خانهاخبار
مروری بر مهم ترین اخبار دنیای موبایل در هفته ای که گذشت

مروری بر مهم ترین اخبار دنیای موبایل در هفته ای که گذشت

: اگر در طول هفته فرصت خواندن و دنبال کردن تمامی اخبار مرتبط با دنیای موبایل را نداشته اید در این پست شما می توانید منتخبی از بهترین و مهم ترین اخبار هفته گذشته را مطالعه کنید.
۱۳۹۳/۴/۲۸
: اگر در طول هفته فرصت خواندن و دنبال کردن تمامی اخبار مرتبط با دنیای موبایل را نداشته اید در این پست شما می توانید منتخبی از بهترین و مهم ترین اخبار هفته گذشته را مطالعه کنید.
 
image
 
 
  1. دانیال حافظیان - نویسنده مهمان: SnapUp نام اپلیکیشینی است که برای شناسایی یک محصول تنها به یک تصویر ساده از آن احتیاج دارد تا شما را از اطلاعات فروش و کاهش قیمت‌ها مطلع کند و در نهایت در بهترین زمان ممکن، با یک نوتیفیکشن هوشمندانه‌ترین وقت برای خرید را به شما پیشنهاد دهد.
    ایده‌ی ساخت این برنامه از دو مهندس تازه کار به نام‌های Dan Cheung و  Eric Goldberg از استارت‌آپ سال گذشته‌ی سان فرانسیسکو نشأت گرفته است. طرح ابتدایی طراحی سرویسی برای مشتریان بود تا بتوانند به سادگی محصولات مورد نظر و اطلاعات آن را پیدا کنند. بعدها با پیوستن Shan Mehta طراح مشهور برنامه‌ی StumbleUpon به گروه تمرکز آن‌ها به کار روی تلفن‌هاش هوشمند معطوف شد.
     
    image

     
  2. : از تبلیغ اخیر سامسونگ بر ضد اپل مدت زیادی نمی گذرد. تبلیغی که از کاربران اپل می خواست دیوارها را رها کرده و به سمت سامسونگ بیایند و بدین ترتیب مشکل کمبود شارژ و باتری خود را حل کنند. اما به نظر می رسد این جنگ روانی و بازی تبلیغاتی از سوی سامسونگ همچنان ادامه دارد و حالا در تبلیغ جدید خود، آی پد را سوژه قرار داده است.

     

    image


     
  3. : به نظر می رسد تکنولوژی روز به روز بیش از گذشته در زندگی ما رخنه می کند. بعد از هوشمند شدن گوشی ها، یخچال ها، خودروها، لامپ ها و ... حالا نوبت به مسواک ها رسیده است. شرکت Oral-B که از پیشگامان عرصه تولید مسواک و خمیردندان محسوب می شود حالا به هوشمندسازی مسواک ها روی آورده است. 

     

    image


     
  4. : در حالیکه کمتر از دو ماه تا معرفی آیفون 6 باقی مانده است، شایعات پیرامون این محصول اپل همچنان ادامه دارد. آخرین شایعه پیرامون آیفون 6 حکایت از نوآوری جدید اپل می دهد که در این پست به آن می پردازیم.

     

    image


     
  5. : بعد از موفقیت سونی اکسپریا Z1 و Z2 حالا باید منتظر سومین گوشی از سری Z باشیم. ساعتی پیش عکسایی از این گوشی به اینترنت درز کرد که به نظر موثق می رسد. 

    طبق عکس های منتشر شده از سونی اکسپریا Z3 به نظر می رسد باید با لبه های صاف این سری از گوشی ها خداحافظی کرده و شاهد لبه های گرد و خمیده باشیم. به نظر می رسد این اقدام سونی در پی اعتراض کاربرانی باشد که اعتقاد داشتند گوشی Xperia Z1 و Xperia Z2 احساس خوبی در دست کاربر نمی دهد و تعدادی از کاربران با آن راحت نبودند. نکته دیگری که در تصاویر به چشم می آید این است که بلندگوی گوشی به سمت چپ منتقل شده و تصویری از بلندگوی دوم به چشم نمی آید. این احتمال وجود دارد که Xperia Z3 از صدای استریو پشتیبانی نکند. 

    پورت اتصال به برق Xperia Z3 در کنار ورودی میکرو اس دی قرار گرفته است. این عکس ها ضمنا نشان می دهد که دوربین Xperia Z3 به احتمال قوی 20.7 مگاپیکسلی خواهد بود.

     

    عکس های گوشی Sony Xperia Z3 : 

     

    image


     
  6. : یکی از ویژگی های مثبت سیستم عامل اندروید قابلیت نصب لانچرهاست که کاربر را قادر می سازد در طراحی ظاهری و کاربردی گوشی تغییراتی را ایجاد کند. اما یکی از معروف ترین لانچر ها Nova Luncher است که حالا با بروزرسانی اخیر خود طراحی ظاهری اندروید L را به گوشی شما می آورد. 

