خانهاخبار
گوگل پشتیبانی از زبان فارسی را به سرویس‌های صوتی خودش اضافه کرد

گوگل پشتیبانی از زبان فارسی را به سرویس‌های صوتی خودش اضافه کرد

جی اس ام: زمانی که دستیارهای صوتی برای گوشی‌های موبایل ارائه شدند، تنها تعداد خاصی از کشورها می‌توانستند با استفاده از زبان مادری خود از این ویژگی استفاده کنند، افراد کشورهایی که زبان آن‌ها در لیست زبان‌های پشتیبانی شده از این دستیارهای صوتی قرار نداشتند مجبور بودند اغلب از زبان انگلیسی این امکان استفاده کنند.
۱۳۹۳/۷/۱۴

جی اس ام: زمانی که دستیارهای صوتی برای گوشی‌های موبایل ارائه شدند، تنها تعداد خاصی از کشورها می‌توانستند با استفاده از زبان مادری خود از این ویژگی استفاده کنند، افراد کشورهایی که زبان آن‌ها در لیست زبان‌های پشتیبانی شده از این دستیارهای صوتی قرار نداشتند مجبور بودند اغلب از زبان انگلیسی این امکان استفاده کنند. یکی از زبان‌ها که پشتیبانی از آن وجود نداشت زبان فارسی بود. اما امکان بسیار خوبی برای فارسی زبانان توسط گوگل ارائه شده است که دیگر نیازی نیست با استفاده از زبان‌های بیگانه از ویژگی‌های صوتی گوشی هوشمند خود استفاده کنید.

 

گوگل پشتیبانی از زبان پارسی را در سرویس‌های صوتی خود قرار داده است. از این پس اگر جستجویی دارید و یا اگر می‌خواهید بدون تایپ کردن بر روی صفحه کلید خودتان جمله‌ای را در گوشی و در قسمت پیامک‌ها تایپ کنید تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که به زبان فارسی با گوشی خودتان صحبت کنید تا گوشی گفتار شما را به متن تبدیل کند. البته سیستم تشخیص زبان فارسی هنوز به خوبی سیستم تشخیص زبان انگلسی کار نمی‌کند که این موضوع یک امر کاملا طبیعی است و به مرور زمان این تشخیص بهتر خواهد شد.

 

ما تست‌های متفاوتی را بر روی این ویژگی انجام دادیم که در ادامه می‌توانید این تست‌ها و نتایج آن‌ها را مشاهده کنید.

 

در تست اول وارد برنامه پیامک شدیم و به گوشی خود گفتیم که "امشب شام بریم بیرون" است که گوگل بعد از چند بار تلاش کردن توانست این جمله را تشخیص دهد.

 

 

image

 

در تست دوم وارد برنامه گوگل مپز شدیم و در این برنامه کلمه میدان آزادی را گفتیم، برنامه به خوبی گفتار ما را تشخیص داد و آدرس میدان آزادی را به ما نشان داد.

 

image

 

 

در تست سوم در برنامه جستجوی گوگل کلمه شاهنامه فردوسی را به فارسی گفتیم که برنامه به خوبی کلمه ما را تشخیص داد و شاهنامه فردوسی را برای ما جستجو کرد.

 

 

image

 

برای فعال کردن پشتیبانی از زبان فارسی به قسمت تنظیمات گوشی و سپس Language and Input رفته و در قسمت Voice Search تیک زبان فارسی را بزنید، یا اینکه به Google Now رفته و در قسمت زبان تیک زبان فارسی را بزنید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (34 نظر)

مهمان

۱۳۹۳/۷/۱۵
من s3 دارم روش جواب داد خیلیم عالیه

مهمان

۱۳۹۳/۷/۱۵
سلام من S5 دارم ولی داخل همین قسمت گوگل گزینه ی فارسی وجود نداره لطفا بگید چی کار کنم

مهمان

۱۳۹۳/۷/۱۵
خیلی عالی از این بهتر نمیشه من این متنو با صوت فارسی نوشتم

مهمان

۱۳۹۳/۷/۱۵
من با جی2 امتحان کردم زبان فارسی هم وجود داره و خیلی عالی و دقیق هست مرسی گوگل مرسی جی اس ام که اطلاع دادی

مهمان

۱۳۹۳/۷/۱۵
طرفدارا ها اپل و ایفون بیاید شروع کنید تعریف از ایفون که حتی کیبورد پارسی هم نداره حتی تو iOS8 . گوگل عالی هستی