خانهاخبار
مروری بر مهم ترین اخبار دنیای موبایل در هفته ای که گذشت

مروری بر مهم ترین اخبار دنیای موبایل در هفته ای که گذشت

: اگر در طول هفته فرصت خواندن و دنبال کردن تمامی اخبار مرتبط با دنیای موبایل را نداشته اید در این پست شما می توانید منتخبی از بهترین و مهم ترین اخبار هفته گذشته را مطالعه کنید.
۱۳۹۳/۴/۲۰
: اگر در طول هفته فرصت خواندن و دنبال کردن تمامی اخبار مرتبط با دنیای موبایل را نداشته اید در این پست شما می توانید منتخبی از بهترین و مهم ترین اخبار هفته گذشته را مطالعه کنید.
 
image

 

  1. : بسیاری از گجت های امروزی حاصل تفکرات خیالی دیروز ما هستند. وسایلی که ما در فیلم ها و کارتون های تخیلی می دیدیم و حالا به واقعیت پیوسته است. در این پست به معرفی ۱۵ گجتی خواهیم پرداخت که در گذشته به عنوان المان های تخیلی در فیلم ها و کارتون ها به کار گرفته شده بودند و اکنون به واقعیت پیوسته اند.

     

    شبیه ساز شی در فیلم استارتراک ==> پرینترهای سه بعدی امروزی  

     

     

    image
      
    image

     

    این روزها شما می توانید با دادن یک طرح سه بعدی به پرینترهای سه بعدی آن طرح را عینا به صورت سه بعدی کپی بگیرید. اما در گذشته این اتفاق فقط در فیلم های علمی تخیلی مانند استارتراک دیده می شد. 


     
  2. جی اس ام: سرانجام Civilization Revolution 2 بازی استراتژیک و محبوب شرکت 2K برایکاربران iOS روی اپ استور قرار گرفت. همانند نسخه قبلی بازی Civilization شما در این نسخه نیز در نقشیکی از حکمرانان معروف به مبارزه با سرزمین‌های دیگر مشغول خواهید شد و اجازه کشورگشایی را به آناننخواهید داد. یکی از ویژگی‌های این بازی این است که بازی در قرون مختلف دنبال می‌شود و زمان بازینسبت به پیشرفت‌های شما به پیش می‌رود.

     

    image


     
  3. جی اس ام: کمپانی تجارت الکترونیک هندوستان این روزها بسیار مشغول است، آن‌ها اعلام کردند که با همکاری با کمپانی گوشی ساز کربن، یک سری گوشی که به عنوان گوشی‌های اقتصادی نامیده می‌شوند را تولید خواهند کرد.

     

    قیمت این گوشی‌ها از 45 دلار تا 75 دلار در نظر گرفته شده است. تمام گوشی‌ها دو سیم کارته هستند و بر روی آن‌ها سیستم عامل اندروید نسخه آب‌نبات ژله‌ای و یا کیت کت نصب شده است. ماه گذشته همین کمپانی یک سری تبلت را به قیمت 166 دلار معرفی کرد که به نام Digiflip Pro نام گذاری شد.

     

    در این لیست 2 گوشی 2G به نام‌های A50S  و A52+ معرفی شدند که هر دوی آن‌ها صفحه نمایش 3.5 اینچی دارند، و پردازنده آن‌ها دو هسته‌‌ای با فرکانس 1.2 گیگاهرتز است، نسخه اندرویدی که بر روی این دو گوشی نصب است آب‌نبات ژله‌ای و دوربین آن نیز 2 مگاپیکسل کیفیت دارد.

     

    image


     
  4. جی اس ام: اوایل سال جاری میلادی شایعاتی مبنی بر اینکه مایکروسافت در حال کار بر روی ساعت هوشمند خود است به گوش رسیده بود. سرانجام در روزهای گذشته این شایعات قوت گرفت و مشخص شد گجت پوشیدنی مایکروسافت نه یک ساعت هوشمند بلکه یک دستبند ورزشی خواهد بود که با تمام پلتفرم‌های موجود در بازار هماهنگی دارد.