     

    image


     
  7. نویسنده مهمان: یک روز، شاید به زودی گوشی‌ خود را با افتادن در جوی آب و یا اتفاقاتی از این قبیل از دست بدهید و زمانی که متوجه شوید جایگزین کردن یک گوشی دیگر چقدر هزینه دارد عمیقا ناراحت می‌شوید. اما چیزی که بیشتر از آن ممکن است شما را ناراحت کند، از دست دادن تمام عکس‌ها و فیلم‌ها و تصاویری است که در گوشی خود داشته‌اید.
    پیغام تصویری که دوست‌تان در یک روز خاص برایتان ارسال کرده بود، عکسی که در یک جشن از خودتان و دیگران گرفته بودید، و یا عکس اتومبیل شخصی‌تان قبل از اینکه آن را بفروشید، همه و همه به یکباره از دست رفته‌اند.
    برای اینکه این اتفاقات پیش نیاید و خاطرات‌تان در معرض خطر قرار نگیرد راه‌حل‌هایی وجود دارد. به عنوان مثال شما باید مطمئن شوید آن‌ها جایی در فضای ابری و ترجیحاً به طور خودکار ذخیره می‌شوند. چندین سرویس مختلف برای انجام این کار وجود دارد، اما ممکن است کار با آنها کمی پیچیده و خسته‌کننده باشد، بنابراین آنها اغلب مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.
     

    image


     
  8. جی اس ام: همانطور که مطلع هستید یک نظر سنجی در مورد اندروید L برگزار کردیم و از شما خواستیم تا نظر خود را در مورد این نسخه جدید با ما در میان بگذارید. امروز این نظر سنجی به پایان رسید و بر اساس آرای شما 59.25 درصد به این گزینه رای دادند که ظاهر نسخه جدید اندروید را دوست دارند، 23.16 درصد از شرکت کنندگان اعلام کرده‌اند که تا زمان ارائه این نسخه نمی‌توانند نظری در مورد آن بدهند و در نهایت 17.59 درصد از شرکت کنندگان اعلام کردند که ظاهر این نسخه جدید را نمی‌پسندند.

     

    با این آراء ما می‌توانیم به این نتیجه برسیم که گوگل توانسته کار خود را خوب انجام دهد و کاربران خودش را راضی نگه دارد زیرا بیش از نیمی از کاربران شرکت کننده در این نظر سنجی اعلام کرده‌اند که از این نسخه رضایت دارند.

     

    ظاهر جدید اندروید را دوست دارید؟

     

    بله دوست دارم   59.25 درصد

    مطمئن نیستم     23.16 درصد

    خیر دوست ندارم   17.59 درصد

     

    image


     
  9. انقلاب در سیستم مدیریت ایمیل با Inbox

    تاریخ ارسال خبر: 21 تیر 1393
    دانیال حافظیان - نویسنده مهمان: با وجود همگانی شدن پست الکترونیکی برای بیش از یک دهه، سیستم مدیریت محتوا در آن هنوز تغییری نکرده و به یک کلیشه چند ساله تبدیل شده است. حال سرویس Inbox با معرفی در یک استارآپ محلی و شعار "نسل جدید پلتفرم ایمیل" قصد جایگزینی پروتکل‌هایی مثل IMAP و SMTP و ایجاد یک انقلاب در این زمینه را دارد. 
    قبل از شلوغ شدن پوشه اسپم ایمیلتان سیستم شروع به کار میکند. اشتباه نکنید، اینباکس یک برنامه نیست؛ بلکه تنها یک پلتفرم متن باز و موتور هماهنگی برای اضافه شدن توسط سازندگان و ارائه دهندگان سرویس های بزرگ ایمیل مثل Gmail، Yahoo و Outlook است. 
     
    image

     
  10. جی اس ام: بنچ مارک AnTuTu جایی است که در آن گوشی‌ها از نظر قدرت پردازش مورد آزمایش قرار گرفته و با یکدیگر مقایسه می‌شوند. در بعضی از مواقع نتایجی از یک گوشی در این بنچ مارک ثبت می‌شود که هنوز معرفی نشده و نا شناخته است.

     

    اینبار نتیجه تست یک گوشی مجهز به پردازنده MediaTek MT-6595 در این بنچ مارک ثبت شده که توانسته امتیاز 43000 را به دست بیاورد. پیش از این برخی از گوشی‌هایی که بر روی خود پردازندهSnapdragon 801 را داشتند توانسته بودند از مرز 40000 عبور کنند اما این امتیاز یک رکورد جدید است.

     

    این گوشی ناشناس پردازنده 8 هسته‌‌ای با فرکانس 1.7 گیگاهرتز دارد که از شبکه 4G و LTE و ویدیوهای4K2K پشتیبانی می‌کند. 4 هسته این پردازنده Cortex-A17 و 4 هسته Cortex-A7 هستند.

     

    به علاوه این گوشی که توانسته این امتیاز بالا را کسب کند یک رم 3 گیگابایتی بر روی خود دارد و سیستم عامل اندروید نسخه 4.4.2 بر روی آن نصب شده است.

     

    image


     
  11. از امروز می توانید مجله کالایاب دیجیتال 31 را با 70% تخفیف و تنها با پرداخت 1900 تومان روی تمام دستگاه های دیجیتالی خود داشته باشید.

     

    کایالاب دیجیتال راهنمای کاملی برای خرید و کسب اطلاعات در مورد  دوربین عکاسی و فیلم برداری، لپ تاپ، تبلت،موبایل، پرینتر، اسکنر،  موزیک پلیر، کنسول و اکسسوریز گیم ، تلویزیون و سینمای خانگی است.

     

    در شماره سی و یک این مجله علاوه بر اطلاعت فنی کامل هر کالا و قیممت های روز بازار، می توانید پرونده ویژه جام جهانی مخصوص دیجیتالی ها را هم بخوانید. در این پرونده مقایسه ای بین تلویزیون های سامسونگ و ال جی برایتان آماده کردیم تا انتخاب راحت تری داشته باشید، مطلبی در مورد دوربین های فیلم برداری بازی های جام جهانی برزیل خواهید خواند، بررسی بازی فیفا نسخه جام جهانی و مطلبی در مورد اپلیکیشن هایی که برای جام جهانی می توانید دانلود کنید.

