خانهاخبار
شش چیزی که از مراسم دوشنبه شب اپل انتظار می رود

شش چیزی که از مراسم دوشنبه شب اپل انتظار می رود

جی اس ام: مراسم دوشنبه شب اپل می تواند مهم ترین مراسم اپل در سال ۲۰۱۵ باشد. پیش بینی می شود دوشنبه شب، قیمت و تاریخ دقیق عرضه اپل واچ مشخص گردد. همچنین به احتمال زیاد مک بوک ایر رتینا معرفی خواهد شد. بروزرسانی جدید iOS در این شب معرفی خواهد شد و حتی احتمالا گروه موسیقی Muse نیز در پایان این مراسم اجرا خواهند داشت.
۱۳۹۳/۱۲/۱۶

جی اس ام: مراسم دوشنبه شب اپل می تواند مهم ترین مراسم اپل در سال ۲۰۱۵ باشد. پیش بینی می شود دوشنبه شب، قیمت و تاریخ دقیق عرضه اپل واچ مشخص گردد. همچنین به احتمال زیاد مک بوک ایر رتینا معرفی خواهد شد. بروزرسانی جدید iOS در این شب معرفی خواهد شد و حتی احتمالا گروه موسیقی Muse نیز در پایان این مراسم اجرا خواهند داشت. در این پست می خواهیم نگاهی کوتاه داشته باشیم به ۶ چیزی که در مورد این کنفرانس انتظار می رود.

 

image

 

قیمت دقیق و زمان عرضه اپل واچ

یک سوال اساسی وجود دارد: هم اکنون می دانیم که قیمت اپل واچ از ۳۴۹ دلار شروع خواهد شد، اما این قیمت تا چه میزانی ممکن است افزایش یابد؟ 

اپل رسما نگفت که قیمت ۳۴۹ دلاری برای کدام مدل اپل واچ است اما کاملا مشخص است که این قیمت برای واچ اسپرت ۳۸ میلی متری خواهد بود. بدنه آلومینیومی معمولی، بندهای سیلیکونی و صفحه نمایشی که سفایر نیست، مشخصا ارزان ترین قیمت، میان مدل های اپل واچ را خواهد داشت. نسخه اسپرت اپل واچ احتمالا مدل های مختلفی نیز خواهد داشت و هنوز مشخص نیست اپل هر مدل را با چه قیمتی عرضه خواهد کرد. همچنین تمامی ساعت ها در دو سایز ۳۸ و ۴۲ میلی متری عرضه خواهند شد و باید صبر کنیم ببینیم اختلاف قیمت این دو مدل چه میزانی خواهد بود. 

 

image

 

حتی با تمام این ابهامات، سوال های مهم دیگری هم مطرح می شود. برای مثال قیمت پایه مدل استیل اپل واچ چه مقدار خواهد بود؟ پیش تر در خبرها داشتیم ممکن است مدل پایه این سری از ساعت های اپل واچ ۶۰۰ دلار قیمت دارد و گرانترین مدل این سری هم قیمتی معادل ۹۹۹ دلار خواهد داشت. اما John Gruber که از نویسندگان خبرهای اپلی است، به تازگی در وب سایت Daring Fireball مقاله ای منتشر کرده است. به گفته او احتمالا قیمت نسخه استیل اپل واچ از حدود ۷۰۰ دلار شروع می شود و تا بالای ۱۰۰۰ دلار با توجه به بندی که انتخاب می کنید، متفاوت خواهد بود.

 

اما نسخه طلایی چه قیمتی خواهد داشت؟

 

image

 

سوال اساسی تری که تقریبا ذهن دوستداران اپل واچ را مشغول کرده، قیمت نسخه طلایی اپل واچ است. این نسخه که از طلای ۱۸ عیار در بدنه خود استفاده می کند، به گفته John Gruber قیمتی بین ۱۰۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ دلار خواهد داشت. از طرفی دیگر یک توسعه دهنده iOS در وبلاگ خود پیش بینی کرده گران قیمت ترین مدل اپل واچ نهایتا تا ۵۰۰۰ هزار دلار قیمت دارد که حتی با این وجود نیز این محصول یکی از گران ترین محصولات حال حاضر اپل خواهد بود.

همچنین تاریخ دقیق عرضه اپل واچ نیز مطرح است. پیش از این تیم کوک در مصاحبه ای اشاره کرد اپل واچ از ماه میلادی آوریل برای خریداران ارسال خواهد شد اما هنوز تاریخ دقیق عرضه آن در دسترس نیست. 