    بنابر اخباری که منتشر شده بود مایکروسافت قصد داشت در پاییز امسال یک دستبند ورزشی مانند Gear fit سامسونگ عرضه کند که همانند سایر گجت‌های پوشیدنی موجود در بازار قابلیت نمایش نوتیفیکیشن‌های دریافتی روی تلفن همراه را نیز داشته باشد. اما در خبرهای تکمیلی متوجه شدیم که این گجت دستبندی است که قابلیت نمایش ساعت را دارا خواهد بود اما در واقع یک ساعت هوشمند نیست.
     

    image


     
  5. سوال موبایلی دارید؟ به زنگ بزنید

    تاریخ ارسال خبر: 15 تیر 1393

    شاید برای شما که خریدار گوشی موبایل هستید، سوال‌های زیادی درباره قیمت و مشخصات فنی وجود داشته باشد. شما می‌توانید همه سوالات موبایلی خود را با ما در میان بگذارید: 88517670-021

     

    کارشناسان بخش فروش تلفنی و اینترنتی جی اس ام، هر روز از ساعت 9 تا 19 پاسخگوی سوالات خریداران هستند؛ پاسخ‌های آنها دقیق و تخصصی است و به شما کمک می‌کند که خریدی مطمئن داشته باشید. همچنین فروشگاه اینترنتی جی اس ام، مرجع به روزشده و مناسبی برای اطلاع یافتن از مشخصات و قیمت گوشی‌های با گارانتی است.

     

    image


     
  6. جی اس ام: یکی از شکایت‌هایی که بیشتر مشتریان در مورد محصولات پوشیدنی مانند ساعت‌های هوشمند دارند این است که این محصولات مانند یک گجت برای افراد عاشق تکنولوژی است و کمتر نظر افراد عادی را به خود جلب می‌کند. این محصولات به اندازه‌ای زیبا نیستند که شما دوست داشته باشید 7 روز هفته به صورت 24 ساعته آن را بر روی مچ دست خود داشته باشید.

     

    موتورولا با معرفی ساعت موتو 360 تا حدودی به این مشکل توجه کرد و سعی کرد تا این مشکل را حل کند، اما به نظر می‌رسد که اپل می‌خواهد پا را فراتر گذاشته و یک iWatch بسیار دوست داشتنی تولید کند که شما دوست نداشته باشید آن را مانند ساعت‌های شیک عقربه‌ای خودتان هرگز از دست خود باز کنید.

     

    اپل از یک شخص بزرگ در دنیای ساعت‌های مچی به نام Patrick Pruniaux طلب کمک کرده است، این شخص قائم مقام کمپانی مشهور و لوکس ساعت سازی TAG Heuer است.

     

    این خبر توسط Jean-Claude Biver سرپرست LVMH تایید شده و اعلام کرده که Patrick کمپانی TAG را به قصد کار بر روی ساعت هوشمند اپل ترک کرده است و اپل می‌خواهد از استعداد این شخص در تولید یک ساعت هوشمند موفق و زیبا کمک بگرید.

     

    image


     
  7. : گوگل در هفته گذشته اندروید L را رسما معرفی کرد. پیش از این در نیز به ویژگی های اندروید L پرداخته بودیم. اما این نسخه از اندروید تغییرات بسیاری را به خود دیده است که شاید در ظاهر بتوان آن را با نسخه کیت کت اندروید مقایسه کرد. 

    در حال حاضر اندروید L تنها برای گوشی های نکسوس قابل نصب است و هنوز نسخه نهایی آن منتشر نشده است. بیشتر تغییراتی که در کنفرانس گوگل پیرامون اندروید L معرفی شد، مرتبط با توسعه دهندگان موبایل بوده است اما در این پست به تغییرات ظاهری که در این نسخه از اندروید شاهد هستیم، پرداخته ایم. 

