خانهاخبار
تقلید همه جانبه کمپانی شیائومی از اپل، از مدیرعامل تا سیستم عامل +عکس

تقلید همه جانبه کمپانی شیائومی از اپل، از مدیرعامل تا سیستم عامل +عکس

: به نظر می رسد کمپانی شیائومی قصد دارد نسخه ای کوچک از اپل در شرق آسیا باشد. بعد از انتشار عکس هایی از مدیر عامل این کمپانی که کاملا با استایل استیو جابز عکس هایی از خود گرفته بود حالا با انتشار سیستم عامل جدید این گوشی به نظر می رسد با یک کپی تمام عیار از iOS مواجه هستیم.
۱۳۹۳/۵/۲۸

: به نظر می رسد کمپانی شیائومی قصد دارد نسخه ای کوچک از اپل در شرق آسیا باشد. بعد از انتشار عکس هایی از مدیر عامل این کمپانی که کاملا با استایل استیو جابز عکس هایی از خود منتشر کرده بود حالا با انتشار سیستم عامل جدید این گوشی به نظر می رسد با یک کپی تمام عیار از iOS مواجه هستیم.

 

image

 

در حالیکه مدتی پیش شباهت حرکات و رفتار و عکس های Lei Jun مدیرعامل این کمپانی به استیو جابز خبرساز شده بود حالا نوبت به بخش های نرم افزاری گوشی های این کمپانی رسیده تا از iOS7 کپی برداری کند. این اتفاق بعد از آن رخ داد که Lei Jun در کنفرانس های شیائومی دقیقا مشابه تیپ استیو جابز مراسم را اجرا و دقیقا حرکاتی مشابه حرکات استیو جابز را انجام داده است. این تقلید تا جایی پیش رفته که مدیرعامل این کمپانی در یکی از کنفرانس های شیائومی دقیقا از جملاتی استفاده کرده که استیو جابز در زمان معرفی آیفون به کار برده است. 

 

image

 

شاید به همین دلیل باشد که عده ای شیائومی را اپل شرق می نامند. اما در آخرین تقلید این کمپانی از اپل، نسخه آخر سیستم عامل گوشی شیائومی با نام MIUI 6 معرفی شد. این نسخه از سیستم عامل این گوشی، دقیقا گوشی کاربر را شبیه به iOS7 می کند. بهتر است نگاهی به بخش های مختلف این سیستم عامل بیندازیم تا شباهت ها را متوجه شوید، در سمت چپ سیستم عامل MIUI 6 و در سمت راست سیستم عامل iOS7 قرار گرفته است:

 

هوم اسکرین :

 

 

image

 

به نظر می رسد کمپانی شیائومی تا تقلید از دایره های پایین صفحه هوم اسکرین اپل نیز نگذشته است. البته خلاقیت این کمپانی در جا به جایی درصد باقی مانده باتری از سمت چپ به راست باتری جای تحسین دارد. 

 

- اپلیکیشن قطب نما 

 

image

 

قطب نمای شیائومی هم دقیقا به مانند iOS7 است. البته باز هم شاهد خلاقیت این کمپانی در انتقال دایره های پایین iOS7 به کمی بالاتر هستیم.

 

- منوی Setting : 

 

image

 

منوی تنظیمات شیائومی کاملا بدون شرح است. شاید در اینجا اوج خلاقیت این کمپانی تغییر زاویه آیکون Airplan Mode نسبت به iOS7 باشد که به خوبی این کمپانی از پس آن برآمده است. شیائومی حتی از کپی کردن بخش هایی چون Do Not Disturb اپل نیز نگذشته است. البته انتقال ساعت گوشی به بالا سمت چپ را می توان خلاقیت این دیگر این سیستم عامل دانست. 

 

دوربین : 

 

image

 

المان های دوربین نیز به خوبی توسط شیائومی کپی شده است. البته باز هم شاهد نوآوری این کمپانی در برعکس کردن جای عکس های گرفته شده قبلی هستیم. 

 

به نظر می رسد اپل باید کم کم نوع آیکون های خود را هم پتنت کند تا از کپی های این چنینی در امان بماند. شاید اگر استیو جابز می دانست روزی قرار است از حرکات و نوع لباس پوشیدن وی نیز تقلید شود، لباس های خود را نیز پتنت می کرد.  باید دید شیائومی در قدم سوم چه چیزی از اپل را کپی برداری خواهد کرد. نظر شما چیست؟ 

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (42 نظر)

اریا

۱۳۹۶/۱۲/۲۵
شیاومی اگه از اپل تقلید میکنه در عوض گوشی های باکیفیت اونم با نصف قیمت اپل میده این یعنی مشتری مداری ولی سامسونگ چی تحویل میده؟گوشی های کپی شده بی کیفیت گوشی که چه عرض کنم نارنجک دستی با قیمت بالا مردم هم فقط پول برند سامسونگ رو میدن. وگرنه سامسونگ چیزی از خودش نداره

مهمان

۱۳۹۳/۵/۲۹
اپل فقط زورش به سامسونگ میرسه

مهمان

۱۳۹۳/۵/۲۹
خیر!!!!!!!!

مهمان

۱۳۹۳/۵/۲۹
آره جون خودت پول نداری اپل بگیری چرا ایراد می گیری

مهمان

۱۳۹۳/۵/۲۹
به نظر مث اين كار كار درستيه! همه بايد از هم الهام بگيرن و يه رول مودل داشته باشن! اگه دقت كنين تمام پيشرفت بشر ير همين اساسه!!