خانهاخبار
8 سوال و جواب درباره نکات ریز آیفون که احتمالا از آن بی خبرید

8 سوال و جواب درباره نکات ریز آیفون که احتمالا از آن بی خبرید

: اگر از کاربران آی دیوایس های اپل و سیستم عامل iOS باشید می دانید که این سیستم عامل دنیایی بزرگ از نکته های مختلف است که بسیاری از آن بی خبر هستند. در این پست به 10 سوال و جواب درباره آیفون پرداخته ایم که به نکاتی می پردازد که احتمالا از آن بی خبر باشید.
۱۳۹۳/۵/۲۷

: اگر از کاربران آی دیوایس های اپل و سیستم عامل iOS باشید می دانید که این سیستم عامل دنیایی بزرگ از نکته های مختلف است که بسیاری از آن بی خبر هستند. در این پست به 10 سوال و جواب درباره آیفون پرداخته ایم که به نکاتی می پردازد که احتمالا از آن بی خبر باشید. 

 

image

 

 

1- فضای حافظه آیفون من به طور کامل پر شده است و من واقعا نیاز به گرفتن عکس دارم و دسترسی به کامپیوتر برای انتقال عکس های خودم ندارم. راه حل چیست؟

 

image

 

راه حل بسیار ساده است. شما از دو راه می توانید در مواقع ضروری که نیاز به عکاسی دارید و حافظه آیفون شما پر است عکاسی کنید. راه اول استفاده از میانبر دوربین آیفون در صفحه لاک اسکرین است. در این صفحه شما می توانید تعدادی عکس حتی در حالت پر بودن حافظه آیفون بگیرید. حالت دوم نیز گرفتن عکس از فضای بخش مسیج ها است. این دو حالت به شما در وضعیت اضطراری می تواند کمک کند.

 

2- چگونه من پیامکی که از طرف شخص دیگری ارسال شده برای شخص سوم ارسال کنم؟

 

image

 

برای فوروارد کردن یک پیامک لازم نیست که آن را کپی پیست کنید بلکه تنها کافیست بر روی پیامک مورد نظر خود انگشتتان را نگه داشته تا گزینه More ظاهر شود. آن را تاچ کرده و سپس پیامک مورد نظر خود را انتخاب نمایید. در نهایت بر روی دکمه فلش پایین صفحه تاچ کرده تا در صفحه ای مجزا برای ارسال به دوستانتان گذاشته شود. 

 

3- تفاوت رنگ سبز و آبی در پیامک های آیفون چیست؟

اگر پیامک های شما بر بستر مخابراتی و سیم کارت شما ارسال شود رنگ باکس آن سبز و اگر بر روی بستنر اینترنت و آی مسیج ارسال شود رنگ آن آبی خواهد بود و بدین ترتیب می توانید متوجه شوید کدام یک از پیامک ها از طریق سیم کارت و کدام یک از طریق اینترنت ارسال شده است. 

 

4- چگونه متوجه شوم که چند درصد از باتری گوشی من باقی مانده است؟

 

image

 

شما می توانید میزان باقی مانده از باتری گوشی خود را به طور دقیق متوجه شوید. برای این کار به منوی ستینگ رفته و سپس بر روی جنرال تاچ کرده و وارد بخش Usage شوید. در این بخش Battery Percentage را روشن کنید تا درصد باقی مانده باتری شما در کنار باتری به نمایش درآید. 

 

5- بک گراند گوشی من همیشه در حال تکان خوردن است. چگونه آن را ثابت کنم؟

یکی از قابلیت هایی که از iOS7 به این سیستم عامل اضافه شد افکت پارالکس بود. این افکت نمای سه بعدی و جذابی به گوشی شما می دهد به گونه ای که حس می کنید آیکون ها بر روی صفحه پس زمینه گوشی شناور هستند. اما اگر علاقه ای به این ویژگی ندارید می توانید آن را از منوی Setting و سپس جنرال و در نهایت Accesibility خاموش کنید. برای این کار گزینه Reduce Motion را بر روی وضعیت روشن قرار داده تا این افکت خاموش شود. این کار تاثیر مثبتی بر روی باتری گوشی شما نیز خواهد داشت. 