     

    علاوه بر پرونده، مطالبی در مورد بهترین اپ های هنری مخصوص آی او اس را خواهید خواند و مطلب جالبی در مورد گیک ها؛ اینکه آیا شما هم گیک هستید یا نه؟

     

    اگر می خواهید از بازار دیجیتال دور نمانید، این شماره از کالایاب دیجیتال را از دست ندهید.

     

    image


     
  12. نتایج یک نظرسنجی از خریداران آیفون ۶

    تاریخ ارسال خبر: 22 تیر 1393
    – جی اس ام: نتایج یک نظرسنجی که در سایت WalletHero انجام شده نشان می‌دهند برای خریداران آیفون ۶ عمر باتری مهمتر از سایز صفحه نمایش است. در این نظرسنجی که ۱۵۰۰ نفر در آن شرکت داشتند سوال شده بود که چه قابلیت‌هایی برای شما در آیفون ۶ در اولویت هستند. بازدیدکنندگان که امکان انتخاب چند گزینه را داشتند ۹۷ درصد به عمر باتری بهتر رأی دادند و ۸۵ درصد به سایز صفحه نمایش بزرگتر.
     
    چه قابلیت‌ها و دلایلی شما را به خریدن آیفون ۶ ترغیب می‌کند ؟
    • عمر باتری بهتر (۹۷ درصد)
    • صفحه نمایش بزرگتر (۸۵ درصد)
    • دوربین بهتر (۷۳ درصد)
    • پردازنده سریعتر (۴۳ درصد)
    • پشتیبانی از کارت حافظه جانبی (۳۷ درصد)
    • قیمت مناسب (۳۵ درصد)
    • پشتیبانی از دو سیم کارت (۸ درصد)

     
  13. جی اس ام: یک توپ شوت شده در زمین فوتبال می‌تواند ۱۰ بار سریعتر از قدرت دید و تشخیص انسان حرکت کند. داورها هم انسان هستند و شاید به همین دلیل باشد که محبوب‌ترین ورزش دنیا از کمترین تعداد داور محبوب برخوردار است.
    یکی از معروف‌ترین اشتباهات داوری که اعتراض‌های زیادی را در بر داشت در بازی انگلستان و آلمان در جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی اتفاق افتاد. زمانی شوت فرانک لمپارد هافبک تیم انگلستان با برخورد به تیرک افقی داخل دروازه و پشت خط فرود آمد و پس از برخورد با زمین به سمت بیرون هدایت شد و در دستان دروازه بان آلمان قرار گرفت. آن اتفاق که در سرنوشت بازی تأثیر گذاشت و حذف انگلستان را رقم زد و سپس اعتراض‌های گسترده به سیستم داوری جام جهانی فیفا را مجاب کرد که برای این منظور در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل تصمیم‌های دیگری را اتخاذ کند.
     

    image


     
  14. جی اس ام: به روز معرفی آیفون نسل بعد که به احتمال قوی آیفون 6 نام خواهد گرفت نزدیک می‌شویم. حتما نباید یک طرفدار اپل یا همان iFan باشید تا بدانید که این گوشی چه اهمیتی دارد و تمام دنیای موبایل منتظر معرفی آن هستند، در ضمن اپل همیشه با این گوشی مانند یک وسیله لوکس برخورد می‌کند.

     

    امروز در این مقاله می‌خواهم در مورد تمام امکانات این گوشی با شما صحبت کنم، هیچ چیزی از این گوشی به صورت رسمی منتشر نشده است و تمام چیزی که امروز برای شما بیان می‌کنم شایعات هستند اما این شایعات خیلی قوت دارند و احتمال اینکه آن‌ها در آیفون 6 ببنیم بسیار زیاد است.

     

    image


     
  15. : اگر از کاربران آیفون باشید، قطعا مواقعی بوده است که با کمبود باتری دست و پنجه نرم کرده اید. لوگوی قرمز رنگ باتری در بالا سمت راست آی دیوایس ها، کابوس کاربران اپل محسوب می شود. در این پست به 9 راه خواهیم پرداخت که با کمک آن می توانید مصرف باتری آیفون خود را کاهش دهید و در روزهای آینده به معرفی 9 راه باقیمانده خواهیم پرداخت. 

     

    image


     
  16. جی اس ام: بعد از معرفی HTC One M8، این کمپانی تعدادی از برنامه‌های خود را وارد بازار گوگل پلی کرد تا چنانچه برای یکی از برنامه‌ها بروزرسانی ارائه شود کمپانی مجبور نباشد تا یک بروزرسانی کلی را برای گوشی ارائه کند.

     

    image


     
  17. جی اس ام: اگر هنگام شنیدن خبر تولید یک گجت جدید نام‌های بزرگ این صنعت در ذهن شما یادآورد می‌شود، درباره گجت‌های پوشیدنی باید انتظار شنیدن نام برندهای ورزشی پشت این محصولات را نیز داشته باشیم. پس از برند نایکی، حالا آدیداس هم شانس خود را در ورود به این بازار امتحان می‌کند.
     

    image


     
  18. جی اس ام: آیفون به طور حتم یکی از مشهورترین و پرطرفدارترین گوشی‌های هوشمند دنیا است، هنوز دو ماه دیگر به معرفی این نسل جدید باقی مانده است، اما بر طبق سنتی که پیش از این وجود داشته تا روز آخر به طور حتم شاهد عکس‌های این نسل خواهیم بود.

     

    امروز عکس‌هایی شبیه ساز ی شده از آیفون 6 را به شما نشان خواهیم داد که با توجه به شایعات و عکس‌هایی که تا کنون از این گوشی منتشر شده ساخته شده است.

