خانهاخبار
10 ویژگی مخفی iOS8 که احتمالا از آن بی خبرید

10 ویژگی مخفی iOS8 که احتمالا از آن بی خبرید

: اگر چه iOS8 نتوانسته بخشی از کاربران آیفون را راضی کند اما شاید بد نباشد از ویژگی های مخفی iOS8 که احتمالا از آن بی خبر هستید صحبت کنیم. عموما این ویژگی ها به دلیل کوچک بودن مورد توجه قرار نمی گیرد. در این پست به 10 مورد از این ویژگی ها پرداخته ایم.
۱۳۹۳/۶/۳۱
: اگر چه iOS8 نتوانسته بخشی از کاربران آیفون را راضی کند اما شاید بد نباشد از ویژگی های مخفی iOS8 که احتمالا از آن بی خبر هستید صحبت کنیم. عموما این ویژگی ها به دلیل کوچک بودن مورد توجه قرار نمی گیرد. در این پست به 10 مورد از این ویژگی ها پرداخته ایم. 
 
1- پشتیبانی از فایل های GIF در نوت 
یکی از بخش های محبوب آیفون Notes است که کاربران می توانند در آن یادداشت های خود را بنویسند. حالا شما می توانید در کنار یادداشت های خود از عکس های GIF یا متحرک استفاده کنید. کافیست عکس را از گالری کپی کرده و در بخش Notes پیست کنید تا در متن مورد نظر شما قرار بگیرد. 
 
 
image
 
 
 
2- اسکن شماره کارت اعتباری 
یکی از ویژگی های جدید iOS8 اسکن کارت اعتباری است. توسط این ویژگی شما می توانید بدون وارد کردن اطلاعات روی کارت بانکی خود تنها از طریق اسکن کارت با دوربین اطلاعات را وارد فیلدهای مربوطه نمایید. تنها کافیست هنگام زدن شماره کارت در سافاری بر روی گزینه Scan Credit Card تاچ کرده و دوربین گوشی خود را بر روی کارت اعتباری خود بگیرید. 
 
 
image
 
 
3- قابلیت هی سیری در زمان اتصال به برق
یکی از ویژگی های دیگر iOS8 قرار دادن سیری در وضعیت آماده باش است. در چنین وضعیتی تنها کافیست به گوشی خود بگویید Hey Siri تا منتظر دستورات شما بماند. این قابلیت را می توانید از منوی ستینگ، جنرال، سیری و گزینه Allow Hey Siri فعال کنید. 
 
4- مخفی کردن عکس ها: 
در iOS8 شما می توانید عکس های خود را مخفی کنید. تنها کافیست که بر روی عکس یا زمان عکس ها انگشت خود را نگاه داشته و سپس Hide را بزنید تا برای مثال تمام عکس های شما که در روز جمعه گرفته شده اند هاید شود. شما بعدا از طریق آلبوم ها می توانید به عکس های خود دسترسی داشته باشید. 
 
5- سوایپ نوتیفیکیشن های واکنش گرا
شما می توانید با سوایپ بر روی نوتیفیکیشن ها بر اساس برنامه ای که نوتیفیکیشن از آن ارسال شده تغییرات دلخواه را اعمال کنید. برای مثال اگر نوتیفیکیشن از آلارم ساعت شما آمده می توانید بر روی آن سوایپ کرده و زمان اسنوز یا یادآوری دوباره آلارم را یادآوری نمایید. 
 
6- شخصی سازی قابلیت به اشتراک گذاری 
یکی از قابلیت های اضافه شده در iOS8، قابلیت شخصی سازی بخش به اشتراک گذاری در Safari است. شما دیگر با یک سری آیکون های پیش فرض رو به رو نیستید و می توانید گزینه های دلخواه را به آن اضافه کنید. 
 
image
 
 
7- قابلیت سیاه و سفید کردن صفحه نمایش
با استفاده از قابلیت سیاه و سفید کردن صفحه نمایش کسانی که کوررنگ هستند می توانند تصویر بهتری را روی گوشی خود مشاهده کنند. برای فعال سازی این منو به ستینگ رفته و سپس وارد بخش Accessibility شده و گزینه Grayscale را فعال نمایید. 
 
 
image
 
 
8- قابلیت ساختن هوم اسکرین خالی از اپلیکیشن
تا پیش از iOS8 اپل اجازه ساخت صفحه اپلیکیشن ها را به صورت خالی نمی داد و شما باید در هر صفحه حداقل یک اپلیکیشن نگه می داشتید.  حالا شما می توانید اپلیکیشن های هوم اسکرین را با نگه داشتن انگشت بر روی آن به صفحات دیگر هدایت کنید.
 
9- قابلیت روشن کردن نوتیفیکیشن برای ایمیل های خاص
برای اینکه موضوعات یک ایمیل را دنبال کنید کافیست که بر روی ایمیل دلخواه خود از راست به چپ انگشت خود را کشیده و بر روی گزینه Notify Me تاچ کنید. 
 
 
image
 
 
 
10- نمایش دقیق میزان مصرف باتری هر اپلیکیشن
یکی از قابلیت های اصلی iOS8 نمایش میزان باتری مصرفی هر اپلیکیشن است. برای دیدن میزان مصرف هر اپلیکیشن به ستینگ رفته وارد جنرال شده و بر روی گزینه Usage تاچ کنید. سپس در بخش Battery Usage میزان مصرف هر اپلیکیشن را مشاهده کنید. 
 
 
 
image
 
 
اگر به iOS8 بروزرسانی کرده اید، کدام یک از این ویژگی ها برای شما کاربردی تر است؟ 
 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (34 نظر)

مهمان

۱۳۹۳/۱۱/۱۰
عزیزم کسی مجبورت نکرده اخبار اپل رو دنبال کنی برو هم با اندروید خوش باش مزاحم ما هم نشو ممنونم

مهمان

۱۳۹۳/۷/۴
همه چیشو از قبل اندروید داشته بقیه گوشی ها رو نمیدونم اما اس 4 تو قسمت accessibility یه تست داره واسه اونا که کورنگ اند اگه شدی باشه صفه تمام سیاه و سفید میشه اما اگه کمتر باشه کورنگیشون صفه خودشو وقف میده

مهمان

۱۳۹۳/۷/۱
s5

مهمان

۱۳۹۳/۷/۱
امکان نداره...

مهمان

۱۳۹۳/۷/۱
منم همین حس رو دارم. یادم نی کدوم گوشی بوده ولی اونم با حذف برنامه های اضافی و تک رنگ کردن صفحه نمایش، مصرف باتری رو کاهش می‌داد. حالا اینم فردا میگه چه جالب، ما اینو واسه کور رنگ‌ها گذاشتیم؛ نمی دونستیم مصرف باتری رو کاهش میده.