خانهاخبار
سرعت اینترنت نسل چهارم ایرانسل (LTE) چند است؟ +عکس

سرعت اینترنت نسل چهارم ایرانسل (LTE) چند است؟ +عکس

: حدودا یک ماه پیش مجوز راه اندازی نسل سوم و چهارم اینترنت موبایل به دو اپراتور ایرانسل و همراه اول اعطا شد. اما بعد از راه اندازی آزمایشی نسل سوم ایرانسل در ماه شهریور و در بسیاری از نقاط کشور حالا به نظر می رسد ایرانسل دست به آزمایش اینترنت نسل چهارم خود در نمایشگاه تله کام زده است.
۱۳۹۳/۷/۱۹

: حدودا یک ماه پیش مجوز راه اندازی نسل سوم و چهارم شبکه تلفن همراه به دو اپراتور ایرانسل و همراه اول اعطا شد. اما بعد از راه اندازی آزمایشی نسل سوم ایرانسل در ماه شهریور و در بسیاری از نقاط کشور حالا به نظر می رسد ایرانسل دست به آزمایش اینترنت نسل چهارم خود در نمایشگاه تله کام زده است. 

نسل چهارم شبکه تلفن همراه در واقع جانشینی برای نسل سوم (3G) و نسل دوم (2G) این استاندارد ها است. در نسل چهارم، برای ارتباطات موبایلیته (ارتباط در حال حرکت) مانند استفاده در قطار یا خودرو حداکثر سرعت ۱۰۰ مگابیت در ثانیه (100Mbit/s) و برای ارتباطات نسبتاً ثابت و بدون جابجایی مانند کاربران پیاده‌رو یا ساکن، یک گیگابیت در ثانیه (1GBit/s) است. اما ایرانسل در طی روزهای گذشته پوشش LTE خود را بر روی نمایشگاه تله کام قرار داد تا کاربرانی که از گوشی های قابل پشتیبانی از LTE استفاده می کنند بتوانند از این اینترنت استفاده کنند. در زیر نتیجه تست سرعت اینترنت نسل چهارم ایرانسل بر روی یک گوشی آیفون 6 را مشاهده می کنید: 

 

image

 

به نظر می رسد ایرانسل بر روی LTE تا سرعت 60 مگابیت بر ثانیه را پشتیبانی کند. این بدین معنی است که شما سرعت دانلودی معادل 7.5 مگابایت بر ثانیه خواهید داشت و یک فایل 750 مگابایتی را در مدت 100 ثانیه دانلود خواهید کرد. باید منتظر ماند و دید چه زمانی پوشش LTE ایرانسل سراسری خواهد شد و کاربران از آن بر روی گوشی های خود استفاده خواهند کرد. نظر شما چیست؟ 

 

+ با تشکر از آقای علیرضا خدام جهت ارسال تست سرعت نسل چهارم ایرانسل 

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (210 نظر)

حمید

۱۴۰۰/۵/۷
سرعت ۴g هم از ۸ مگ بیشتره. مال من ۱۲ مگ هستش البته تبلتم قدیمیه و رو گوشی جدیدترم تست کردم ۲۰ مگ. 4g پلاس یا همون 4.5g هم که سرعتش دیگه خیلی خیلی بالاتره مثلا ۵۰ مگ به بالا که البته باید مودم مخصوص یا گوشی مخصوصشو داشته باشی. تنها مشکل اینترنت سیم کارت اینه که خیلی گرونه! اینترنت مخابرات هم بگیری بعیده ۸ مگ بهت بده. بستگی به فاصلت از مرکز مخابراتی داره. ما ۴ مگ داریم با کلی بدبختی و پیگیری رسوندیمش به ۳.۲ مگ. قبلا کمتر هم بود. بیشتر از ۳.۲ مگ هیچ وقت نمی ده و فکر هم نکنم بتونه بده.در عوض اینترنت adsl به شدت ارزون تر از سیم کارته. از مثلا ۵ سال پیش تنها چیزی که در کشور تورم منفی رو تجربه کرده همین adsl بوده. قدیم با ۲۵ تومن اینترنت ۰.۵ مگ می دادن الان ۲ مگ می دن. adsl به عنوان یه اینترنت ارزون و آب باریکه برای کارای معمولی خوبه.

ناشناش

۱۳۹۹/۱۲/۱۰
سلام من نت ایرانسل داشتم میخواستم مودم بگیدم ایا همین نت خودم خوبه یا مخابراط ۲مگ بر ثانیه؟؟؟ لطفا بگین برام مهمه

سونیا پارسی

۱۳۹۹/۱/۱۹
سرعت اینترنت توی ایران از پایه ضعیفه چون تجهیزات لازم در ایران در جهت ارتقای کیفیت اینترنت وجود ندارد

Erfan

۱۳۹۸/۲/۷
سلام سرعت 4جی پلاس ایرانسل با سرعت ۸ مگ مخابرات رو میشه باهم مقایسه کرد یا مخابرات خیلی ضعیف تره؟

سلام

۱۳۹۷/۶/۲۳
اینترنت نامحدود حد منصفانه داره داشه من دو مگابایت حدود بیست گیگ منصفانه داره شما بزن رو دانلود بعد که تموم شد بگو سرعت امد پایین خوب نمیشه که شرکتشون بر شکست میشه بخاطر همین حد منصفانه گذاشتن