     

    image


     
  8. : یکی از معیارهای برتری یک گوشی در بازار دنیا، برتری فروش آن گوشی در بازار آمریکا است. اما شاید برای شما جالب باشد که بدانید هم اکنون چه برند و چه گوشی در بازار آمریکا امپراطوری می کند؟

     

    image


     
  9. ویدیوی دوبله جی اس ام؛تست ضربه HTC One M8

    تاریخ ارسال خبر: 15 تیر 1393

    image


     
  10. : نقشه های دنیا بر اساس یک قرارداد که از پیش تعیین شده، مشخص می گردد. اما تا به حال به این فکر کرده اید اگر نقشه های دنیا بر اساس مسیرهای حرکتی ما مشخص می شد به چه صورت در می آمد؟ در این پست اپلیکیشنی را معرفی می کنیم که وظیفه ثبت حرکات شما را بر عهده دارد.

    Date Human با ثبت حرکات کاربران خود نظیر پیاده روی، دویدن، دوچرخه سواری و تفکیک کامل اطلاعات، نقشه هایی از مسیر حرکت شما ثبت می کند. در نهایت شما می توانید به نقشه مسیرهای حرکتی خود و دیگران دست پیدا کرده و مسیرهای پر رفت و آمد را مشاهده کنید. 

    برای مثال در زیر نقشه شیکاگو را مشاهده می کنید که بر اساس حرکات مردم این شهر ترسیم شده است. طبعا خطوط پر رنگ تر محل های پر رفت و آمدتر هستند. 

     

    image


     
  11. : نقشه های دنیا بر اساس یک قرارداد که از پیش تعیین شده، مشخص می گردد. اما تا به حال به این فکر کرده اید اگر نقشه های دنیا بر اساس مسیرهای حرکتی ما مشخص می شد به چه صورت در می آمد؟ در این پست اپلیکیشنی را معرفی می کنیم که وظیفه ثبت حرکات شما را بر عهده دارد.

    Date Human با ثبت حرکات کاربران خود نظیر پیاده روی، دویدن، دوچرخه سواری و تفکیک کامل اطلاعات، نقشه هایی از مسیر حرکت شما ثبت می کند. در نهایت شما می توانید به نقشه مسیرهای حرکتی خود و دیگران دست پیدا کرده و مسیرهای پر رفت و آمد را مشاهده کنید. 

    برای مثال در زیر نقشه شیکاگو را مشاهده می کنید که بر اساس حرکات مردم این شهر ترسیم شده است. طبعا خطوط پر رنگ تر محل های پر رفت و آمدتر هستند. 

     

    image


     
  12. تبلت 10.1 ال جی به صورت جهانی معرفی شد

    تاریخ ارسال خبر: 16 تیر 1393

    جی اس ام: ال جی امروز تبلت 10.1 اینچی G Pad را به صورت جهانی معرفی کرد، این تبلت به ویژگی‌های زیادی دارد که در کنار بیان مشخصات اصلی به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

     

    Q Pair: این اتصال از طریق یک اتصال بلوتوث ساده انجام خواهد گرفت، توسط این ویژگی کاربران قادر خواهند بود تا نوتیفیکیشن‌هایی که بر روی گوشی اندرویدی آن‌ها خواهد آمد را بر روی تبلت مشاهده کرده و حتی به تماس‌ها و پیام‌ها از طریق همان تبلت پاسخ دهند.

     

    Knock Code: این ویژگی باعث خواهد شد که امنیت دستگاه شما چند برابر شود، با این ویژگی 4 کاربر متفاوت می‌توانند 4 پسورد متفاوت تعیین کرده و به همین خاطر عکس‌ها  و دیتاها به صورت خصوصی برای هر کاربر باقی خواهد ماند.

     

    image


     
  13. : این روزها شاهد شایعات مختلف پیرامون آیفون 6 هستیم اما شایعه اخیری که درباره آیفون 6 با صفحه نمایش 5.5 اینچی می شنویم، درباره نام آن است. 

