خانهاخبار
SuperCell فرمول موفقیت در صنعت بازی‌های موبایل را تغییر داده است

SuperCell فرمول موفقیت در صنعت بازی‌های موبایل را تغییر داده است

جی اس ام: شرکت فنلاندی SuperCell خالق بازی‌های مشهور Clash of Clans و Boom Beach اعلام کرد در سال ۲۰۱۳ درآمد ۸۹۲ میلیون دلاری را تجربه کرده است. این در حالیست که این شرکت در سال ۲۰۱۲ تنها موفق شده بود ۱۰۱ میلیون دلار درآمد داشته باشد.
۱۳۹۳/۵/۶
جی اس ام: شرکت فنلاندی SuperCell خالق بازی‌های مشهور Clash of Clans و Boom Beach اعلام کرد در سال ۲۰۱۳ درآمد ۸۹۲ میلیون دلاری را تجربه کرده است. این در حالیست که این شرکت در سال ۲۰۱۲ تنها موفق شده بود ۱۰۱ میلیون دلار درآمد داشته باشد. با این رشد خارق العاده به نظر می‌رسد SuperCell فرمول موفقیت را در فضای بازی‌های موبایل تغییر داده است.
این شرکت ۳ میلیارد دلاری در تابستان سال ۲۰۱۰ تنها با ۵ نفر و با مدیریت Ilkka Paananen در فنلاند شروع بکار کرد اما هم اکنون حدود ۱۳۸ کارمند و سه دفتر در شهرهای سان فرانسیسکو، توکیو و سئول دارد. کارمندهایی که هر کدام میلیون‌ها دلار برای این شرکت سودآوری داشته‌اند. 
اولین بازی که سوپرسل منتشر کرد Gunshine نام داشت اما با ارائه بازی‌های Hay Day و Clash of Clans بود که این شرکت طعم واقعی موفقیت را چشید. جالب است بدانید که Hay Day و Clash of Clans را در بهار سال گذشته روزانه بطور متوسط 8.5 میلیون کاربر بازی کرده‌اند و از این طریق روزانه 2.4 میلیون دلار درآمد برای این شرکت به همراه داشته‌اند. همچنین سوپرسل در اکتبر سال ۲۰۱۳ نیز یک معامله 1.5 میلیارد دلاری با دو شرکت ژاپنی GungHo Online Entertainment و SoftBank برای عرضه سهام‌ خود داشت.
 
image

Ilkka Paananen می‌گوید: «پول دلیلی نیست که ما هر روز بخاطر آن سر کار می‌آییم. ما هر روز سر کار می‌آییم که با کار هیجان انگیز و با کمک آدم‌های فوق العاده بازی‌های شگفت آوری بسازیم. نتایج مالی بدست آمده نیز کار بزرگ طرفداران ما را به اثبات می‌رساند.»
Ilkka Paananen در خصوص روند کاری سوپرسل می‌گوید: «توسعه دهندگان ما در سوپرسل در گروه‌های مستقل ۵ تا ۷ نفره فعالیت می‌کنند. هر گروه ایده‌های مخصوص به خود را گسترش و به Paananen ارائه می‌دهد و سپس شروع به ساختن یک بازی از آن می‌کند. اگر تیم سازنده از نتیجه کار راضی بود آنگاه افراد بیشتری در شرکت مشغول به آن بازی می‌شوند. در ادامه اگر همه از بازی جدید راضی بودند، آن بازی در آیتونز اپ استور کشور کانادا عرضه می‌شود. در آخر اگر استقبال از بازی مذکور در اپ استور کانادا قابل قبول بود بازی به صورت جهانی عرضه می‌شود. این روند تا کنون باعث شده انتشار چهار بازی منتفی شود و ما با هر پروژه‌ای که با شکست مواجه می‌شود به جشن و شادی می‌پردازیم!.»
نکته جالبی که از صحبت‌های Paananen برداشت می‌شود این است که سوپرسل به خوبی از پروژه‌های شکست خورده خود آگاه می‌شود و از آن‌ها درس می‌گیرد. شکست‌هایی که اگر در عرضه جهانی بازی اتفاق بیوفتد می‌تواند میلیون‌ها دلار ضرر به شرکت وارد کند اما با روش هوشمندانه‌ای که سوپرسل در پیش گرفته جلوی ضرر را قبل از وقوع آن می‌گیرد.
 
image

بازی آخر این شرکت یعنی Boom Beach نیز تمامی مراحل تست را با موفقیت پشت سر گذاشت. Boom Beach پس از محبوبیتی که با بیش از ۳۸۰۰ رأی مثبت و تبدیل شدن به پنجمین اپلیکیشن برتر اپ استور کانادا برای آن بدست آمد به بازار جهانی عرضه شد.
به گفته Paananen سوپرسل با سیاست‌های اقتصادی و درآمدزایی خود از طریق فعالیت در بازار بورس بخشی از تمرکز خود را بر روی فضای استارت آپی کشور فنلاند متمرکز کرده و قصد دارد با کمک به استارت آپ‌ها به رشد اقتصاد فنلاند در حد توان کمک کند.
 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (18 نظر)

محمد

۱۳۹۵/۶/۱۱
من از مو قعی که کلش بازی میکردم بهترین بازی عمرم بود تا لول صد رفتم که چند روز پیش اکانتمو بن همیشگی کردن از اون موقع از کلش و هر بازی مشابه بهش هست نفرت دارم

حسین

۱۳۹۵/۱/۲۲
شما با چشم سرگرمی نگاه کن در ظمن دلیل اعتیاد دنیا به این بازی این نماد ها نیست بلکه گیم پلی جذابه این بازی است که از سونی 4 و ایکس باکس جلوتر رفته مخصوصا بازی جدیدیه این شرکت کلش رویال که هم جذابتره هم حرفه ای تر شایدم یه دلیله دیگش اینه که این بازی ها انلاین هستن وهمیشه هسه زنده بودن بازی هربار که بازیش میکنی کاملا حس میشه

Davood

۱۳۹۴/۱۰/۳
چطوری بومی بیچ رو تو ایران بازی کنیم؟

Hassan

۱۳۹۴/۸/۲۱
سلام من میخواستم بدونم که چرا شرکت سوپر سل در بازیه کلش اف کلنز نماد های شیطانی گذاشته؟؟ایا دلیل معتاد شدن بازیکنان به این بازی همین نماد هاست؟؟شاید این بازی نفرین شده باشه!!نمیدونم هدف سوپر سل از خلق این نماد ها چی بود ولی امیدوارم مارو به فنا نده ولی با این حالت بازم من دارم بازی میکنم??

محمد

۱۳۹۴/۷/۲۵
بازي هاي سوپرسل عالين ولي معتاد شدن يا نشدن در دست خودمونه پس نبايد بهونه بياريم كه زندگيرو به باد ميدن