خانهاخبار
پنج ویژگی مهم و فوق العاده در آیفون ۶ و ۶ پلاس

پنج ویژگی مهم و فوق العاده در آیفون ۶ و ۶ پلاس

نویسنده مهمان: این روزها هزاران نفر در دنیا با خوشحالی در حال آنباکس جدیدترین محصول شرکت اپل ، آیفون 6 یا آیفون 6 پلاس هستند. صفحه نمایش بزرگتر ، عمر بیشتر باتری، قطعات داخلی سریعتر همه و همه پیشرفت‌های قابل‌توجهی هستند اما این دستگاه‌ها چیزی بیشتر از ویژگی‌هایی همچون سریعتر بودن، بهتر بودن و .. ارائه داده اند. با ترکیب قطعات داخلی بهتر و سیستم‌عامل جدید و پیشرفته‌تر، آیفون 6 شما قابلیت‌های قابل توجه ای را در خود جمع کرده است.
۱۳۹۳/۶/۳۱

نویسنده مهمان: این روزها هزاران نفر در دنیا با خوشحالی در حال آنباکس جدیدترین محصول شرکت اپل ، آیفون 6 یا آیفون 6 پلاس هستند. صفحه نمایش بزرگتر، عمر بیشتر باتری، قطعات داخلی سریعتر همه و همه پیشرفت‌های قابل‌توجهی هستند اما این دستگاه‌ها چیزی بیشتر از ویژگی‌هایی همچون سریعتر بودن، بهتر بودن و .. ارائه داده اند. با ترکیب قطعات داخلی بهتر و سیستم‌عامل جدید و پیشرفته‌تر، آیفون 6 شما قابلیت‌های قابل توجه ای را در خود جمع کرده است.
 

image

 

قاعدتاً شما می‌توانید به سایت اپل مراجعه کنید و لیست طولانی ویژگی‌های جدید و جالب آیفون 6 و iOS 8 را بخوانید، اما چند ویژگی انگشت ‌شمار در بین آنها وجود دارد که توجهات بیشتری را به خود جلب کرده است. در ادامه 5 ویژگی فوق‌العاده این گوشی‌ها را با هم بررسی می‌کنیم. هیچکدام از اینها به تنهایی نمی‌توانند بازار  موبایل را در دست بگیرند، اما این طور به نظر می‌رسد که به طور کلی، این ویژگی ها ارزش آن را دارند که مبلغی را برای ارتقای گوشی خود در نظر بگیریم.
 
image
 
 Optical image stabilization
اگر شما به اندازه کافی خوش‌شانس باشید که تاکنون کار با آیفون 6 پلاس خود را شروع کرده اید، احتمالا متوجه این موضوع شده‌اید که شدت تاری عکس‌های شما بسیار کمتر شده است، چرا؟ شرکت اپل با ترکیب پردازنده A8، پردازنده حرکتی M8 و لنزی که در خود دوربین قرار داده شده، یک لرزش‌گیر اپتیکال را ارائه می‌دهد. تلفن شما متوجه لرزش دست می‌شود و آن را با استفاده از تکنیک‌های پردازش تصویر و همچنین حرکت لنز دوربین جبران می‌کند. نتیجه، تصویری واضح و شفاف حتی در شرایطی با نور کم است. بهترین بخش ماجرا اینجاست که تمام این کارها به صورت خودکار انجام می‌شود و نیازی نیست شما چیزی را تغییر دهید.
 
image
 
1080p 60fps video recording
مدتی است که تلفن‌های همراه هوشمند قابلیت فیلمبرداری 1080p را دارند، اما شرکت اپل می‌خواهد با ارائه این نسخه محدودیت‌ها را از بین ببرد. با هر دو مدل آیفون جدید، شما می‌توانید ویدیوهای خود را به صورت 1080p یا full HD و در دو حالت 30 فریم بر ثانیه و یا 60 فریم بر ثانیه ضبط کنید. وضوح، شفافیت و تاری عملا هیچ حرفی برای گفتن ندارند، اگر شما در حال ضبط بازی فوتبال کودک خود هستید، یا عکاسی از یک وسیله نقلیه در حال حرکت، حتما متوجه این تفاوت بزرگ شده اید. حتی بهتر از آن، حالت اسلوموشن در حال حاضر بیش از 240 فریم بر ثانیه را پشتیبانی می‌کند، بنابراین شما می‌توانید مقدار زیادی از جزئیات را در فیلم‌های خانگی خود داشته باشید.
 