     

    image


     
  14. جی اس ام: فاکسکان که یکی از بزرگ ترین تامین کنندگان اپل شناخته می‌شود، خبری جالب را از خود منتشر کرده است. این کمپانی قصد دارد تا از یکسری ربات‌های جدید در خط تولید محصولاتی که برای اپل تولید می‌کند استفاده کند.

     

    با توجه به این موضوع اپل اولین کمپانی و آیفون 6 اولین گوشی هوشمندی خواهد بود که با ماشین‌های رباتی جدید تولید خواهد شد.

     

    image


     
  15. : زمانی که شما یک آیفون خریداری می کنید، همه دوستانتان از آن با خبر می شوند. زمانی که یک آیفون در دست دارید همه اطرافیان شما بدون اینکه لوگوی اپل را مشاهده کنند، از مدل گوشی شما با خبر می شوند. این قدرت برند اپل است که باعث می شود محصولات این برند اعتبار خاصی نسبت به محصولات مشابه داشته باشند. اما کمپانی های بسیاری در سال های اخیر بر روی برند خود کار کرده اند. اما به نظر شما تا چه حد در این راه موفق بوده اند؟ در این پست به بررسی این خواهیم پرداخت که کمپانی ها تا چه حد در کار خود موفق بوده اند. 

     

    image


     
  16. ۴ توصیه مهم برای مراقبت از باتری گوشی

    تاریخ ارسال خبر: 16 تیر 1393
    نویسنده مهمان: تلفن هوشمند شما یک معجزه کوچک است. یک کامپیوتر جیبی که می‌تواند هر خواسته‌ای را برای شما فراهم کند، اما هیچکدام از این توانایی‌ها، در صورتی که تلفن شما باتری نداشته باشد هیچ اهمیتی نخواهد داشت.
    باتری‌های قابل تعویض به تدریج در حال کم شدن هستند، بنابراین شما باید از باتری خود به خوبی مراقبت کنید. خوشبختانه نگهداری از باتری‌های لیتیوم یونی کار سختی نیست اگر فقط چند قانون ساده را دنبال کنید. بدیهی است اولین قانون برای افزایش طول عمر باتری این است که در ساعت‌های پایانی شارژ مشغول بازی Candy Crush نشوید و یا Wi-Fi  و GPS خود را در زمانی که از آنها استفاده نمی‌کنید روشن نگذارید. اما گذشته از آن، توصیه ها و قوانین ابتدایی و ساده دیگری برای مراقبت و شارژ باتری که به افزایش طول عمر آن می‌انجامد، وجود دارد که آنها را با هم بررسی می کنیم.

    image

     
  17. معرفی اسپیکر بلوتوث لاجیتک

    تاریخ ارسال خبر: 16 تیر 1393

    نویسنده مهمان: شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بخواهید فیلم یا موسیقی را با دوستان خود گوش کنید اما از کیفیت صدا ناراضی باشید و یا حتی دوستانتان شما را مسخره کنند. برای همین بسیاری از طرفداران فیلم و موسیقی همیشه سعی بر آن دارند اسپیکری خوب را خریداری کرده تا همه جا همراهشان باشد و در سفر، خانه، مهمانی که همراه با دوستانشان هستند یک صدای بی نظیر را بشنود. برای همین داشتن یک اسپیکر که بتوانید در همه جا از آن به راحتی استفاده کنید یک دغدغه به حساب می‌آید. اسپیکری که نیاز به سیم نداشته باشد و بتواند به راحتی با دستگاه‌ها و موبایل‌های ارتباط برقرار کند و به راحتی شارژ شود و شما را نا امید نکند.

     

     

    image


     
  18. جی اس ام: نزدیک به 2 سال و چند ماه است که از مراسم معرفی اولین فبلت سامسونگ با نام گلکسی نوت می‌گذرد. با ورود این گجت به بازار مفهومی جدید به نام فبلت وارد دنیای موبایل شد. پس از آن تا امروز شاهد معرفی دو فبلت دیگر از این خانواده از سامسونگ بودیم، که هر سال این فبلت‌ها از سال گذشته بهتر شدند. اما هر چه می‌گذرد به معرفی نسل چهارم این فبلت‌ها که گلکسی نوت 4 نام خواهد گرفت نزدیک تر می‌شویم، به همین خاطر بعید نیست که هر روز شایعات بیشتری در مورد این گوشی شنیده شود.

