خانهاخبار
اپل آمار فروش محصولات خود را در سه ماهه چهارم ۲۰۱۴ اعلام کرد

اپل آمار فروش محصولات خود را در سه ماهه چهارم ۲۰۱۴ اعلام کرد

– جی اس ام: اپل امروز آمار فروش محصولات خود را در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی اعلام کرد. بر اساس این آمار در این بازه زمانی اپل موفق شده 39.3 میلیون آیفون، 12.3 میلیون آیپد، 5.5 میلیون مک و 2.5 میلیون آیپاد به فروش برساند.
۱۳۹۳/۷/۲۹
– جی اس ام: اپل امروز آمار فروش محصولات خود را در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی اعلام کرد. بر اساس این آمار در این بازه زمانی اپل موفق شده 39.3 میلیون آیفون، 12.3 میلیون آیپد، 5.5 میلیون مک و 2.5 میلیون آیپاد به فروش برساند. این تعداد فروش نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته برای آیفون 16 درصد و برای مک 21 درصد رشد داشته اما برای آیپد و آیپاد به ترتیب دارای رشد منفی 13 درصد و 24 درصد بوده است. 
اپل از این فروش 42.1 میلیارد دلار درآمد کسب کرده که 8.5 میلیارد دلار آن سود خالص بوده است. هر دو عدد فروش و سود خالص نسبت به سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۳ رشد داشته است. سال گذشته در همین زمان اپل فروش 37 میلیارد دلاری را تجربه کرده بود. 
 
image
 
فروش خیره کننده آیفون در این سه ماهه با توجه به اینکه زمان ورود آن به بازار با زمان بسته شدن آمار سه ماهه چهارم اختلاف زیادی نداشته تحسین همگان را برانگیخته است. به نظر می رسد همانطور که تیم کوک هم در کنفرانس معرفی آیپد ایر 2 اشاره کرد واقعا این بزرگترین عرضه آیفون از ابتدای وجود آن تاکنون بوده است. اما خبر خوب این گزارش برای اپل در مورد فروش مک بود. با توجه به تعداد فروش کامپیوترهای مک در این بازه زمانی، این بهترین سه ماهه فروش آن از ابتدا تاکنون بوده است. فروش 5.5 میلیونی کامپیوترهای مک حدود 1 میلیون دستگاه بیشتر از بازه زمانی مشابه در سال گذشته و همینطور سه ماهه سوم سال جاری بوده است. 
در مورد رشد منفی فروش آیپد هنوز نمی توان اظهار ناامیدی کرد زیرا هنوز آیپد ایر 2 و آیپد مینی 3 وارد بازار نشده است. برای بررسی میزان محبوبیت و فروش تبلت های اپل باید تا زمان ارائه آمار سه ماهه اول سال 2015 منتظر بمانیم. رشد منفی فروش آیپاد نیز خیلی دور از انتظار نیست. زیرا از آخرین آپدیت آیپادها حدود دو سال گذشته و معلوم نیست اپل کی قصد دارد این گجت محبوب سال های گذشته خود را به روز رسانی کند. 
 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (16 نظر)

مهمان

۱۳۹۳/۸/۱
استاد به جاي شعار الكي تو هم اگه آيفون ساختي صد برابر بفروش ولي البته اگه ساختي ...))) همين و بس

مهمان

۱۳۹۳/۷/۳۰
گلم اونجا اوپراتور ها با قیمت 499 دلال یا نمیدونم کم تر میفروشن که معلومه طرف با این قیمت ازخداشه که بخره

مهمان

۱۳۹۳/۷/۳۰
5s az 6 kheyli behtare man khodam 5s daram babam 6 dare be nazar man 5s kheyli behtare

مهمان

۱۳۹۳/۷/۳۰
چشم بسته غیب گفتیا.انتظار داری هزینه تبلیغاتشونو رو گوشی نکشن؟ بهترین گوشی دنیارو هم بسازی اگه تبلیغاتت خوب نباشه ضرر میکنی.

مهمان

۱۳۹۳/۷/۳۰
به منبع خبر توجه کنید http://www.apple.com/pr/library/2014/10/20Apple-Reports-Fourth-Quarter-Results.html