خانهاخبار
اسکایپ از این به بعد صحبت های شما را به صورت زنده ترجمه می کند

اسکایپ از این به بعد صحبت های شما را به صورت زنده ترجمه می کند

جی اس ام: مایکروسافت به تازگی یک قابلیت جدید به نرم افزار مکالمات ویدیویی اسکایپ اضافه کرده است که با توجه به آن کاربران اسپانیایی زبان و انگلیسی زبان می توانند به راحتی با یک دیگر و به زبان مادری خود مکالمه کنند بدون آنکه نیاز باشد زبان طرف مقابل را بلد باشند.
۱۳۹۳/۹/۲۵

جی اس ام: مایکروسافت به تازگی یک قابلیت جدید به نرم افزار مکالمات ویدیویی اسکایپ اضافه کرده است که با توجه به آن کاربران اسپانیایی زبان و انگلیسی زبان می توانند به راحتی با یک دیگر و به زبان مادری خود مکالمه کنند بدون آنکه نیاز باشد زبان طرف مقابل را بلد باشند. این ویژگی خیلی هیجان انگیز بنظر می رسد و حاصل سالها تلاش محققان مایکروسافت است و اکنون مهندسان اسکایپ نسخه پیش نمایش از این تکنولوژی که با هدف تغییر نحوه مکالمات انسان ها در سراسر دنیا در حال توسعه است را استفاده کرده اند. 

مترجم اسکایپ روی ویندوز 8.1 و نسخه پیش نمایش ویندوز 10 کار می کند و نحوه عملکرد آن به این ترتیب است که بلافاصله بعد از حرف زدن فرد انگلیسی زبان و یا اسپانیایی زبان، صحبت های او به صورت نوشته ظاهر می شود و همزمان نیز یک گوینده همان نوشته را برای طرف مقابل می خواند. به عبارت ساده تر کاربر انگلیسی زبان، یک ترجمه انگلیسی از حرف های کاربر اسپانیای زبان می شنود و برعکس. البته پیش از این هم مایکروسافت یک نسخه پیش نمایش از این تکنولوژی را در یک مراسم به حضار نشان داد که در آن مراسم این تکنولوژی بین زبان های انگلیسی و آلمانی نیز به خوبی کار می کرد. اما زبان اسپانیایی فعلا تنها گزینه ای است که در دسترس است و برای دیگر زبان ها فعلا باید صبر کرد.

سیاست های بازاریابی مایکروسافت برای این تکنولوژی، به کار گیری آن در مدارس است و در همین زمینه یک ویدیوی تبلیغاتی از اسکایپ جدید منتشر کرده است که در آن یک دانش آموز آمریکایی به راحتی با یک دانش آموز مکزیکی مکالمه ویدیویی دارند و صحبت های یک دیگر را متوجه می شوند. اکنون در سراسر دنیا اسکایپ در کلاس های درس استفاده می شود و معلمان و دانش آموزان از این طریق در کلاس های درس در سراسر دنیا شرکت می کنند. 

 

نسخه پیش نمایش مترجم Skype

 

این سیستم که در حال آزمایش در آزمایشگاه های مایکروسافت بود، اخیرا برای عموم در دسترس قرار گرفته است. علاوه بر ترجمه همزمان در تماس های ویدیویی مایکروسافت در سرویس چت اسکایپ نیز این ویژگی ترجمه را گنجانده است که با 40 زبان دنبا کار می کند. برای استفاده از این سرویس ها باید در وبسایت مایکروسافت نام خود را ثبت کنید تا دعوت نامه استفاده از نسخه جدید اسکایپ برای شما ارسال شود. شما درباره این تکنولوژی چه فکر می کنید؟ آیا مایکروسافت در راهی که پیش رو دارد موفق خواهد شد؟

+ لینک ثبت نام برای سرویس Skype Translator

 

منبع: TheVerge

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

مهمان

۱۳۹۳/۹/۲۶
عالیه

مهمان

۱۳۹۳/۹/۲۶
محشره

مهمان

۱۳۹۳/۹/۲۶
بازم ویندوز فون و مایکروسافت عاشقشونم قدرت یعنی ویندوزفون و مایکرو سافت و نوکیا

مهمان

۱۳۹۳/۹/۲۵
بیخود نیست که مایکروسافت غول دنیای فناوریه

مهمان

۱۳۹۳/۹/۲۵
نه مثل اینکه ماکروسافت میخواد همه رقبا رو کنار بزنه...