     

    امروز در این مقاله می‌خواهم به شما بگویم که ما در مورد این محصول سامسونگ چه می‌دانیم و حتی انتظار چه چیزهایی را داریم. با من همراه باشید تا ببینیم این محصول جنجالی احتمالا چه چیزهایی خواهد داشت.

     

    image


     
  19. : سامسونگ و اپل از دیرباز با یکدیگر رقابت داشته و برای بردن در این رقابت از هیچ راهی چشم پوشی نمی کنند. سابقه ساخت تبلیغ بر ضد یکدیگر توسط این دو کمپانی نیز طولانی بوده و حالا در آخرین مورد، سامسونگ تبلیغی را با سوژه قرار دادن کاربران آیفون ساخته است.

    در این تبلیغ مشاهده می کنیم که سامسونگ از کاربران آیفون می خواهد دیوارها را رها کرده و به سامسونگ بپیوندند. در اینجا منظور سامسونگ از دیوارها، پریزهایی است که کاربران آیفون همیشه نزدیک به آن بوده تا گوشی خود را شارژ کنند. بهتر است ادامه این تبلیغ را در زیر مشاهده کنید:

     

    تبلیغ جدید سامسونگ بر ضد آیفون 

     


     
  20. 10 چیزی که درباره iOS8 Beta 3 باید بدانید

    تاریخ ارسال خبر: 17 تیر 1393

    : حدودا سه هفته پیش دومین نسخه آزمایشی iOS8 برای توسعه دهندگان اپل منتشر شد. اما روز گذشته نسخه سوم از این سیستم عامل منتشر شد که در این پست به ویژگی های آن پرداخته ایم. 

    این نسخه از بروزرسانی iOS که 368 مگابایت حجم دارد روز گذشته برای توسعه دهندگان اپل منتشر شد و کاربران اپل می توانند از بخش تنظیمات گوشی و در بخش برورزسانی این نسخه را دریافت کنند. 

     

    image


     
  21. : اپلیکیشن های ارسال پیام روز به روز نسبت به قبل پیشرفته تر می شوند و امکانات بیشتری را در اختیار کاربر قرار می دهند. آخرین اپلیکیشن خلاقانه پیام رسان LokLok است که برای گوشی های اندرویدی توسعه داده شده است. 

     

    image


     
  22. دانیال حافظیان - نویسنده مهمان: در بازار شلوغ و اشباع‌شده‌ی بازی‌های مستقل بخصوص در سبک پلتفرمر، VVVVVV یکی از قدیمی‌ترین و هنوز بهترین عناوین به شمار می‌رود. نسخه‌ی اصلی این بازی در سال 2010 توسط Terry Cavanagh برای سیستم عامل Mac منتشر شد. شاید VVVVVV به اندازه‌ی شاهکار مستقل دیگر این بازیساز ایرلندی یعنی Super Haxogen معروف نباشد، ولی بدون شک یک بازی عالی به شمار می‌رود. حال به دلیل درخواست‌های فراوان بالاخره این بازی برای Android و iOS پورت و منتشر شده است.
     

    image


     
  23. جی اس ام: امروز سونی یک گوشی جدید را به خانواده Xperia  اضافه کرد، نام این محصول جدید که بی سر و صدا معرفی شده است، Sony Xperia C3 است. می‌توانید مشخصات، عکس‌ها و ویدوی این گوشی که مشخصه آن دوربین جلوی با کیفیت برای گرفتن عکس‌های سلفی است را در ادامه مشاهده کنید.

