خانهاخبار
10 تکنولوژی جدید که پلیس های آینده از آن استفاده خواهند کرد

10 تکنولوژی جدید که پلیس های آینده از آن استفاده خواهند کرد

جی اس ام: پلیس در جامعه یکی از عوامل مهم در حفظ امنیت آن جامعه به حساب می آید. یکی از کارهای اصلی پلیس مبارزه با بی قانونی و هرج و مرج در جامعه است. برای اینکه امنیت یک جامعه به صورت کامل حفظ شود مجهز بودن پلیس هر کشوری به آخرین تکنولوژی های روز دنیا از مهمترین عوامل هستند.
۱۳۹۳/۱۱/۵

جی اس ام: پلیس در جامعه یکی از عوامل مهم در حفظ امنیت آن جامعه به حساب می آید. یکی از کارهای اصلی پلیس مبارزه با بی قانونی و هرج و مرج در جامعه است. برای اینکه امنیت یک جامعه به صورت کامل حفظ شود مجهز بودن پلیس هر کشوری به آخرین تکنولوژی های روز دنیا از مهمترین عوامل هستند.

 

در این مقاله به این موضوع می پردازیم که پلیس های آینده به چه تکنولوژی هایی مجهز هستند تا بتوانند با بی قانونی مبارزه کنند.

 

 

image

 

1 – تشخیص دهنده های حرفه ای

 

این ها افرادی هستند که صورت مجرمان را به خوبی به خاطر می سپارند. این افراد در پلیس لندن کارآیی زیادی دارند. در حال حاضر 200 نفر از این افراد در استخدام پلیس لندن هستند. این افراد با نیروی ماورایی که در خود دارند می توانند در حل سریع تمام پرونده ها کمک زیادی باشند.

 

 

image

 

2 – روبات های پلیس

 

بسیاری از شماها با فیلم RoboCop آشنا هستید. پلیسی که بعد از جراحت زیاد از مرگ بازگشت و این بازگشت را مدیون استفاده از تکنولوژی بود که آن را به یک پلیس قوی و متفاوت تبدیل کرد. امروز این مفهوم در حال تبدیل شدن به واقعیت است. همکاری ای که بین دانشگاه بین المللی فلوریدا و نیروی دریایی امریکا صورت گرفته به پلیس های زخمی این امکان را می دهد تا با استفاده از وسایل روباتیک از پس کارهایی که هر پلیس عادی ای می تواند انجام دهد بر آیند.

 

 

image

 

3 – کالبد شکافی دیجیتالی

 

کالبدشکافی یکی از مهمترین قسمت های حل یک پرونده به حساب می آید. اما سختی های زیادی بر سر راه آن وجود دارد. اما روش جدید کالبد شکافی می تواند این مشکلات را حل کند. کالبدشکافی مجازی از ترکیب سیتی اسکن و MRI برای اسکن کردن سه بعدی استفاده می کند.

 

image

 

4 – تصویربرداری قرنیه

 

توسط این روش که در حال توسعه است، دانشمندان می توانند عکس افراد و اشیایی که در قرنیه چشم بازتاب شده را به دست آورند. اینکار توسط دوربین های دیجتال مخصوصی انجام می گیرد که صورت فرد را به صورت یک عکس تهیه خواهند کرد و سپس با نرم افزار مخصوص کیفیت تصویر را بالا می برند.

 

image

 

5 – تشخیص سریع DNA

 

تشخیص DNA روشی است که زمان بر و گران قیمت است. کمپانی ای به نام LGC Forensics وعده داده که دیوایسی جدید را ارائه کند تا قادر به تشخیص DNA افراد در مدت زمان 1 ساعت باشد. نام این محصول RapiDNA خواهد بود. با این روش به سرعت می توان DNA اشخاص را به دست آورده و با مقایسه در دیتابیس بین المللی هویت آن شخص را پیدا کرد.

 

 

image

 

6 – 3D – ID

 

سخت ترین کار پلیس تشخیص هویت اجساد است. تحقیقات دانشگاه کارلینای شمالی سیستمی را ارائه خواهد کرد که شناسایی اجساد راحت تر انجام شود. این تیم تحقیقاتی مشغول توسعه یک نرم افزار هستند که 3D-ID نام دارد که یک جسد را به راحتی از طریق جمجه آن تشخیص دهد. این تصویری که از جمجه به دست خواهد آمد با دیتابیس برنامه مقایسه شده و جسد تشخیص داده می شود.

 

image

 

7 - NYPD2020

 

NYPD در حدود 51000 هزار نیرو دارد. این نیروی پلیس قصد دارد تا پلیس ها خود را مدرنیزه کند. در همین راستا قصد دارد تا برنامه ای که NYPD2020 نام دارد را به نتیجه برساند. در این برنامه تمام نیروهای پلیس NYPD از ماشین هایی استفاده خواهند کرد که به آخرین تکنولوژی ها مجهز هستند.

 

 

image

 

8 – دوربین های دیجیتال پیش بینی پرخاشگری

 

برخلاف ادعایی که می گوید دوربین های CCTV از وقوع جرم و جنایت پیشگیری می کنند، تحقیقات رسمی این باور را دارند که این دوربین ها هیچ کاری از پیش نمی برند. اما آخرین توسعه هایی که انجام شده شاید بتواند این مشکل را حل کند. محققان دانشگاه ویرجینیا دوربینی را ساخته اند که می تواند وقوع یک جرم را پیش بینی کند. این دوربین با بررسی سه بعدی اسکلت کاربر می تواند حرکات آن را دقیق آنالیز کرده و در نهایت سوژه ای که حرکات غیر ارادی دارد را تشخیص دهد.

 

image

 

9 – گلوله های دنبال کننده

 

کمپانی ای به نام StarChase در ویرجینا یک دیوایس کوچک GPS را توسعه داده که می تواند ماشین های در حال فرار را دنبال کند. در حالی که مجرمان در حال فرار هستند این دیوایس کوچک آن ها را دنبال خواهد کرد و مکان آن ها را به نزدیک ترین اداره پلیس خبر می دهد با این دیوایس دیگر لازم نیست که پلیس ها مجرمان را با سرعت تعقیب کنند.

 

 

image

 

10 – نسل آینده دست بندها

 

طراحی دست بندهایی که امروز می بینیم به سال 1912 باز می گردد. دیگر زمان آن رسیده که این دستبندها تغییر کنند. دست بندهای جدید به دوربین و سنسور مجهز هستند تا بتوانند جایگاه مجرمان را به پلیس نشان دهند.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

مجید

۱۳۹۵/۶/۲۵
حالا کی وارد ایران میشه؟؟؟ خخخخخ

مهمان

۱۳۹۳/۱۱/۶
آقا ممنون جالب بود ولي اون عكس جمجمه فك كنم مال نىاندرتالا باشه خيلي وقته به رحمت خدا رفتن

مهمان

۱۳۹۳/۱۱/۵
این مطلب به این سایت چه ربطی داره؟

مهمان

۱۳۹۳/۱۱/۵
خلافکارا منفی میدن:)))

مهمان

۱۳۹۳/۱۱/۵
حالا مرد مي خوام بره دزدي!