خانهاخبار
تمديد يک هفته ای مهلت ارسال کد ملی برای دارندگان سيم کارت تلفن همراه

تمديد يک هفته ای مهلت ارسال کد ملی برای دارندگان سيم کارت تلفن همراه

جی اس ام: معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از تمدید مهلت یک هفته ای به مشترکان تلفن همراه برای ارسال کد ملی به اپراتورهای تلفن همراه خبر داد.
۱۳۹۳/۱۱/۱۵

جی اس ام: معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از تمدید مهلت یک هفته ای به مشترکان تلفن همراه برای ارسال کد ملی به اپراتورهای تلفن همراه خبر داد. 

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از تمدید مهلت یک هفته ای به مشترکان تلفن همراه برای ارسال کد ملی به اپراتورهای تلفن همراه خبر داد. 

 

image

 

به گزارش غلامرضا داداش زاده در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت : با توجه به اینکه قبلا پانزدهم بهمن ماه به عنوان پایان مهلت مشترکان تلفن همراه برای ارسال کد ملی به اپراتورهای تلفن همراه اعلام شده بود ، به مناسب دهه مبارک فجر و برای اطلاع رسانی بیشتر ، تا بیست و دوم بهمن ماه تمدید شد. 

وی همچنین با اشاره به آمادگی کامل دفاتر خدماتی تلفن همراه و خدمات الکترونیک برای ثبت اطلاعات مشترکان تلفن همراه گفت : مشترکان تلفن همراه می توانند با مراجعه به همه دفاتر خدمات تلفن همراه علاوه بر ثبت کد ملی ، برای تغییر مالکیت سیم کارت های خودهم اقدام کنند. 

داداش زاده همچنین گفت :سازمان تنظیم مقررات با همکاری نهادهای دیگر قصد دارد پایگاه داده اپراتورهای تلفن سیار را ساماندهی کند. 

وی افزود : ممکن است در روند کار اشکالاتی به وجود آید و مشترکان پیامک های متعددی دریافت کنند ، اما مشترکان با تغییر زبان پیامک های ارسالی می توانند کد ملی خود را ارسال کنند تا نواقص اطلاعات آنها برطرف شود. 

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از قاطعیت این سازمان برای قطع بعضی از سیم کارتهایی که تکلیف مالکیت آنها مشخص نیست یا مالکیت غیر دارد ، خبر داد و گفت : بعد از 22 بهمن فرایند قطع این گونه سیم کارت های عملیاتی خواهد شد. 

وی درباره چگونگی ارسال کد ملی گفت : درباره مشترکان همراه اول ، کد ملی باید به شماره 8990 ارسال شود و برای مشترکان ایرانسل نیز عدد یک به شماره 272 پیامک شود تا این اپراتور اجازه وارد شدن را به سامانه ثبت کد ملی بدهد. 

داداش زاده با تاکید بر لزوم دریافت پیامک تایید صحت و دریافت کد ملی گفت : مشترکان باید دقت کنند که کد ملی خود را به صورت صحیح ارسال کنند و سامانه دریافت ، کدهای ملی نامعتبر را شناسایی می کند.

وی مرحله بعدی این فرایند را احراز هویت مشترکان تلفن همراه اعلام کرد و گفت : در این مرحله دارندگان سیم کارت می توانند با ورود به سامانه ای که برای این کار طراحی شده است ، متوجه شوند که چند سیم کارت به نام آنها ثبت شده است و در صورتی که سیم کارت به نام فردی ثبت شده است و خود فرد از آن مطلع نیست ، امکان حذف آنها از پایگاه داده ها وجود دارد. 

داداش زاده دلیل این اقدام را پالایش سیم کارتهایی که با مدارک جعلی افراد و بدون اطلاع آنها به ثبت رسیده است ، بیان کرد. 

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (13 نظر)

مهمان

۱۳۹۴/۲/۲۹
خیلی باحال بود :(( منم دیوانه کرده

مهمان

۱۳۹۴/۱/۳
سلام افرادی که خارج از کشور هستند چه گونه باید شماره ملی را ثبت کنن

مهمان

۱۳۹۳/۱۱/۱۹
سلام.موقع خريد سيمكارت ايرانسل نوشته بدون تاريخ .بس حالا قطع كردن ان جى است

مهمان

۱۳۹۳/۱۱/۱۸
سلام شماره آی که همراه اول در پیامک میفرسته 8980 بیش از 10 بار فرستادمی تشکر کرده دوباره پیامک فرستاده بفرست هی می فرستیم هی قبول می کنه بعد دوباره پیامک میزنه بفرست دیوانمون کرده !!!!

مهمان

۱۳۹۳/۱۱/۱۸
من بالای 10 بارعدد1 انگلیسی را به ایرانسل فرستادم ولی باز جواب میداد پیام اشتباه است