خانهاخبار
Apple Watch یا Android Wear، کدامشان در ایران ارزش خرید دارند ؟

Apple Watch یا Android Wear، کدامشان در ایران ارزش خرید دارند ؟

جی اس ام: اگرچه هنوز ابتدای راه ساعت‎های هوشمند هستیم اما باید قبول کنیم که اپل و گوگل بیشترین سهم از بازار ساعت‎های هوشمند را به خود اختصاص خواهند داد. اما سوال اینجاست که واقعا کدامشان ارزش خرید دارند ؟
۱۳۹۳/۶/۲۶
جی اس ام: اگرچه هنوز ابتدای راه ساعت‎های هوشمند هستیم اما باید قبول کنیم که اپل و گوگل بیشترین سهم از بازار ساعت‎های هوشمند را به خود اختصاص خواهند داد. اما سوال اینجاست که واقعا کدامشان ارزش خرید دارند ؟
 
image
 
Android Wear سیستم عاملی است که گوگل در همایش I/O 2014 آنرا برای دستگاه های پوشیدنی همچون ساعت های هوشمند معرفی کرد. این سیستم عامل بر مبنای اندروید بوده و با استفاده از قابلیت های سرویس Google Now برای دستگاه های پوشیدنی بهینه شده است. این بدان معنی است که بیشتر کارهای پیش فرض سیستم‎عامل توسط Google Now انجام می‎شود. همچنین استفاده از فرامین صوتی سرویس Google Now یکی از ویژگی‌های بارز این پلتفرم است. نحوه اتصال ساعت هوشمند با اندروید، از طریق اپلیکیشن Android Wear بر روی تلفن همراه صورت می‎پذیرد که این اپلیکیشن هم با Google Now ارتباط دارد. تا اینجا همه چیز روتین و عادی است و ما شاهد یک هماهنگی منظم میان محصولات گوگل هستیم. اما برای ما ایرانیان قضیه به همین سادگی نیست. رغم اینکه سال گذشته دولت ایالات متحده آمریکا دستور به لغو تحریم وسایل الکترونیکی داد، گوگل در این میان همچنان در حال تحریم ایرانیان است. متأسفانه سرویس Google Now که ساعت‌های اندرویدی به آن وابسته هستند در ایران به واسطه تحریم های گوگل که هیچ دلیل منطقی برای آن نمی‌توان یافت، قابل استفاده نیست. و این یعنی از تمام قابلیت‌های ساعت زیبایی همچون Moto 360 نمی‎توان استفاده کرد. این محدودیت در گوشی‌های اندرویدی هم وجود دارد. کافی است گوگل از طریق IP شما و یا از طریق Location Service موجود در دستگاه اندرویدی متوجه شود که کاربری از ایران به گوگل وصل است تا بلافاصله سرویس های Google Now برای آن فرد مسدود شود. 
 
image
 
با توجه به این شرایط، انتخاب Apple Watch انتخاب هوشمندانه‎تری محسوب می‎شود، زیرا اغلب امکانات آن بدون توجه به کشور محل زندگی شما در دسترس است. اگرچه برخی از امکانات Apple Watch مانند Apple Pay در ایران همچنان غیرقابل استفاده است.
 
image
 
همچنین هنوز خبری مبنی بر ورود ساعت‎های هوشمند با پلتفرم Android Wear به ایران نداشته‎ایم پس نمی‎توان به طور دقیق گفت کدام ویژگی Android Wear غیر قابل دسترس است. اما می‌توانیم امیدوار باشیم تا زمان ورود این ساعت ها به کشورمان، گوگل این تحریم را لغو کند. 
 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (12 نظر)

مهمان

۱۳۹۳/۶/۲۸
ببینیدادم خوبه منطقی باشه اپل چیزی تولیدنمیکنه که سریع شکست بخوره حرفی برا گفتن نداشته باشه این محصول اپلم مثل بقیه محصولاتشه چیزی محصولیه که سالین سال کارمیکنه ودرضمن داریددرموردساعتی حرف میزنیدکه کاملاازرقبای خودش یسروگردن پیشرفته تره یادتون نره که محصولات بقیه شرکتاروبااپل مقایسه میکنن نه اپلوبا بقیه.....به هرحال اپل خودش پای ساز تکنولوژیونواوریه....بایدچیزیرو داشت بعد درموردش حرف زد....

مهمان

۱۳۹۳/۶/۲۸
اول بهتون بگم ٣ مدل اسپرت ، مدل كلاسيك و مدل خاص وجود داره كه در مدل خاص بدنه از طلاى ١٨ عيار هستش، اونايى كه ميگن تاچ نيست وقتى شما انگشت مبارك را بزارى روى صفحه ديگه چيزى پيدا نيست بنابراين به صورت كاملاً منطقى علاوه بر لمس يك پيچ و يك دكمه به اين ساعت اضافه شده ، ساعت هاى سامسونگ اصلاً خوب نيست ، شما بريد يه ساعت معمولى شيك بخريد بهتره تا ساعت سامسونگ ، تو سر تا سر دنيا فروش نداشته و شكست خورده علتشم حماقت خود سامسونگ هستش كه بدون طراحى زيبا و امكانات خاص چند نسل اين ساعت ها را به بازار فرستاده ، سامسونگ و سونى بايد صبر ميكردند ببينند اپل چطورى عمل ميكنه،

مهمان

۱۳۹۳/۶/۲۷
آقا نمیدونی نگو. هم لمسی و هم قابلیت درک تفاوت فشار با لمس.شما برو اول تحقیق کن.

مهمان

۱۳۹۳/۶/۲۷
apple watch مخود سرطان هست اصلا ارزش خریدن نداره هم خیلی گرون تر از بقیه ی android watch هست و مهم تر اصلا لمسی نیست چه برسه به مولتی تاچ نخرید بهتره چون دو ساعت باید پیچ بالا پایین کنی کلا این ساعت چند سال و چند فاز عقب تره می تونین امتحان کنین..................

مهمان

۱۳۹۳/۶/۲۶
اصن هیچکدوم میریم تایزن ( گیر اس) میخریم همه چیشم بازه چون خیلی خیلی کمتر از سیاست های تحریمی علیه ایران تاثیر میگیره.