خانهاخبار
همه چیز درباره iOS 8.1

همه چیز درباره iOS 8.1

جی اس ام: در مراسم معرفی آیپد های جدید، اپل اولین بروزرسانی مهم iOS 8 را که روز دوشنبه 28 مهر ماه عرضه می شود، معرفی کرد. نسخه ی آزمایشی iOS 8.1 اواخر ماه سپتامبر برای توسعه دهندگان فرستاده شد و اکنون بعد از گذشت تقریبا 20 روز برای عرضه عمومی آماده شده است.
۱۳۹۳/۷/۲۶

جی اس ام: در مراسم معرفی آیپد های جدید، اپل اولین بروزرسانی مهم iOS 8 را که روز دوشنبه 28 مهر ماه عرضه می شود، معرفی کرد. نسخه ی آزمایشی iOS 8.1 اواخر ماه سپتامبر برای توسعه دهندگان فرستاده شد و اکنون بعد از گذشت تقریبا 20 روز برای عرضه عمومی آماده شده است.

یکی از قابلیت هایی که اپل در مراسم WWDC سال گذشته و در هنگام معرفی مکینتاش جدید و iOS جدید رونمایی کرد، ویژگی Continuity بود. به کمک این ویژگی تمامی تماس ها و پیامک های آیفون با دستگاه های اپلی کاربر همگام سازی می شود و کاربر می تواند با استفاده از کامپیوتر مک و یا آیپد خود تماس های تلفن همراهش را پاسخ دهد. با عرضه iOS 8 قابلیت همگام سازی تماس ها نیز عرضه شد اما همگام سازی پیامک ها دردسترس نیست. در بروزرسانی جدید iOS این ویژگی نیز برای کاربران در دسترس خواهد بود.

 

image

 

یکی دیگر از ویژگی های Continuity که هنوز در دسترس قرار نگرفته، قابلیت Instant Hotspot است. با استفاده از این ویژگی کاربر می تواند از طریق کامپیوتر مکینتاش خود، قابلیت Hotspot در آیفونش را فعال کند. این ویژگی تنها زمانی کار می کند که هر دو دستگاه نزدیک به یک دیگر باشند. برای روشن کردن Hotspot از درون مک تنها کافی است که در نوار بالایی سیستم عامل به بخش WiFi بروید و از آنجا Hotspot را فعال کنید.

 

image

 

اپل در هنگام معرفی iOS 8 گفت تمامی قابلیت های Continuity با این نسخه از iOS عرضه خواهد شد اما در روز انتشار نسخه نهایی به بهانه آماده نبودن دو ویژگی ذکر شده، عرضه آنها را تا نسخه ی iOS 8.1 به تاخیر انداخت.

علاوه بر اینها ویژگی Apple Pay نیز با این نسخه از iOS عرضه خواهد شد. با فعال شدن قابلیت Apple Pay صدها فروشگاه در سراسر آمریکا می توانند کالاهای خود را با استفاده از روش پرداخت Apple Pay به مشتریان بفروشند. علاوه بر این فروشگاه ها، بسیاری از بانک ها نیز این قابلیت را برای مشتریان خود اضافه خواهند کرد.

این ها تنها ویژگی جدید iOS 8.1 نخواهند بود. اپل در شب معرفی آیپد های جدید از اعلام نارضایتی بسیاری از کاربران برای ناپدید شدن Camera Roll در نرم افزار Photos در iOS 8 خبر داد و قول بازگشت این ویژگی را در iOS 8.1 نیز داد. علاوه بر این نسخه آزمایشی  iCloud Photo Library نیز برای کاربران در دسترس خواهد بود. 

 

image

 

iCloud Photo Library عکس ها و ویدئو هایی که کاربران گرفته اند را بر روی فضای ابری iCloud آنها ذخیره کرده و به این ترتیب آنها می توانند به عکس ها و ویدئوهایشان در هرزمان و بر روی هر دستگاهی که iCloud را پشتیبانی می کند، دسترسی داشته باشند. این ویژگی با حساب کاربری iCloud کاربر و میزان فضای ابری که در دسترس دارد کار می کند. این ویژگی عکس ها را با کیفیت اصلی در iCloud ذخیره می کند و نسخه ی کم حجم تر را بر روی آیفون ذخیره می کند تا فضای بیشتری برای کاربر بر روی iOS باقی بماند.

در نهایت با بروزرسانی جدید iOS بسیاری از مشکلات این سیستم عامل از جمله مشکل بلوتوث که برای برخی کاربران بوجود آمده بود، حل خواهد شد.

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (25 نظر)

مهمان

۱۳۹۳/۸/۳
سلام دوستانی که مشکل نداشتن hotspot رو در ios8.0.2 دارن میتونن در قسمت cellular> cellular data برن و در پایین قسمت personal hotspot یک APn o username بدن بعد مشکلشون حل میشه......

مهمان

۱۳۹۳/۸/۱
من امروز IOS رو آپدیت کردم به 8.1 آنتنم پرید . no service میزنه . گوشی رو هم ریست ستینگ کردم حل نشد . چه کنم ؟ گوشیم آیفون 5

مهمان

۱۳۹۳/۷/۲۸
شما هنوز از بلوتوٍ برای انتقال دیتا استفاده می کنین؟؟!! آقا مدت هاست بلوتوث منسوخ شده واسه این کارا.مگه چند دقیقه باید واسه 1 فایل مثلا 50 مگابایتی صبر کرد؟ الان wifi و کلی ارتباطات سریعتر آمده که بلوتوث دیگه واسه این کارا خنده داره. شما به راحتی با اپ هایی مثل zapya یک فایل صد مگابایتی رو در عرض 1 دقیقه می تونین منتقل کنین. بلوتوث فقط برای کاربردهای سرعت پایین مثل صفحه کلید ، هندزفری و اسپیکر کاربرد داره که تا حالا زنده مونده.

مهمان

۱۳۹۳/۷/۲۷
اگه خودت دانلود کردی به جای دو باره واست بریزن اکثر کسای که خودشون ابدیت میکنند از این مشگلات دارن.به خاطر سرعت اینترنت پایین هستش

مهمان

۱۳۹۳/۷/۲۷
یه سوال..اپل فایل منیجر خوب داره؟برنامه های فارسیه خوبی داره؟بدون لگ و باکیفیت