خانهاخبار
مایکروسافت ویندوز 10 را برای گوشی موبایل، تبلت‌ها، رایانه‌های شخصی و دیگر دستگاه‌هایش معرفی کرد

مایکروسافت ویندوز 10 را برای گوشی موبایل، تبلت‌ها، رایانه‌های شخصی و دیگر دستگاه‌هایش معرفی کرد

جی اس ام: به هر دلیلی که که زیاد اهمیتی ندارد مایکروسافت تصمیم گرفت تا شماره 9 را برای ویندوز رد کرده و بعد از ویندوز 8 نسخه 10 را معرفی کند.
۱۳۹۳/۷/۹

جی اس ام: به هر دلیلی که که زیاد اهمیتی ندارد مایکروسافت تصمیم گرفت تا شماره 9 را برای ویندوز رد کرده و بعد از ویندوز 8 نسخه 10 را معرفی کند.

 

 

image

 

در زمینه رایانه‌های شخصی در نهایت به نظر می‌آید که این نسخه بتواند کسانی که به ویندوز 7 چسبیده‌اند را متقاعد کند تا این نسخه را بر روی رایانه‌های خود نصب کنند. دکمه استارت به ویندوز بازگشته که در کنار بخش نوشتاری کلاسیک یک بخش مجزا به صورت مترو دارد.

 

 

image

 

قسمت جستجو نیز با ویژگی جدیدی که دارد جستجو را در صفحات وب نیز انجام می‌دهد در حالی که جستجو در داخل محتوای رایانه شما نیز انجام می‌شود.

 

مایکروسافت ویژگی جدیدی را که task view نام دارد به این نسخه اضافه کرده، این ویژگی مولتی تسکینگ را راحت تر کرده و مانند عکسی است که در زیر مشاهده می‌کنید. برای کسانی که از صفحه نمایش‌های لمسی استفاده می‌کنند اگر انگشت خود را از سمت چپ صفحه نمایش بکشند مولتی تسکینگ ظاهر می‌شود.

 

 

image

 

اگر کاربری باشد که از یک دستگاه ویندوزی قابل تبدیل شدن به تبلت و لپ تاب استفاده می‌کند، مایکروسافت با ویژگی جدیدی که به این نسخه اضافه کرده و نام آن را Continuum گذاشته شما را یاری خواهد کرد. این ویژگی رابط کاربری را با توجه به اینکه که شما از صفحه نمایش لمسی یا از صفحه کلید استفاده می‌کنید تغییر می‌دهد.

 

این ویندوز برای ریانه‌ها در اواسط سال 2015 ارائه خواهد شد. این نسخه از ویندوز، نسخه بعدی برای گوشی‌های ویندوزی هم خواهد بود اما هنوز مشخص نیست که چه زمانی برای آن‌ها ارائه خواهد شد.

 

مایکروسافت گفته که نسخه ویندوز برای گوشی‌های موبایل را به موازات همین نسخه که برای رایانه‌های شخصی ارائه می‌شود توسعه خواهد داد و می خواهد یک تجربه کاربری یکسان برای کاربران از صفحه نمایش 4 اینچ تا صفحه نمایش 80 اینچ ارائه کند.

 

با این تفاسیر در نهایت مایکروسافت متوجه شده که نباید از همان رابط کاربری که برای صفحه نمایش‌های لمسی استفاده می‌کند برای دستگاه‌هایی که از صفحه کلید و موس بهره می‌برند استفاده کند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (72 نظر)

فهیمه

۱۳۹۴/۷/۲۰
مطمئنید ویندوز هشت خوب عمل نکرده؟؟؟؟؟؟
من الان نزدیک سه سال میشه با ویندوز هشت کار میکنم و کوچکترین مسئله و اعصاب خوردی برام اتفاق نیفتاده.درحالیکه پیش از اون به دلیل مشکلم با ویستا و هفت ترجیح میدادم از ایکس پی استفاده کنم با وجود همه باگهاش. ویندوز هشت باعث شد خیلی ها دل بکنند از ویندوز ایکس پی. تازه محیط هشت برای منی که به غیر از یه دوره سه چهار ماهه کار با ویندوز هفت همیشه کاربر ایکس پی بودم که خیلی ناآشنا تر بود و دوروزه سر از همه چی در آوردم.مشکل اینه مردم حوصله جستجو و یادگیری ندارند.
دور و برم هم آدمهای وارد همشون طرفدار ویندوز هشت هستند.من احساسم اینه یکی از دلایل ناشناخته موندن ویندوز هشت کوتاهی نصاب هاست.ماها که خودمون ویندوز و برنامه نصب میکنیم راحت میریم سراغ امتحان نرم افزار و سیستم عامل.اما من یادمه با دوستم رفتم برای نصب ویندوز رو لپ تاپش .وقتی به نصاب گفتم میشه هشت نصب کنید براش گفت نه و چون سیستم لپ تاپ ویندوزش هفت بوده هشت جواب نمیده!!!!!! گفتم خب آفیس 2010 رو براش نصب کن گفت نه خیلی مشکل سازه و کامل نشده.حالا دقت کنید اون موقع آفیس 2013 هم اومده بود تو بازار.در نهایت هم یه ویندوز هفت احتمالا قدیمی ترین ورژن و یه آفیس 2007 نصب کرد براش.منم شاخ درآورده بودم مردم برا این نصب آشغالی چرا انقدر پول میدهند.

مهمان

۱۳۹۳/۷/۱۲
نسخه ی پیش نمایش فنی ویندوز 10 لینک دانلود download Link http://windows.microsoft.com/en-us/windows/preview-download

مهمان

۱۳۹۳/۷/۱۲
اعلام شده بهمن ماه .. دیگه عید 100% میاد

مهمان

۱۳۹۳/۷/۱۲
بهت قول میدم تا سال دیگه گوشیامون به ۱۰ آپ میشه :) ؛)

مهمان

۱۳۹۳/۷/۱۲
من جی2 دارم و خدا رو شکر راضیم. ولی اگه ویندوز بعدی از نظر بصری مثل اندروید یا همین ویندوز کامپیوتر بشه من قطعا سال دیگه نوکیا میخرم. البته ویندوز فون الانم خوبه ولی از نظر ظاهری فکر کنم نسبت به اندروید کمی خشکه.