     

    اگر در مورد  سخت افزار گوشی نیز اطلاعاتی می‌خواهید به بررسی شایعاتی که در مورد آیفون 6 منتشر کردیم مراجعه کنید.

     

    image


     
  19. جی اس ام: کشمکش و دعوا بین طرفداران اندروید و iOS همیشه یکی پر تنش ترین موضوعات دنیای موبایل است، هر کدام از طرفداران این سیستم عامل‌ها بر این عقیده هستند که سیستم عامل گوشی آن‌ها بهترین است و علاوه بر این دوست ندارند نقص سیستم عامل خود را بپذیرند. این موضوع در تمام جهان گسترش پیدا کرده و همه را درگیر خود کرده است.

     

    هر دو کمپانی اپل و گوگل به تازگی نسخه جدید سیستم عامل‌های خود را معرفی کردند، گوگل نام این نسخه را اندروید L و اپل نام نسخه جدید خود را iOS 8 گذاشته است.

     

    امروز در این نظرسنجی می‌خواهیم این دو سیستم عامل را به چالش کشانده و ببنیم طرفداران کدام یک از این دو سیستم عامل بیشتر از سیستم عامل دیگر است.

     

    برای اینکه در این نظر سنجی شرکت کنید، تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که بر روی عکس سیستم عامل محبوب خود کلیک کنید، این نظر سنجی از امروز 21/4/93 به مدت 1 هفته تا روز یکشنبه، تاریخ 29/4/93 ساعت 12 ظهر برگزار خواهد شد، پس برای اینکه سیستم عامل محبوب شما بتواند رقیب خود را شکست دهد هر چه زودتر در نظر سنجی شرکت کرده و دوستان خود را نیز به شرکت در این نظر سنجی دعوت کنید.

  20. : بعضی از اپلیکیشن های پیش فرض اپل از اپلیکیشن های مشابه بهتر هستند و نیازهای کاربر را به طور کامل رفع می کنند. اما بلعکس بعضی از اپلیکیشن ها هستند که از برنامه های مشابه اپل بهتر عمل می کنند و شما می توانید از آنها به جای برنامه های پیش فرض اپل استفاده کنید.  در این پست به معرفی 11 اپلیکیشنی خواهیم پرداخت که جایگزینی مناسب برای برنامه های پیش فرض اپل می توانند باشند.

     

    image


     
  21. جی اس ام: امروز سامسونگ در وبسایت رسمی خبری خودش اعلام کرده که به صورت موقت همکاری خود با تامین کنندگان قطعات در چین را قطع کرده زیرا شواهدی را دریافت کرده مبنی بر اینکه این تامین کنندگان از نیروی کار کودکان استفاده می‌کنند.

     

    سامسونگ در 25 ژوئن اعلام کرده بود که در بررسی‌هایی که انجام داده هیچ شواهدی مبنی بر اینکه از کودکان استفاده می‌شود پیدا نکرده بود اما در 29 ژوئن تحقیقاتی که توسط CLW (دیده بان نیروی کار در چین) انجام گرفت نشان داد که شواهدی وجود دارد که از نیروی کار کودکان استفاده می‌شود.

     

    image


     
  22. – جی اس ام: بازی واقعیت افزوده Ingress سرانجام به اپ استور آمد. این بازی که در آوریل سال گذشته در گوگل پلی استور عرضه شده بود قرار بود در اکتبر سال پیش برای کاربران آی او اس نیز عرضه شود که این انتشار تا امروز به تأخیر افتاده بود.
    در اپلیکیشن‌ها و بازی‌های واقعیت افزوده یا همان Augmented Reality شما با دنیای واقعی اطراف خود درگیر هستید. در این اپلیکیشن‌ها عملکرد اپلیکیشن و پردازش اطلاعات براساس صحنه‌ها و اطلاعات واقعی دنیای اطراف ما انجام می‌شود. به عنوان یک نمونه خوب می‌توانیم از اپلیکیشن واقعیت افزوده روزنامه همشهری که چندی پیش در معرفی کردیم نام ببریم.
     
    image

     
  23. جی اس ام: اندروید 4.4 نسخه‌ای از اندروید است که در حال حاضر به عنوان آخرین نسخه‌ از این سیستم عامل بر روی گوشی‌های موبایل شناخته می‌شود. کمپانی‌ها برای اینکه وفاداری خود به مشتریان را نشان دهند سعی می‌کنند تا این نسخه از اندروید را برای گوشی‌های قدیمی نیز ارائه دهند.

     

    امروز خبر خوبی برای کسانی که گوشی گلکسی گرند را در اختیار دارند منتشر شده است، سامسونگ از امروز نسخه 4.4. کیت‌کت را برای این گوشی ارائه کرد. این بروزرسانی گوشی شما را به اندروید 4.4.2 ارتقاء خواهد داد و لانچر تاچ ویز نیز بروز خواهد شد.

     

    image


     
  24. image


     
  25. : در روزهای گذشته به معرفی 9 راه برای کاهش مصرف باتری آیفونپرداختیم. امروز به معرفی 9 راه باقیمانده خواهیم پرداخت که از طریق انجام آن می توانید مصرف باتری آیفون خود را کاهش دهید. 

     

    image


     
  26. : یکی از معایبی که بر اندروید وارد می دانند، مشکل در بروزرسانی همه دستگاه های این سیستم عامل است. این اتفاق به گونه ای است که بعد از معرفی نسخه جدید اندروید، تنها دستگاه های نکسوس می توانند گجت های خود را بروز نمایند و سایر برندها باید منتظر کمپانی خود بوده تا آن نسخه را متناسب با گوشی مورد نظر منتشر کند. این مسئله اما در سیستم عامل iOS وجود ندارد. 