image
 
VoLTE and WiFi calling 
تماس‌های صوتی قدیمی بر روی شبکه از نظر کسانی که از آن استفاده می‌کردند، خیلی جالب نبود. خوشبختانه، این دیگر تنها گزینه‌ ما نیست. با ظهور آیفون 6  و iOS 8 ، پیشتیبانی از VoLTE یا همان صدا بر روی LTE، در حال حاضر در دسترس است. علاوه بر این، iOS 8 قابلیت برقراری تماس صوتی از طریق WiFi را هنگامی که پوشش شبکه مخابراتی در دسترس نیست دارد. برای کسانی که به پوشش مخابراتی خوبی دسترسی ندارند این قابلیت یک نعمت محسوب می‌شود اما متأسفانه استفاده از آن ابتدا به پشتیبانی اپراتور از این قابلیت بستگی دارد.
 
image
 
More Sensors 
در طول این سالها، اپل به طور مستمر سنسورهای بیشتری را درون دستگاه‌هایش قرارداده است. به عنوان مثال، حسگر نور محیط، حسگر مجاورت، شتاب سنج، ژیروسکوپ و حسگر TouchID در مدل های قبلی معرفی شدند. این بار ، اپل یک فشارسنج به مجموعه‌ی خود اضافه کرده است. در حال حاضر ، اپلیکیشن‌ها می‌توانند به طور دقیق‌تری مشخص کنند که الان شما کجا هستید و در اطراف شما چه خبر است. این به شما کمک می‌کند که میزان ارتفاع خود را از سطح دریا داشته باشید. اپل به طور موثری این قابلیت را در آیفون 6 قرار داده است تا از کوچکترین تغییرات وضعیت آب و هوایی شما را مطلع سازد. 
 
image
 
Apple Pay
شرکت‌های زیادی تاکنون برای داشتن سیستم پرداخت NFC برای عملیات پرداخت در آمریکا تلاش کرده‌اند، ولی تاکنون هیچ یک از آنها موفق نشده بودند تا اینکه خوشبختانه Apple Pay این قاعده را تغییر داد. اپل یک تراشه NFC درون گوشی‌های خود قرار داده است و با شرکت‌های مثل McDonald, Wallgreens و Stapels همکاری کرده  تا رویای پرداخت توسط NFC را در سراسر ایالات متحده به واقعیت تبدیل کند. هنوز خیلی زود است که بخواهی بگوییم آیا استفاده از Apple Pay در میان مردم مورد توجه قرار می‌گیرد یا نه اما این ایده که شما توسط تلفن همراه خود می‌توانید پول ساندویچ‌تان را بپردازید برای همه ما جدید و هیجان‌انگیز است.
 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (50 نظر)

مهمان

۱۳۹۳/۷/۴
یکی از کاربردی ترین ویژگی هایی که با بزرگتر شدن گوشی و استفاده از سنسور فشار سنج در این فبلت قابل استفاده است "ترازوِ"!!! بله ترازو، شما میتونید آیفون 6 پلاس خودتون رو روی یک سطح صاف و سفت مثل سرامیک قرار بدید و روی اون بایستید و وزن خودتون رو روی صفحه ببینید.

مهمان

۱۳۹۳/۷/۱
به نظر من امسال هم سهام اپل ارزشش از مایکروسافت و کوکاکولا بیشتر باشه

مهمان

۱۳۹۳/۷/۱
سلام همگی. والا من نمیدونم فازتون چیه؟! راستش من تا زمانی که پول ایفون رو نداشتم همش قضاوت الکی میکردم اما الان میفهمم گوشی های اندرویدی همش دروغه دنیای ایفون یه چیز دیگست.

مهمان

۱۳۹۳/۷/۱
ایول خداوکیلی راس میگی. تکبیر..!!!!!! :-)

مهمان

۱۳۹۳/۷/۱
واقعا قبولت دارم