 

بندها و لوازم جانبی اپل واچ

شخصی سازی یکی از مهم ترین بخش های اپل واچ است - و همانند ساعت های دیگر - بند های قابل تعویض آن نقش مهمی در این زمینه ایفا می کنند. اپل بندهای مختلف ساعت خود را مراسم شهریور ماه در معرض نمایش قرار داد اما در مراسم پیش روی اپل قرار است بفهمیم کدام یکی از این بندها، با چه قیمتی عرضه می شود. 

 

image

 

به نظر می رسد تمام بند های سیلیکونی اپل واچ برای فروش عرضه شوند اما داستان در مورد بند های فلزی و چرمی کمی متفاوت خواهد بود، مخصوصا اینکه در برخی از آنها از طلا استفاده شده و مخصوص ساعت های سری Apple Watch Edition است. 

همچنین انتظار می رود شرکت هایی که در ساخت لوازم جانبی فعالیت دارند، بند هایی برای اپل واچ تولید کنند اما تا کنون خبری از این شرکت ها نبوده است. انتظار هم نمی رود اپل در مراسم پیش رو، از این بند ها و یا شرکت هایشان سخنی به میان بیاورد اما چیزی که مسلم است، بندهای مختلفی برای این ساعت توسط شرکت های دیگر عرضه خواهد شد.

 

image

 

همچنین ممکن است اپل یک برنامه به خصوص برای تهیه لوازم جانبی این ساعت داشته باشد. همانطوری که برای دیگر محصولات اپل لوازم جانبی های متنوعی در بازار موجود است، اپل واچ نیز احتمالا مشابه این محصولات خواهد بود. البته بعید به نظر می رسد اپل در مراسم خود سخنی از برنامه هایش برای لوازم جانبی اپل واچ به میان آورد اما به احتمال زیاد چنین برنامه ای را در نظر دارد.

 

اپلیکیشن های اپل واچ

در مراسم معرفی اپل واچ در شهریور ماه سال جاری، اپل تعدادی از اپلیکیشن های توسعه داده شده مخصوص اپل واچ را نشان داد. اما این بار تعداد بسیار بیشتری از آن ها را می تواند روی صحنه نشان دهد. از آنجایی که در چند ماه اخیر کیت توسعه اپلیکیشن های اپل واچ منتشر شده است، اکنون اپلیکیشن های بیشتری برای نمایش در صحنه وجود دارد. اپل می تواند با حوصله بهترین ها را جدا کند و آنها را به همگان نشان دهد. 

همچنین اپل درباره فروش و عرضه اپلیکیشن ها در فروشگاه نرم افزاری خود نیز توضیحاتی ارائه خواهد داد. به احتمال زیاد نحوه عرضه اپلیکیشن ها نیز از طریق اپ استور خواهد بود و برای نصب آنها باید از طریق آیفون خودتان اقدام کنید. ممکن است در آینده نزدیک اپل اپلیکیشن های بومی خود را برای ساعت هوشمندش عرضه کند. برخی گمانه زنی ها نیز حاکی از عرضه فروشگاه Watch Store برای این اپلیکیشن های بومی است. اما هرچه که باشد همه چیز در حاله ای از ابهام قرار دارد و باید تا مراسم دوشنبه شب منتظر بمانیم.

 

یک مک بوک جدید

مدتهاست شایعات مختلفی درباره مک بوک ایر بعدی اپل شنیده می شود. کنفرانس دوشنبه شب زمان مناسبی برای معرفی این لپ تاپ جدید اپل خواهد بود. انتظار می رود مک بوک ایر جدید، صفحه نمایش ۱۲ اینچی رتینا داشته باشد و همچنین به کمک پردازنده سری برادول اینتل، این دستگاه بدون فن و نازک تر خواهد بود. 

 

image

 

طبق عکس ها و مطالبی که وبسایت 9To5Mac از این نسخه از مک بوک ایر منتشر کرد، این لپ تاپ ۱۲ اینچی تنها دو پورت خواهد داشت. پورت ۳.۵ میلی متری هدفون و یک پورت USB 3.0 نوع C. طبق این اسناد اپل حتی یک پورت جداگانه برای شارژ دستگاه هم در نظر نگرفته است. همچنین احتمالا ترک پد این لپ تاپ قابلیت کلیک کردن نداشته باشد. با کوچکتر شدن طول دستگاه، فاصله ی بین دکمه های کیبورد آن نیز کمتر شده است. 