    بر طبق آخرین آمار منتشر شده از سوی اپل 90 درصد از کاربران iOS بر روی آیفون، آی پد و آی پاد از iOS7 استفاده می کنند. این آمار بر اساس یک بررسی 7 روزه از میزان دانلودها از اپ استور انجام شده است. 

     

    image


     
  27. ویدیوی آیفون 6 بر اساس آخرین شایعات

    تاریخ ارسال خبر: 24 تیر 1393

    جی اس ام: دیروز در جی اس ام عکس‌های آیفون 6 را با توجه به تمام شایعات و عکس‌هایی که از این گوشی منتشر شده بود به شما نشان دادیم. اما امروز می‌خواهیم یک ویدیو از این گوشی نشان بدهیم که طرح نهایی آیفون 6 بر آخرین شایعات و مشخصاتی است که در دنیای وب منتشر شده است.

     

    image


     
  28. : به نظر می رسد شایعات پیرامون کمپانی اپل در هفته های اخیر بیشتر به باتری دستگاه های اپل معطوف شده است. شاید دیگر زمان آن رسیده که اپل نوآوری خود را که همیشه در محصولات و سخت افزارهای گوناگون این کمپانی شاهد بودیم حالا در باتری ها شاهد باشیم. 

     

    image


     
  29. پتنت جدید سامسونگ برای قلم‌ گلکسی نوت

    تاریخ ارسال خبر: 24 تیر 1393

    جی اس ام: براساس اسناد منتشر شده از یک پتنت، سامسونگ قصد دارد تکنولوژی جدیدی را در قلم گلکسی نوت ۴ بکار گیرد.

    سامسونگ که همیشه قابلیت استفاده از قلم را در فبلت و تبلت‌های خود یک قابلیت خاص و منحصر به فرد می‌داند حالا قصد دارد کارایی و تکنولوژی آن را ارتقا دهد. تکنولوژی فاین قلم‌ها این امکان را که بتوان قلم را از فاصله چند میلیمتری صفحه نمایش روی آن استفاده کرد برای آن فراهم می‌کند. این قابلیت که حساسیت قابل قبولی نیز دارد یک قابلیت فوق العاده محسوب می‌شود زیرا سرعت کار با آن را بطور قابل توجهی افزایش می‌دهد. بدین ترتیب می‌توان سر کلاس درس یا در جلسات با سرعت خوبی اقدام به یادداشت برداری روی تبلت یا فبلت خود کرد. حالا سامسونگ با ثبت پتنت جدید کارایی قلم را روی دستگاه‌های خود بهینه‌تر از قبل خواهد کرد.
     

    image


     
  30. : به نظر می رسد دیگر کم کم باید منتظر معرفی ساعت هوشمند اپل باشیم. هرچند که این روزها اکثر شایعات و عکس ها حول محور آیفون 6 می چرخد اما نباید از ساعت هوشمند اپل غافل شویم. محصولی که می تواند یک محصول انقلابی از سوی اپل باشد. 

     

    image


     
  31.  جی اس ام: حتما برای شما هم تا به حال پیش آمده که در یک کافه نشسته باشید و کنجکاو شوید موسیقی در حال پخش اثر کیست و چه نام دارد ؟ در این مواقع بهترین کار این است که دست به دامن تلفن هوشمند خود شوید و از اپلیکیشنی مانند Shazam کمک بگیرید. سرویس تشخیص موسیقی Shazam و رادیوی اینترنتی Rdio برای شروع یک همکاری دو طرفه به توافق رسیدند که امکان گوش کردن موسیقی دلخواه را برای کاربران شازم فراهم می‌کند. 

    مشکلی که تاکنون سر راه کاربران شازم وجود داشت این بود که بعد از تشخیص یک آهنگ برای گوش کردن به آن بایستی از اپلیکیشن شازم خارج می‌شدند و آن موزیک را در اپلیکیشن‌های پخش موسیقی آنلاین یا سرویس‌های مشابه جستجو می‌کردند اما از این پس دیگر نیازی به این کار نیست. 
     

    image


     
  32. جی اس ام: اگر خبرهای را دنبال کرده باشید حتما به خبری که در مورد لنز هوشمند گوگل برای شما منتشر کرده بودم برخورده‌اید.

     

    امروز خبری در مورد این لنز منتشر شده که نشان می‌دهد گوگل در ارائه آن مصمم است. گوگل در حال تشکیل یک تیم با یک کمپانی دارویی سوئیسی – به خصوص بخش چشم پزشکی -  است تا اینکه لنز هوشمند خود را روانه بازار کند.

     

    تکنولوژی این لنز به گونه‌ای است که به طور دائم با تجزیه و تحلیل اشک چشم کاربر میزان قند خون را اندازه گیری می‌کند. گوگل ایکس یک شاخه از گوگل است که بر روی پروژه‌های بزرگ گوگل کار می‌کند این پروژه را توسعه خواهد داد.

     

    image


     
  33. کدام انگشت شما حافظ جان گوشی شما است؟

    تاریخ ارسال خبر: 24 تیر 1393

    جی اس ام: انگشت کوچک دست شما انگشتی است که به طور حتم خیلی کم به آن توجه می‌کنید و شاید تصور کنید به هیچ کار شما نمی‌آید. اما این انگشت کوچک در دنیای دیجیتالی شما نقش بسیار زیادی دارد که اگر نقش آن بیشتر از نقش انگشت شست نباشد کمتر از آن نیست.