     

    • صفحه نمایش 5.5 اینچی با کیفیت HD، 1280×720 پیکسل مجهز به TRILUMINOS™ و موتور پردازشگر براویا 2
    • وزن 150 گرم
    • اندازه 156×78.5×7.6
    • دوربین اصلی 8 مگاپیکسل
    • دوربین دوم 5 مگاپیکسل مجهز به فلاش برای گرفتن عکس‌های سلفی با کیفیت
    • باتری 2500 میلی آمپری
    • پردازنده 4 هسته‌ای اسنپدراگون با سرعت 1.2 گیگاهرتز
    • رم 1 گیگابایتی
    • حافظه داخلی 8 گیگابایت و پشتیبانی از کارت حافظه خارجی تا 32 گیگابایت

     

    image

  24. جی اس ام: بر طبق دیتاهایی که از موسسه تحقیقاتی ABI از دیتاهای بازار و تحیلیل‌ها منتشر شده، تعداد زیادی از20 گوشی پر فروش در سه ماهه اول سال ساخت سامسونگ و اپل بودند.

     

    image

     

    در رتبه اول این لیست پرچمدار اپل که آیفون 5s است قرار گرفته این آیفون نسخه 16 گیگابایتی است. در رتبه دوم پرچمدار سال گذشته سامسونگ یعنی گلکسی اس 4 نسخه 16 گیگابایتی دیده می‌شود.

     

    در این لیست و در بین 20 گوشی پرفروش سه ماهه اول 2014 نام سه کمپانی دیگر یعنی ال جی، سونی و برای اولین بار Xiaomi به چشم می‌خورد اما دو کمپانی معروف یعنی هوآوی و HTC نتوانستند در این لیست قرار بگیرند.



     
  25. نویسنده مهمان: اگر شما هم با ما هم عقیده هستید، احتمالا واکنش تان نسبت به رونمایی گوشی هوشمند جدید بلک‌بری خیلی جالب نیست! چرا در سال ۲۰۱۴ باید دستگاهی به این بزرگی با خودمان حمل کنیم؟
    ماه گذشته بود که بلک‌بری خبر از گوشی جدید خود به نام BlackBerry Passport داد و اعلام کرد که آن را در ماه سپتامبر روانه بازار خواهد کرد. اما نکته قابل توجه در مورد این گوشی ظاهر عجیب آن بود که بعضا انتقادهایی را نیز به همراه داشت.
     
    image


     
  26. : این روزها تبلت ها کم کم در حال جایگزین شدن لپ تاپ ها و رایانه های شخصی هستند. بسیاری از کارهای روزانه همینک با تبلت ها قابل انجام است و شاید به همین دلیل است که میزان فروش تبلت دارای رشد صعودی بوده است. در این پست به بررسی وضعیت فروش و سهم بازار تبلت ها و رایانه های شخصی در آینده دنیای فناوری اطلاعات می پردازیم. 

     

    image


     
  27. جی اس ام: تا به حال به این فکر کرده‌اید که وقتی دو برند لوکس بریتانیایی یک محصول مشترک تولید کنند چه اتفاقی خواهد افتاد ؟
    برند ورتو که در تولید تلفن‌های هوشمند لوکس شهرت دارد به همراه شرکت خودرو ساز بنتلی، خبر از عرضه اولین تلفن همراه Vertu for Bentley در اکتبر امسال دادند. ورتو روز دوشنبه اعلام کرد که یک قرارداد ۵ ساله با بنتلی برای این منظور امضا کرده و قرار است در این مدت ۵ تلفن همراه هوشمند به صورت مشترک روانه بازار کنند. زمان عرضه چهار مدل دیگر این تلفن اعلام نشده و این تلفن‌ها که هنوز از طراحی آن مشخصاتی در دست نیست، اطلاعات انحصاری بنتلی را به صورت یک اپلیکیشن در اختیار خواهند داشت.
     
    image

 

اما این ها بخشی از اخبار مهم هفته گذشته بودند. به نظر شما مهم ترین اتفاق در دنیای موبایل و در هفته گذشته چه بوده است؟

 

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)