خانهاخبار
مقایسه هزینه ساخت گوشی گلکسی اس 5 و آیفون 5s برای سامسونگ و اپل

مقایسه هزینه ساخت گوشی گلکسی اس 5 و آیفون 5s برای سامسونگ و اپل

: آیا تا به حال به این فکر کرده اید که با خرید هر آیفون 5s یا هر سامسونگ Galaxy S5 چه سودی را برای اپل و سامسونگ به ارمغان می آورید؟ اگر فکر می کنید که هزینه ساخت و فروش این دو گوشی با هم فاصله کمی دارد در اشتباه هستید. در این پست به بررسی هزینه خالص ساخت هر یک از این دو گوشی پرداخته ایم.
۱۳۹۳/۶/۱۰

: آیا تا به حال به این فکر کرده اید که با خرید هر آیفون 5s یا هر سامسونگ Galaxy S5 چه سودی را برای اپل و سامسونگ به ارمغان می آورید؟ اگر فکر می کنید که هزینه ساخت و فروش این دو گوشی با هم فاصله کمی دارد در اشتباه هستید. در این پست به بررسی هزینه خالص ساخت هر یک از این دو گوشی پرداخته ایم. در ابتدا به بررسی قطعه به قطعه آیفون 5s با ظرفیت 16 گیگ می پردازیم : 

 

1- قیمت پردازنده A7؛ 36.50 دلار 

 

image

 

2- قیمت صفحه نمایش و تاچ اسکرین؛ 29 دلار 

 

image

 

3- قیمت چیپ های داخلی؛ 25.50 دلار 

 

image

 

4- قیمت دوربین ها؛ 15 دلار

 

image

 

5- قیمت حافظه داخلی؛ 9 دلار 

 

image

 

6- قیمت قطعات الکترونیکی؛ 13 دلار

 

image

 

7- قیمت قطعات غیر الکترونیکی؛ 66 دلار 

 

image

 

و در نهایت قیمت نهایی آیفون 5s برای اپل تنها 194 دلار و قیمت فروش این محصول 649 دلار که نشان می دهد که هر یک از آیفون 5sها برای اپل سودی معادل 455 دلار خواهد داشت. 

 

image

 

اما اوضاع در مورد گلکسی اس 5 نیز به همین صورت است. قیمت نهایی این گوشی 256 دلار است که در نهایت با قیمت 660 دلار به بازار عرضه می شود. به نظر می رسد دو کمپانی سامسونگ و اپل سود سرشاری از فروش پرچمداران خود بدست می آورند. 

 

نظر شما درباره این قیمت ها چیست؟ 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (64 نظر)

حاجی

۱۳۹۶/۳/۲۸
واقعا این فکر رو میکنی پس داداش من پوب مالیات کارگر ها طراح ها جعبه طراحی تبلیغات حمل گوشی گمرک و......

مجتبی

۱۳۹۵/۳/۵
سلام این پیام آمده واسه من نوشته مشترك گرامي برنده ساعت رولكس+دستبند هوشمند گوشي سامسونگ،اپل شده ايد،لطفا نام و آدرس خود را پيامك و 65000 تومان را به پستچي بپردازيد
نمیدانم چطور گوشی هست گوشی سامسونگ اپل کسی سراغ داره چطور گوشی هست

مهمان

۱۳۹۳/۱۰/۷
دوست عزیز فکر می کنم کمی زیادی هم حساب کرده اید ، اگر در جریان نیستسید اطلاعات بازرگانی محصولات الکتریکی مختلف را بررسی کنید. متوجه می شوید هزینه ی خرید عمده ی اکثر این محصولات تا سقف مورد نظرشان 40 تا 30 درصد قیمت جهانی اعلام شده می باشد. قیمت ساخت در کارخانه که جای خودش را دارد. یعنی بخش عمده ی این هزینه سود واسطه هاست.

مهمان

۱۳۹۳/۸/۲۴
آفرین!!!

مهمان

۱۳۹۳/۶/۱۱
حالا یه سوال قیمت سیستم عامل چنده