     

    image


     
  34. : به نظر می رسد روز به روز به زمان راه اندازی اینترنت نسل سوم توسط دو اپراتور اول و دوم کشور نزدیک می شویم. امروز در مراسم راه اندازی رومینگ ملی، زمان احتمالی راه اندازی اینترنت نسل سوم اپراتور دوم کشور توسط وزیر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام شد. 

     

    image


     
  35. جی اس ام: سامسونگ از ابتدای ماه مبارک رمضان، جشنواره ویژه ای برای خریداران Samsung Galaxy S5 در پاساژ علاالدین تهران و 4 شهر ایران (شیراز، تیریز، اهواز و مشهد مقدس) برگزار کرده است که در آن به خریداران، هدایای ارزنده‌ای اهدا می‌کند.
     

    کسانی که گوشی های گلکسی اس 5 سامسونگ را خریداری کنند پس از خرید خود می توانند به کانتر سامسونگ مراجعه کنند و پس از ارائه فاکتور خرید به همراه کارت گارانتی معتبر (سامتل، پارس مایکروتل و بین المللی) از مسئول غرفه، کارت قرعه کشی را دریافت و آن را پر کنند و در قرعه کشی شرکت کنند. البته سامسونگ به همه خریداران، یک قاب پشتی طرح فوتبال جام جهانی اهدا می‌کند.
     

    این قرعه کشی بزرگ هر روز در چند نوبت مختلف به فاصله زمانی حدود 2 ساعت در هر کدام از شهرهای ذکر شده برگزار می شود و در هر قرعه کشی، 2 گوشی و یک تبلت جایزه داده خواهد شد.


     
  36. برندگان مسابقه "عکس پرچمدار" مشخص شدند

    تاریخ ارسال خبر: 25 تیر 1393

    با تمام شدن جام جهانی فوتبال برزیل و قهرمانی آلمان، مسابقه اینستاگرامی "عکس پرچمدار" نیز امروز دوشنبه ساعت 2 بعد از ظهر به پایان رسید و برندگان خود را شناخت. مسابقه ای که چند روز قبل از جام جهانی آغاز شد و بهانه ای بود برای شادی، فوتبال و دوستی.

     

    بعد از حدود یک ماه مسابقه، تعداد زیادی صورت های رنگ شده و خندان و هزاران لایک و کامنت و تلاش برای موفقیت، این ده کاربر اینستاگرام توانستند بیشترین لایک ها را به خود اختصاص دهند.

     

    1- کاربر Belaned با 21920 لایک 

    image


     
  37. جی اس ام:حتما تا امروز متوجه شده‌اید که احتمال معرفی یک آیفون با صفحه نمایش بزرگ تر به شایعه‌ای قوی تبدیل شده است. تا امروز صحبت‌های زیادی صورت گرفته که امکان دارد آیفون 6 را در دو اندازه یکی 4.7 اینچی و دیگری در اندازه 5.5 اینچی ببنیم.

     

    اما خبر خوبی که امروز برای سامسونگ (که در حال حاضر پادشاه بلامنازع دنیای فبلت‌ها است) منتشر شده این است که به علت برخی مشکلاتی که اپل در تولید پوشش‌های سفیر برای گوشی‌های آینده خود دارد نسل بعدی آیفون یا با صفحه نمایش 5.5 اینچ ارائه نخواهد شد یا اگر با این اندازه صفحه نمایش ارائه شود با تاخیر زیادی این اتفاق خواهد افتاد.

     

    بر اساس این گزارش جدید در مراسمی که آیفون 6 معرفی شود تنها شاهد معرفی یک آیفون با اندازه صفحه نمایش 4.7 اینچ خواهیم بود.

     

    image


     
  38. جی اس ام: دیروز ویدیویی را به شما نشان دادیم که آیفون 6 را بر اساس آخرین شایعات و عکس‌هایی که از این گوشی منتشر شده بود نشان می‌داد در این ویدیو از آیفون 6 توسط برنامه‌های طراحی پرقدرت شکلی درست شده بود. اما امرزو ویدیویی را به شما نشان خواهم داد که می‌توانید به صورت واقعی آیفون 6 را در کنار آیفون 5S مشاهده کنید.

     

    به طور حتم نمی‌توان به صورت کامل به این ویدیو اعتماد کرد که این گوشی همان آیفون 6 باشد اما این گوشی که در این ویدیو نمایش داده شده شبیه به آن چیزهایی است که تا کنون از این گوشی دیده و شنیده‌ایم.

     

    پیش از اینکه استیو جابز از دنیا برود نمی‌توانستیم به ویدیوهایی از این دست اعتماد داشته باشیم اما پس از استیو و پس از معرفی آیفون 5s که تمام مشخصات و عکس‌های آن به بیرون درز کرده بود می‌توانیم بر این ویدیوها و عکس‌ها تکیه کنیم زیرا اپل دیگر آن امنیت سابق را در محفوظ نگه داشتن اسرار گوشی‌هایی که هنوز معرفی نشده‌اند ندارد.

