خانهاخبار
از آیفون 2G تا آیفون 6 پلاس، روایت تصویری یک تحول

از آیفون 2G تا آیفون 6 پلاس، روایت تصویری یک تحول

: از 9 ژانویه 2007 یا 19 دی 85 نزدیک به 7 سال می گذرد. در این 7 سال اپل 10 آیفون را معرفی کرد. اما شاید بد نباشد حالا که آیفون 6 و 6 پلاس معرفی شده مروری داشته باشیم بر روند تحول آیفون از آغاز تا کنون.
۱۳۹۳/۶/۳۰

: از 9 ژانویه 2007 یا 19 دی 85 نزدیک به 7 سال می گذرد. در این 7 سال اپل 10 آیفون را معرفی کرد. اما شاید بد نباشد حالا که آیفون 6 و 6 پلاس معرفی شده مروری داشته باشیم بر روند تحول آیفون از آغاز تا کنون. 

 

آیفون نسل اول : اولین آیفون در یک شب سرد زمستانی معرفی شد. شبی که استیو جابز با یک مهارت تکرار نشدنی محصولی را معرفی کرد که سرآغاز تحول در گوشی های هوشمند نام گرفت. اولین نسل آیفون با آن همه سر و صدا نه جی پی اس داشت و نه فیلمبرداری می کرد. اما پایه گذار یک راه طولانی بود. 

 

image

 

آیفون 3G : دومین آیفون تولید شده به دست اپل یک نسخه کامل شده از آیفون کلاسیک بود. این آیفون که حدودا یک سال بعد توسط اپل معرفی شد مجهز به جی پی اس بود و با توزیع گسترده و قیمت مناسب توانست تنها رقیب خود که آیفون نسل قبل بود را شکست دهد. این آیفون دوربینی دو مگاپیکسلی داشت و برعکس آیفون قبل مجهز به جی پی اس بود ولی همچنان قابلیت فیلمبرداری نداشت. 

 

image

 

آیفون 3GS: در حالیکه بسیاری منتظر آیفون نسل بعد بودند اپل سبکی جدید در نامگذاری گوشی های خود برگزید. قرار دادن حرف S در پایان نام آیفون و تکمیل نسخه پیشین. آیفون 3GS نسخه تکمیل یافته آیفون 3G بود و با 135 گرم وزن و بلوتوث نسخه دو و دوربین 3 مگاپیکسلی اولین آیفونی محسوب می شد که قابلیت فیملبرداری داشت. هرچند که کیفیت فیلمبرداری این گوشی VGA بود اما خود سرآغاز یک شروع دیگر برای اپل محسوب می شد. 

 

image

 

آیفون 4: در 7 ژوئن 2010 و حدودا سه سال بعد از معرفی اولین آیفون، آیفون 4 توسط استیو جابز معرفی شد. شاخص ترین ویژگی آیفون 4 نسبت به آیفون های قبل باریک تر شدن آن بود. لبه های این گوشی دیگر گرد نبود و در بدنه آن از الیفبک استفاده شده بود که در ساخت شیشه هلی کوپتر و قطارهای پرسرعت استفاده می شد. حالا دیگر آیفون دارای دوربین 5 مگاپیکسلی و قابلیت فیلمبرداری به صورت HD بود و عملا پرچمدار بلامنازع بازار نام گرفت. 

 

image

 

آیفون 4s: بعد از معرفی بی نقص آیفون 4 حالا نوبت به تکمیل آن رسیده بود. یک سال بعد از معرفی آیفون 4 اپل آیفون 4s را معرفی کرد. در ظاهر آیفون 4 و آیفون 4s هیچ تفاوتی با هم نداشتند اما دوربین آیفون 4s هشت مگاپیکسلی شد و پردازنده آن نیز قوی تر شد. در آیفون 4s کاربران می توانستند با کیفیت 1080p فیلمبرداری کنند که در نوع خود بی نظیر بود. 

