۱۳۹۳/۱۲/۲۳
دمت گرم حرفت لایک داره