     

     


     
  39. آیا اپل iWatch را در سه نسخه عرضه می‌کند ؟

    تاریخ ارسال خبر: 25 تیر 1393

    جی اس ام: شاید بتوان iWatch اپل را مرموزترین گجتی دانست که هنوز هیچکس اطلاعات دقیقی از آن ندارد. حتی در مورد اسم آن هم مطمئن نیستیم! در حالی که بعد از فوت استیو جابز، سیستم امنیتی اپل مقاومت خود را در مقابل لو رفتن اطلاعات دیوایس‌های مختلف این شرکت قبل از معرفی رسمی از دست داده بود اما در این بین ساعت هوشمند اپل توانسته جان سالم بدر ببرد و هنوز هیچ اطلاعات قابل استنادی از آن منتشر نشده است. 
    در جدیدترین خبری که از آی واچ به گوش می‌رسد ظاهرا قرار است این ساعت در ۳ نسخه متفاوت عرضه شود. یک نسخه با صفحه نمایش 1.6 اینچی و دو نسخه دیگر با صفحه نمایش 1.8 اینچی و جالب اینکه فقط یکی از مدل‌های 1.8 اینچی آن از شیشه مقاوم سفایر برخوردار خواهد بود همچنین هر سه نسخه آن در سه ماهه سوم امسال به بازار عرضه خواهند شد.
     

    image


     
  40. جی اس ام: مدیا تک که یکی از معروفترین کمپانی‌ها در ساخت پردازنده‌های موبایلی است امروز آخرین پردازنده خود را که قدرت زیادی دارد با نام MT6795 معرفی کرد.

     

    این پردازنده جدید 8 هسته دارد و نکته مهم آن این است که 64 بیتی است، فرکانس این پردازنده جدید 2.2 گیگاهرتز است که با حافظه LPDDR3 با سرعت 933 مگاهرتزی جفت شده و به تکنولوژی CorePilot مجهز است که به ایجاد تعادل بین هسته‌ها برای بهتر کار کردن کمک می‌کند در حالی که گرمای خروجی را نیز مدیریت خواهد کرد.

     

    اما این پردازنده چه کارآیی برای کاربر دارد؟ در این زمینه این پردازنده از صفحه نمایش‌ها 2K پشتیبانی خواهد کرد، در ضمن در زمینه دوربین این امکان وجود دارد که گوشی‌ای که با این پردازنده مجهز شده بتواند با کیفیت فول اچ دی و سرعت 480 فریم در ثانیه فیلمبرداری کند. این کیفیت فیلمبرداری بسیار بیشتر از کیفیت 120 فریم بر ثانیه‌ای اپل است و معنای واقعی حالت آهسته را نشان می‌دهد.

     

    image


     
  41. ال جی جی 3 آخرین پرچمدار گوشی‌های ال جی است که به تازگی معرفی شده اما هنوز به بازار ایران نرسیده است. کارشناس این شانس را داشته تا پیش از اینکه این گوشی وارد بازار شود با آن کار کند و بتواند نظر اولیه را در مورد این گوشی ارائه کند.

    جی اس ام: توجه داشته باشید که این نظر به عنوان نظریه اولیه ما خواهد بود  برای اینکه بتوانیم نظر نهایی خود را در مورد این گوشی برای شما بیان کنیم باید صبور باشید تا این گوشی به دست کارشناسان ما برسد و در یک بررسی کلی و یک مقایسه جامع با دیگر محصولات پرچمدار مانند گلکسی اس 5 و اچ تی سی وان ام 8 نظر نهایی خود را در مورد این محصول تازه وارد بیان کنیم.

     

    در این چند دقیقه‌ای که ما با گوشی کار کردیم متوجه شدیم که G3 مانند نسل قبل خود یعنی G2 یک گوشی انقلابی نیست و چیزی نیست که بتواند تحسین ما را در برداشته باشد.

     

    از مواردی که نظر ما را به خود جلب کرد، می‌توانیم به فاصله کم صفحه نمایش با لبه‌های گوشی اشاره کرد که به خوش دست بودن گوشی کمک بسیاری کرده است، این موضوع باعث شده با اینکه صفحه نمایش بزرگ است قاب گوشی خیلی بزرگ نشود و به راحتی در دست جای بگیرد.

     

    مورد دیگر جنس پشت بدنه است، جنس قاب پشتی به گونه‌ای است که ظاهری شیک را به گوشی بخشیده اما متاسفانه جنس آن مانند ظاهرش چشمگیر نیست.

     
  42. جی اس ام: تا به این فکر افتاده‌اید که به صورت مستقیم روی ساعت هوشمند اندرویدی خود به پیام‌هایی که دریافت می‌کنید پاسخ دهید ؟

    حتما خیلی خنده‌دار به نظر خواهد رسید که ساعت هوشمندی که روی دست ما بسته شده با صفحه نمایشی کمتر از ۲ اینچ مجهز به کیبورد باشد و بتوان با آن تایپ انجام داد!

    Android Wear به صورت پیش فرض مجهز به کیبورد نیست اما شرکت Minuum قصد دارد کیبورد طراحی شده خود را برای Android Wear و همچنین گوگل گلس در گوگل پلی استور منتشر کند. بدین ترتیب به زودی خریداران G Watch و Gear Live از این کیبورد بهره مند خواهند شد و سامسونگ و سونی باید فکری به حال ساعت‌های هوشمند خود کنند تا از این رقابت با ساعت‌های هوشمند مجهز به Android Wear عقب نمانند.
     

    image


     
  43. – جی اس ام: ال جی به صورت رسمی گوشی جدیدی را با نام G3 Beats معرفی کرد. این گوشی نسخه ارزان قیمتی از گوشی پرچمدار این کمپانی یعنی G3 است. G3 Beat از نظر طراحی مانند همان گوشی G3 است اما سخت افزار آن ضعیف تر در نظر گرفته شده تا قیمت نهایی پایین بیاید. مشخصات کامل این گوشی را در ادامه مشاهده کنید.