 

image

 

آیفون 5: 12 سپتامبر 2012 یعنی حدودا 2 سال قبل، آیفون 5 معرفی شد. آیفونی دارای صفحه نمایش بزرگ تر یا در واقع درازتر که در ابتدا موجب پیدایش عکس های طنز زیادی در اینترنت شد. عکس هایی که پیش بینی می کردند آیفون های نسل بعد به همین صورت فقط ارتفاع بیشتری پیدا خواهند کرد و در نهایت اندازه یک برج خواهند شد. آیفون 5 در زمان معرفی و به ادعای اپل نازک ترین گوشی هوشمند لقب گرفت و با بدنه ای سراسر از آلمینیوم و شیشه ساخته شد. عمر آیفون 5 بیشتر از یک سال طول نکشید و اپل در ده سپتامبر 2013 و در مراسم معرفی iPhone 5s اعلام کرد که زین پس iPhone 5c به جای آیفون 5 به فروش خواهد رفت. 

 

image

 

آیفون 5c: یک محصول به ظاهر شکست خورده که هنوز هم مشخص نشد چرا اپل آن را تولید کرد. عده ای می گویند اپل این محصول را فدای iPhone 5s کرد تا این گوشی فروش بیشتری داشته باشد. آیفون 5سی یا آیفون پلاستیکی در ده سپتامبر 2013 در حالی معرفی شد که جایگزین آیفون 5 شد. آیفون 5c در واقع شروع تولید آیفون های میان رده بود که هنوز مشخص نیست پایان آن هم محسوب می شود یا اینکه اپل قصد دارد باز هم گوشی هایی از این دست تولید کند. 

 

image

 

آیفون 5s: دهم سپتامبر 2013 و کنفرانسی دیگر از اپل برای معرفی آیفون، حالا نوبت به آیفون 5s می رسد که در واقع نسخه تکامل یافته iPhone 5 محسوب می شد. آیفون 5s وزنی معادل 112 گرم داشت و عملا سبک ترین آیفون ساخته شده تا به حال محسوب می شد. مهم ترین تحول آیفون 5s مجهز بودن به سنسور اثر انگشت بود که یک تحول جدید در زمینه امنیت گوشی های همراه و هوشمند محسوب می شد. 

 

image

 

آیفون 6 و آیفون 6 پلاس: آخرین نسل از آیفون بعد از شایعات و پیش بینی های زیاد سرانجام در تاریخ 19 سپتامبر یعنی دو روز پیش به بازار عرضه شد. آیفون 6 و آیفون 6 پلاس دوباره به طراحی لبه گرد اپل بازگشتند و اولین قدم اپل در دنیای فبلت ها و گوشی هایی با سایز صفحه نمایش بزرگ محسوب می شود. قاعدتا با تمامی ویژگی های این دو آیفون آشنا هستید. 

 

image

 

این 10 گانه اپل بود که بخش اعظمی از آن با کارگردانی استیو جابز و بخشی از آن به کارگردانی تیم کوک به بازار عرضه شد. عده ای هنوز هم بر این اعتقادند که اپل در دوران استیو جابز موفق تر بوده اما عده ای دیگر به گواه آمار و ارقام و سود حاصله می گویند اپل با توجه به این آمار در دوران تیم کوک بسیار موفق تر عمل کرده است. در زیر عکس های این نسل های آیفون در کنار یکدیگر را مشاهده می کنید: 

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

به نظر شما بهترین گوشی ساخته شده توسط اپل تا به حال کدام است؟ اگر قرار باشد یکی از این گوشی ها را انتخاب کنید، کدام یک را انتخاب می کنید؟ 

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (94 نظر)

amir joon

۱۳۹۷/۹/۷
فقط آیفونx
??

محمد

۱۳۹۶/۷/۹
راست میگی من بابام 5 سال 4s داشت بیست بار از دستش افتاد هی قاب پشتشو عوض کرد هنوز که هنوزه دارتش سالم سالمم هست

علی

۱۳۹۶/۳/۲۱
نوکیا

ابوالفضل

۱۳۹۶/۲/۳۰
تو راست می گی چون که جمع جور است

ابوالفضل

۱۳۹۶/۲/۳۰
گوشی اپل آیفون 1خوب است جمع جور است همیه آیفون ها عالی هست