خانهاخبار
بلک بری سعی در توجیه ظاهر مربعی شکل و بزرگ گوشی جدید خود دارد

بلک بری سعی در توجیه ظاهر مربعی شکل و بزرگ گوشی جدید خود دارد

نویسنده مهمان: اگر شما هم با ما هم عقیده هستید، احتمالا واکنش تان نسبت به رونمایی گوشی هوشمند جدید بلک‌بری خیلی جالب نیست! چرا در سال 2014 باید دستگاهی به این بزرگی با خودمان حمل کنیم؟
۱۳۹۳/۴/۱۸
نویسنده مهمان: اگر شما هم با ما هم عقیده هستید، احتمالا واکنش تان نسبت به رونمایی گوشی هوشمند جدید بلک‌بری خیلی جالب نیست! چرا در سال ۲۰۱۴ باید دستگاهی به این بزرگی با خودمان حمل کنیم؟
ماه گذشته بود که بلک‌بری خبر از گوشی جدید خود به نام BlackBerry Passport داد و اعلام کرد که آن را در ماه سپتامبر روانه بازار خواهد کرد. اما نکته قابل توجه در مورد این گوشی ظاهر عجیب آن بود که بعضا انتقادهایی را نیز به همراه داشت.
 
image

خوشبختانه شرکت بلک‌بری توضیحاتی را در وبلاگ‌اش در اینباره منتشر کرده ‌است و در آنجا اینطور استدلال می‌کند که شکل مستطیلی اغلب گوشی‌های هوشمند برای دیدن ویدیو و فرستادن پیغام مناسب است اما برای کار اصلا مناسب نیست. صفحه نمایش مربعی ممکن است عجیب به نظر برسد، اما برای کار با مستندات و متون بسیار مناسب است زیرا لازم نیست شما صفحه نمایش را برای خواندن یک برنامه بزرگ و گسترده با سطر و ستون‌های زیاد یا برای نوشتن یک متن طولانی، زیاد بالا و پایین (اسکرول) کنید. همچنین وجود صفحه کلید سخت‌افزاری رابط کاربری را از تغییر اندازه در اثر باز و بسته شدن کیبورد مصون نگه می‌دارد.
این ظاهر عجیب و غیرمعمول احتمالا فقط برای کاربران پر و پا قرص بلک بری جالب به نظر می‌رسد. می‌توان گفت گوشی‌های هوشمند خیلی بزرگ و پهن به طورکلی شانس خوبی در بازار نداشته‌اند و در حال حاضر گوشی‌هایی با طراحی طولی بلند بیشتر مورد علاقه‌ی مصرف‌کنندگان هستند. به عنوان مثال سری Vu گوشی‌های LG (با نام مستعار intuition) در خارج از کشور سازنده‌اش یعنی کره‌جنوبی علاقه مندان زیادی را به خود جذب نکرد.
به هرحال بلک‌بری برای رقابت لازم است توضیحات بیشتر و کامل‌تر به کاربرانی که هم‌اکنون گوشی‌های خود را به راحتی در دست و جیب خود حمل می‌کنند بدهد.
 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (17 نظر)

مهمان

۱۳۹۴/۲/۱۹
من یکیشو خریدم کیبردش متل ماوس کار می کنه تاچه خیلی با حاله قیمتشم 2ملیونه خدایی نخرید نصف عمرتون برفناس

مهمان

۱۳۹۳/۱۲/۷
این گوشیو دوروزه خریدم عاشقشمممم.. من نمیدونم این اپل چی داره كه انقدر بهش بها میدن!! قابل توجه كسایی كه میخان این گوشیو بخرن كیبورد این گوشی به صورت لمسی در بعضی ازجاها عمل میكنه.. كه خیلی عالیه

مهمان

۱۳۹۳/۴/۲۱
اینکه اپل تمام محصولاتش یه شکله از خصوصیات خوبشه.. این یعنی این شکل مخصوص خود اپله و حتی اگه کسی اسم محصول و مارک اون رو نبینه با دیدن شکلش هم متوجه میشه که از محصولات اپله!

مهمان

۱۳۹۳/۴/۱۹
بلک بری دوستا پرچم بالا

مهمان

۱۳۹۳/۴/۱۸
با سلام من جز اون دسته افرادی هستم که خسته شدم از بس گوشیم رو هی چرخوندم تا بتونم یه متن رو راحت بنویسم یا ویدیو رو راحت ببینم بی صبرانه دارم خودم رو آماده خرید این گوشی یا یه lg uv3 می کنم بد نیست که عام احترام به سلایق افراد خاص بزاذند