خانهاخبار
بررسی و پیش بینی وضعیت بازار تبلت ها و فروش آن ها در آینده

بررسی و پیش بینی وضعیت بازار تبلت ها و فروش آن ها در آینده

: این روزها تبلت ها کم کم در حال جایگزین شدن لپ تاپ ها و رایانه های شخصی هستند. بسیاری از کارهای روزانه همینک با تبلت ها قابل انجام است و شاید به همین دلیل است که میزان فروش تبلت دارای رشد صعودی بوده است. در این پست به بررسی وضعیت فروش و سهم بازار تبلت ها در آینده دنیای فناوری اطلاعات می پردازیم.
۱۳۹۳/۴/۱۸

: این روزها تبلت ها کم کم در حال جایگزین شدن لپ تاپ ها و رایانه های شخصی هستند. بسیاری از کارهای روزانه همینک با تبلت ها قابل انجام است و شاید به همین دلیل است که میزان فروش تبلت دارای رشد صعودی بوده است. در این پست به بررسی وضعیت فروش و سهم بازار تبلت ها و رایانه های شخصی در آینده دنیای فناوری اطلاعات می پردازیم. 

 

image

 

به گزارش جی اس ام، تحقیقی که توسط موسسه گارتنر انجام شده نشان می دهد سال 2015 سال تبلت ها خواهد بود. بر اساس گزارش این موسسه بالاخره در سال 2015 شاهد این خواهیم بود که فروش تبلت بر میزان فروش رایانه های شخصی غلبه خواهد کرد و این اولین بار است که چنین اتفاقی می افتد. 

بر اساس آخرین گزارش گارتنر تعداد فروش کامپیوترهای سنتی که در این گزارش شامل دسکتاپ و لپ تاپ می شود در سال 2015 از 317 میلیون عبور خواهد کرد. این درحالیست که این تعداد در سال جاری حدودا 308 میلیون بوده است. اما گارتنر در ادامه پیش بینی کرده است میزان فروش تبلت ها در سال 2015 حدودا 321 عدد باشد. عددی که در سال 2014 حدودا 256 میلیون بوده و رشد تبلت ها را نشان می دهد. 

 

image

گارتنر بر این اعتقاد است پایان پشتیبانی از ویندوز XP و رو آوردن کاربران به نسخه های جدید ویندوز می تواند به احیای بازار کامپیوترهای شخصی و لپ تاپ ها کمک کند. آمار نشان می دهد میزان عرضه رایانه های شخصی به بازار در سال 2014 نسبت به سال 2013 به میزان 2.9 درصد کاهش یافته اما این میزان امیدوار کننده تلقی می شود زیرا در فاصله زمانی مشابه در سال 2012 تا 2013 این میزان 9.5 درصد کاهش عرضه رایانه های شخصی به بازار را نشان می داد. 

 

image

 

اما گارتنر پیش بینی کرده است فروش تلفن های هوشمند در این سال به 1.86 میلیارد عدد برسد. عددی که در سال 2013 برابر با 1.8 میلیارد بوده است. بر همین اساس گارتنر پیش بینی کرده با روند فدر سال 2015 شاهد رشد 5 درصد عرضه گوشی های هوشمند بوده و این رقم به 1.95 میلیارد خواهد رسید. 

بر اساس همین گزارش تعداد دستگاه های اندرویدی در سه ماهه اول سال 2014 برابر با 65.8 درصد از سهم بازار و سیستم عامل iOS در سه ماهه اول همین سال برابر با 28.4 درصد از سهم بازار بوده است. اما سیستم عامل ویندوزفون نیز سهم 5.8 درصدی از سهم بازار داشته است. 

اما باید دید تبلت های اندرویدی در سال جاری و سال آینده می توانند جایگزین تبلت های اپل شوند؟ نظر شما چیست؟ آیا تبلت ها روزی جایگزین کامپیوترهای شخصی خواهند شد؟ آیا تبلت های اندرویدی جایگزین تبلت های اپل می شوند؟ 

 

منبع : TheNextWeb

 

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (11 نظر)

مهمان

۱۳۹۳/۴/۲۱
Man khodam ipad daram.vali dige ziaadi taasob roosh neshoon midid.ye zare vaghegara bashim!

مهمان

۱۳۹۳/۴/۲۰
پس ببین اون قدیما چه طوری پیشرفت کرده که حالا که درجا میزنه هنوز بش نرسیدن

مهمان

۱۳۹۳/۴/۲۰
یه تبلت خوب واسه بازی و اینترنت و گاهی واسه ورد و افیس اینا میخام.کمک کنید دوستان

مهمان

۱۳۹۳/۴/۲۰
فقط گلکسی نوت 12.2 پرو اخر تبلته

مهمان

۱۳۹۳/۴/۲۰
یه جور میگی اپل انگار f22 هست! خوب عزیزه من تو فقط از رو تعصبت داری میگی اپل وگرنه اپل اگه مارک درستی بود جای سیب میزاشت انار بهشتی سامسونگ روز به روز پیشرفت اپل سال به سال درجا