     

    • پردازنده کوآلکام Snapdragon 400 با فرکانس 1.2 گیگاهرتز
    • صفحه نمایش 5 اینچی با کیفیت اچ دی (1280×720 پیکسل) و تراکم پیکسلی 294 پیکسل در اینچ
    • حافظه داخلی 8 گیگابایت و پشتیبانی از کارت حافظه خارجی
    • رم 1 گیگابایتی
    • دوربین اصلی با کیفیت 8 مگاپیکسل مجهز به فوکوس با لیزر و دوربین دوم با کیفیت 1.3 مگاپیکسل
    • باتری 2540 میلی آمپری
    • سیستم عامل اندروید نسخه 4.4.2
    • اندازه 137.7×69.6×10.3 میلیمتر
    • وزن 134 گرم
    • مجهز به بلوتوث 4 و NFC
    • رنگ مشکی، سفید و طلایی

     

    image


     
  44. اپل دست سامسونگ را به گرمی می‌فشارد

    تاریخ ارسال خبر: 26 تیر 1393

    جی اس ام: دیروز خبری منتشر شد که در آن اعلام شد کوآلکام برای ساخت پردازنده‌های موبایلی خود به سمت سامسونگ بازگشته است و پردازنده‌های 14 نانومتری FinFET توسط سامسونگ ساخته خواهند شد.

     

    اما خبری که شاید خیلی جنجال برانگیز باشد امروز توسط رویترز منتشر شده که اعلام کرده سامسونگ اصلی ترین کمپانی سازنده نسل بعدی پردازنده‌های اپل که سری A نام دارند و 14 نانومتری هستند خواهد بود.

     

    image


     
  45. : اطلاعات مربوط به آیفون ۶ روز به روز دقیق تر و جزئی تر می شود و حالا به نظر می رسد، پردازنده این گوشی مورد بحث قرار گرفته است.

     

    image


     
  46. : به نظر می رسد که آخرین پرچمدار سامسونگ در شکست دادن آیفون 5s موفق نبوده و در ماه می آیفون 5s همچنان پرفروش ترین گوشی جهان محسوب شده است. 

     

    image


     
  47. : در حالیکه تا روزهای گذشته و در جمع بندی های پیش بینی مشخصات احتمالی آیفون ۶ خبر از افزایش مگاپیکسل های دوربین این گوشی نبود، شایعات اخیر حکایت از بالابردن کیفیت دوربین آیفون ۶ می دهد.

     

    image


     
  48. جی اس ام: قصه دستیار صوتی از اپل شروع شد. وقتی که در iOS 5 از سیری رونمایی شد اپل آن را یک قابلیت بسیار ویژه و خاص معرفی کرد. اما پس از آن گوگل بود که سیری را در اپل به چالش کشاند و معرفی Google Now به اپل نشان داد که یک دستیار صوتی در واقع چطور باید باشد. پس از اپل و گوگل نوبت مایکروسافت بود که وارد این بازی شود و نشان دهد قصد ندارد در این زمینه از دو رقیب خود عقب‌تر باشد. مایکروسافت با ارائه کورتانا در ویندوز فون حداقل این را به اثبات رساند که یک دستیار صوتی روی تلفن همراه شما می‌تواند بسیار دقیق‌تر از یک هشت‌پا یا شتر به پیش‌بینی مسابقات جام جهانی بپردازد! حتما در خبرها متوجه شدید که کورتانا از ۱۶ مسابقه پربیننده جام جهانی امسال ۱۵ تای آن را درست پیش‌بینی کرد! که بازی فینال نیز یکی از آن‌ها بود.


     
  49. جی اس ام: هرچه بیشتر به زمان معرفی آیفون ۶ نزدیک می‌شویم مشکلات اپل در تهیه صفحات مقاوم سفایر بیشتر در خبرها جلب توجه می‌کنند. همین هفته گذشته بود که در خبرها خواندیم احتمالا عرضه آیفون 5.5 اینچی بعلت کمبود صفحات سفایر ممکن است ماه‌ها با تأخیر انجام شود. در تازه‌ترین گزارشی که از شرکت JPMorgan Securities منتشر شده، اپل به اندازه کافی و برای تمام نسخه‌های آیفون بعدی خود صفحه مقاوم سفایر در اختیار ندارد و این احتمال وجود دارد که فقط نسخه‌های گران قیمت‌تر آیفون به شیشه سفایر مجهز باشند. به عنوان مثال شاید فقط در نسخه ۱۲۸ گیگابایتی آیفون یا شاید فقط در آیفون 5.5 اینچی شاهد شیشه سفایر باشیم.

    بر اساس این گزارش اپل تنها برای ۱۰ میلیون آیفون می‌تواند سفایر تهیه کند و این عدد در مقابل میزان فروشی که از آیفون ۶ انتظار می‌رود عدد ناچیزی است. بدین ترتیب در آیفون بعدی باید همچنان گوریلا گلس را نیز به عنوان یکی از تهیه کنندگان پنل جلویی آیفون بدانیم.

    آیفون ۶ در سپتامبر سال جاری احتمالا در دو نسخه 4.7 و 5.5 اینچی معرفی خواهد شد.
     

    image


     
  50. تصویر مربوط به باتری آیفون ۶ لو رفت

    تاریخ ارسال خبر: 27 تیر 1393

    جی اس ام: سایت فرانسوی nowhereelse.fr دیروز عکسی منتشر کرد و ادعا کرد که مربوط به باتری مورد استفاده در آیفون ۶ است.

    همانطور که در گزارش نتایج یک نظرسنجی مشاهده کردیم انتظار اغلب کاربران و خریداران از آیفون ۶  بهبود عملکرد باتری آن است نه یک صفحه نمایش بزرگتر!، حال باید دید که این باتری بزرگتر می‌تواند کاربران آیفون را راضی کند ؟
     

    image

 

اما این ۵۰ خبر بخشی از مهم ترین خبرهای هفته گذشته بودند. به نظر شما مهم ترین خبر هفته گذشته چه بوده است؟ 

 

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)