خانهاخبار
کلیدهای هوشمند را فراموش کنید؛ با Eyelock همه چیز بر عهده چشمان شماست

کلیدهای هوشمند را فراموش کنید؛ با Eyelock همه چیز بر عهده چشمان شماست

نویسنده مهمان: کلیدهای هوشمند را فراموش کنید، با تکنولوژی شناسایی EyeLock، روشن کردن خودرو شما می تواند به سادگی و فقط با یک نگاه انجام شود. سال ها پیش کلیدهای دستی را استفاده می کردیم که شبیه به حرف T بودند، سپس مدل های معمول که همواره برای خیلی از قفل ها استفاده می شوند روی کار آمدند. در دهه 90 کلیدهای هوشمند کم کم جای کلیدهای قدیمی خودروها را گرفتند، و امروزه شما می توانید ماشین خود را از چند بلوک آن طرف تر هم روشن کنید.
۱۳۹۳/۱۱/۱۹
نویسنده مهمان: کلیدهای هوشمند را فراموش کنید، با تکنولوژی شناسایی EyeLock، روشن کردن خودرو شما می تواند به سادگی و فقط با یک نگاه انجام شود.
سال ها پیش کلیدهای دستی را استفاده می کردیم که شبیه به حرف T بودند، سپس مدل های معمول که همواره برای خیلی از قفل ها استفاده می شوند روی کار آمدند. در دهه 90 کلیدهای هوشمند کم کم جای کلیدهای قدیمی خودروها را گرفتند، و امروزه شما می توانید ماشین خود را از چند بلوک آن طرف تر هم روشن کنید.
در آینده ای نزدیک شاهد چه چیزی خواهیم بود؟  اجازه دهید با قفل چشمی myris شروع کنیم.
 
image
 
Myris که در نمایشگاه CES امسال معرفی شد، یک دوربین USB است که از چشم شما یک فیلم می گیرد. به طور دقیق تر، این دوربین عنبیه چشم را اسکن می کند و از آن یک اثر منحصربفرد برای هر کاربر می سازد. بیومتریک هایی مانند این، می توانند برای قفل کردن کامپیوترها، تلفن های همراه، و حتی خانه شما استفاده شوند، اما شرکت امریکایی EyeLock محصولی را ارائه می دهد که می تواند خودرو شما را قفل کند.
این گروه در حال حاضر تحت قرارداد  با چند خودروساز است تا اسکنر عنبیه را برای آفتاب گیر و آینه های کناری خودرو تهیه کنند. هنگامی که این پروژه به اتمام برسد، دوربین های EyeLock قادر خواهند بود 240 ویژگی متمایز در عنبیه چشم هر فرد را تشخیص و فهرست بندی کنند. اگر شما بتوانید از این مرحله عبور کنید، اتومبیل شما به شکل هیجان انگیزی روشن خواهد شد، و اگر نه، راحت بنشینید، زیرا خودرو شما حرکت نخواهد کرد.
EyeLock این محصول یعنی myris  را "امنیت 1 در 1.5 میلیونی" می نامد، زیرا طبق اظهارات این شرکت، تنها DNA از این روش دقیق تر است. 
 
image
 
اگرچه روشن کردن ماشین تنها کاربرد برای تکنولوژی EyeLock  نیست، امضاهای اپتیکال می توانند با تنظیمات ماشین مثل موقعیت صندلی، کنترل شرایط هوا، مخاطبین تلفن همراه، و اولویت های تفریحی اطلاعاتی لینک شوند. شما همچنین می توانید وضعیت سوخت از نظر اقتصادی و یا عادت های رانندگی هریک از اعضای خانواده را دنبال کنید.
آیا در مورد هک شدن نگران هستید؟  می توان گفت هیچ چیز در دنیای واقعی به طور کامل عاری از خطا و اشتباه نیست، اما EyeLock قدم های بسیار بزرگی را برای امنیت این سیستم برداشته است. به محض اینکه اسکن ها کامل شوند، آنها به کد تبدیل می شوند و با یک رمزنگار به نام   AES-256رمزگذاری می شوند. طبق گزارش ها این سیستم حتی می تواند تشخیص دهد که کره چشم متعلق به یک فرد زنده است یا نه. هرچند اگر کسی شما را بدزدد، اتومبیل کمترین چیزی است که می توان در موردش نگران شد.
 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)