انتظار می رود مک بوک ایر رتینا، اولین مک بوکی باشد که درون آن فن برای خنک سازی وجود ندارد. به لطف پردازنده های نسل جدید برادول اینتل، دیگر پردازنده ها همانند قدیم داغ نمی شوند و در نتیجه نیازی به فن های پر سر و صدا هم ندارند. البته این سری جدید فعلا عرضه نخواهد شد و به نقل از Wall Street Journal این لپ تاپ بین ماه های آوریل تا ژوئن به بازار عرضه خواهد شد. 

 

 

مک بوک ایر های بروز شده

انتظار نداشته باشید که اپل با عرضه مک بوک ایر رتینا، مدل های قبلی ایر را دور بیاندازد. اپل علاقه خاصی به فروختن مدل های قدیمی با قیمت های پایین تر دارد و احتمالا این کار را با مک بوک ایر های کنونی انجام خواهد داد. آخرین بروزرسانی سخت افزاری مک بوک ایر ها به ماه آوریل سال ۲۰۱۴ باز می گردد. در آن زمان اپل مک بوک ایر های خود را به پردازنده سری Haswell اینتل مجهز کرد اما اکنون دیگر این پردازنده های قدیمی به حساب می آیند و باید منتظر نسل جدید باشیم.

 

image

 

مک بوک ایر های جدید به احتمال بسیار زیاد، به پردازنده های برادول اینتل مجهز خواهند شد اما این بار دیگر فن از این لپ تاپ ها حذف نخواهد شد. ولی احتمالا مصرف باتری در این لپ تاپ ها به واسطه پردازنده جدید بهتر خواهد شد. طراحی مک بوک ایر ها نیز احتمالا شامل تغییر نخواهد بود. همچنین از آنجایی که مک بوک ایر جدید قرار است معرفی شود، شاهد تغییر قیمت در میان مک بوک ایر ها خواهیم بود. 

 

iOS 8.2

اپل واچ برای کارکردن نیاز به هم صحبتی با آیفون دارد، اما در ابتدا، آیفون باید نحوه صحبت کردن با اپل واچ را بیاموزد. iOS 8.2 برای همین منظور عرضه خواهد شد. این نسخه از بروزرسانی iOS اپلیکیشن مخصوص اپل واچ را همراه خود خواهد داشت و از طریق آن می توان تغییرات و تنظیمات نرم افزاری اپل واچ را اعمال کرد.

همراه با این بروزرسانی برخی باگ فیکس ها نیز ارائه خواهند شد اما ویژگی خاص و قابل توجهی با این نسخه از راه نمی رسد. 

 

image

 

اما در کنار این شش چیز، برخی محصولات دیگر هستند که نباید انتظار ارائه آنها را داشته باشیم. در یک سال اخیر خبر های زیادی درباره عرضه یک آیپد ۱۲.۲ اینچی از اپل شنیده شده است اما نباید انتظار داشت این آیپد در مراسم دوشنبه شب معرفی شود. همچنین اپل تی وی یکی از آن دستگاه هایی است که مدتها شامل بروزرسانی سخت افزاری نشده است اما این بار هم نباید منتظر نسخه جدید آن باشیم. یکی دیگر از محصولاتی که اپل در حال کار روی آن است، سرویس موسیقی جدیدی است که انتظار می رود رقیب جدی Spotify در صنعت موسیقی باشد. این سرویس نیز در مراسم دوشنبه شب معرفی نخواهد شد و معلوم نیست دقیقا چه زمانی عرضه می شود. مراسم دوشنبه شب اپل را می توانید به صورت وبلاگ نویسی زنده از دنبال کنید. این مراسم راس ساعت ۸:۳۰ به وقت تهران شروع خواهد شد.

 

منبع: TheVerge

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

مهمان

۱۳۹۳/۱۲/۱۸
ممنون

مهمان

۱۳۹۳/۱۲/۱۸
بهترین ها معرفی خواهد شد و نمایشگاه بارسلون سوسک خواهد شد

مهمان

۱۳۹۳/۱۲/۱۷
آقا اپل میخواهد سورپرایز دوباره بکنه !تا کاربرانش ازخواب بیدار بشن جالبه مگه نه ؟ !آقا بیدار شوووو...

مهمان

۱۳۹۳/۱۲/۱۷
امکان داره اطلاعاتی هم درباره iPhone 6s بدن ؟؟؟

مهمان

۱۳۹۳/۱۲/۱۷
این سری قیمت تایین میکنن!