خانهاخبار
اولین گوشی نوکیای خودتان را به یاد دارید؟امروز آن گوشی می توانست چه شکلی باشد؟

اولین گوشی نوکیای خودتان را به یاد دارید؟امروز آن گوشی می توانست چه شکلی باشد؟

جی اس ام: اولین گوشی خودتان را به یاد دارید؟ برای بسیاری از ما اولین گوشی موبایلی که خریداری کردیم یا نوکیا بوده یا اریکسون.
۱۳۹۳/۴/۳۰

جی اس ام: اولین گوشی خودتان را به یاد دارید؟ برای بسیاری از ما اولین گوشی موبایلی که خریداری کردیم یا نوکیا بوده یا اریکسون.

 

اما اگر امروز گوشی‌ای مانند نوکیا 3310 و یا اریکسون T28 قرار بود ساخته شوند چه شکلی داشتند؟ بیایید به سال‌ها قبل پیش از آیفون، سامسونگ و اندروید بازگردیم. شاید به طور خاص گوشی‌ای مانند T28 را به خاطر نیاورید، یک گوشی که دربی بر روی قرار داشت و دکمه‌های دستگاه را می‌پوشاند. این گوشی در سال 1999 معرفی شد و پس از آن در سال 2000 نوکیا گوشی معروف و محبوب و البته سرسخت 3310 را معرفی کرد. این گوشی در زمانی که ارائه شد توانست 126 میلیون عدد به فروش برساند.

 

اما تصور کنید که اگر این گوشی‌های پرفروش امروز تولید می‌شدند چگونه خواهند بود. یک آزمایشگاه آلمانی اینکار را برای ما انجام داده و سیستم عامل ویندوزفون را بر روی گوشی 3310 و سیستم عامل اندروید را بر روی گوشی T28 قرار داده است.

 

پیش از اینکه اپل گوشی آیفون را تولید کند و روند تولید گوشی‌های هوشمند را تغییر دهد، نوکیا بزرگترین کمپانی تولید کننده موبایل بود به خصوص اینکه در زمینه گوشی‌های بدون سیستم عامل نوکیا بسیار موفق بود، اما بعد از سال 2007 که آیفون روانه بازار شد و گوشی‌های هوشمند ارزان تر و ارزان تر شدند محبوبیت نوکیا نیز کمتر و کمتر شد تا جایی که امروز به نقطه‌ای رسیدیم که این کمپانی به مایکروسافت فروخته شد.

 

به هر حال اگر این دو گوشی معروف امروز تولید می‌شدند شبیه عکس‌های زیر زیر بودند، آیا شما دوست داشتید که نوکیا و اریکسون گوشی‌هایی به این شکل تولید کنند؟

 

image

 

image

 

image

 

منبع: Cnet

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

مهمان

۱۳۹۳/۵/۱
اولین گوشیم ۶۶۰۰ بود . یه نوکیایی بود و اریکسون ولی حالا این همه لاشخور دیگه جایی برا تک برندی نگذاشته .

مهمان

۱۳۹۳/۴/۳۰
من که خودم نسبت به نوکیا خیلی تعصب دارم تاجایی که به جز نوکیا گوشی دیگه ای نمی خرم برای خیلی از افراد فامیلم تاحالا نوکیا خریدم اکثراً ام راضی یودن.همین که نوکیا مثل سایر برند ها سریع دنیال اندرویید نرفت و سیستم عامل خودش حفظ کرد تا جاییکه به مرحله ورشکستگی رسید.این اصالت خیلی مهمه الانم که داره اندرویید میزنه چون دیگه شرکتشو واگذار کرده.نوکیا توخیلی چیزا اول بوده و الانم هر شرکتی بخواد از فناوری های اون استفاده کنه باید حقه اونو به نوکیا پرداخت کنه.ببخشید سرتونو درد آوردم حرف برای گفتن زیاد است .

مهمان

۱۳۹۳/۴/۳۰
bebakhshid dooste aziz vali bayad khedmateton arz konam k avalin goooshie sistemamel dar o nokia zad

مهمان

۱۳۹۳/۴/۳۰
چرا همه فکر می کنن پایه گذار گوشی های هوشمند اپل اون موقع که imate و htc ویندوز فون تولید می کردند اصلا اپل گوشی نداشت البته خودم از طرفدارای اپل هستم اما می خواستم بگم همه چی به اپل ختم نمیشه یه خورده انصاف داشته باشیم

مهمان

۱۳۹۳/۴/۳۰
چرا فک میکنین آیفون تحول ایجاد کرده؟؟؟ من ساله 2006 سونی اریکسون p990 داشتم هم سیستم عامل داشت هم صفحه ی لمسی اینقد ایفونو گنده نکنین هیچی نیست...