 

6- آیا من می توانم سایز نوشته های آیفون را بزرگ تر کنم؟

 

image

 

یکی دیگر از بخش های آیفون که افراد زیادی از آن اطلاع ندارند بخش تغییر سایز فونت گوشی است. اگر سایز فونت گوشی برای شما کوچک است می توانید با رفتن به منوی ستینگ، جنرال و سپس Text Size، سایز متون گوشی خود را به سایز دلخواه خود در آورید. 

 

7- چگونه عبارت Sent From My iPhone را از پایین ایمیل های ارسالی از گوشی خود بردارم؟پ

ایمیل کلاینت آیفون به صورت خودکار در بخش امضای ایمیل های ارسالی عبارت Sent From My iPhone را درج می کند. اگر دوست ندارید این عبارت در پایین ایمیل های شما ظاهر شود به منوی ستینگ رفته و سپس وارد بخش Mail, Contacts, Calendars. شوید. به پایین اسکرول کرده تا گزینه Signature را مشاهده کنید. در اینجا می توانید گزینه متن فرا پاک یا متن جدیدی جایگزین کنید. 

 

8- چگونه می توانم زمان دریافت و ارسال پیامک ها را مشاهده کنم؟

 

image

 

در حالت عادی در آیفون و در بخش پیامک ها زمان ارسال و دریافت پیامک ها نمایش داده نمی شود. برای دیدن زمان پیامک ها کافیست انگشت خود را بر روی پیامک مورد نظر خود از سمت راست به چپ کشیده تا زمان آن در کنار پیامک درج شود. 

 

 

اگر از کاربران قدیمی آیفون باشید این نکات احتمالا برای شما واضح بوده باشد اما اگر از کاربران جدید آیفون باشید احتمالا از بعضی از این ویژگی ها بی خبر بوده اید. به نظر شما کدام یک از این ویژگی ها مفیدتر است؟ شما چه ترفندی در آیفون بلد هستید که احتمال می دهید دیگران از آن بی خبر باشند؟

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (79 نظر)

مینا

۱۴۰۲/۵/۱۲
من میخوام پیامهایی که برای طرف مقابلم میاد رو در گوشی خودم ببینم باید اپل آیدی اون رو تو تنظیمات اپل آیدی خودم اضافه کنم؟ فقط اینکه میخوام پیام من برای اون نره

مینا

۱۴۰۲/۵/۵
سلام میتونم یه سوال تخصصی بپرسم؟ اگه یکی توو گوشیش پیام آی مسیج رو پاک کنه و گوشیش آپدیت نیست که از سطل آشغال هم ببینیم
چجوری میشه پیامی رو که پاک کرده رو دید طوری که طرف خودش متوجه نشه

Mehrshad

۱۴۰۲/۳/۷
احسان جان هر موقع که با آیفون عکاسی می‌کنی، گوشیت در همون لحظه چند چندین عکس با نور کم و زیاد ثبت می‌کنه تا با ترکیب کردن اون‌ها، یک عکس ‌HDR روشن‌تر، بالانس‌تر و بهتر تحویل بده. اما برای اینکه فرآیند عکاسی برای کاربر کند نشه، این کار رو در پس زمینه انجام میده و سرعت عکس برداری با دوربین رو در اولویت تجربه کاربری میذاره. در عوض وقتی عکسی گرفتی، تو پس زمینه داره عکسارو پردازش می‌کنه و برای همین وقتی سریع عکس رو باز می‌کنی، متوجه تغییر میشی

احسان

۱۴۰۲/۳/۶
سلام, چرا وقتی تو حالت photo بعد از گرفتن عکس وقتی عکس رو باز میکنم در کمتر از ۱ ثانیه عکس کمی روشن تر میشه انگار یه فیلتر روش لود میشه.اما تو قسمت پرتره اینطوری نمیشه. ممنون میشم کسی که مطلع هست بهم کمک کنه.??

الهه

۱۳۹۷/۱۲/۹
من برنامه مربوگرام و رو گوشيم نصب كردم و ازش استفاده ميكردم ولي نميدونم چرا يهدفعه not verified شده ميشه لطفا راهنماييم كنيد كه چطوري دوباره بدون حذف كردنش فعالش كنم