خانهاخبار
مقایسه تصویری اندروید L و اندروید کیت کت در کنار هم

مقایسه تصویری اندروید L و اندروید کیت کت در کنار هم

: گوگل در هفته گذشته اندروید L را رسما معرفی کرد. پیش از این در نیز به ویژگی های اندروید L پرداخته بودیم. اما این نسخه از اندروید تغییرات بسیاری را به خود دیده است که شاید در ظاهر بتوان آن را با نسخه کیت کت اندروید مقایسه کرد.
۱۳۹۳/۴/۱۵

: گوگل در هفته گذشته اندروید L را رسما معرفی کرد. پیش از این در نیز به ویژگی های اندروید L پرداخته بودیم. اما این نسخه از اندروید تغییرات بسیاری را به خود دیده است که شاید در ظاهر بتوان آن را با نسخه کیت کت اندروید مقایسه کرد. 

در حال حاضر اندروید L تنها برای گوشی های نکسوس قابل نصب است و هنوز نسخه نهایی آن منتشر نشده است. بیشتر تغییراتی که در کنفرانس گوگل پیرامون اندروید L معرفی شد، مرتبط با توسعه دهندگان موبایل بوده است اما در این پست به تغییرات ظاهری که در این نسخه از اندروید شاهد هستیم، پرداخته ایم. 

 

image

 

اولین چیزی که در اندروید L به چشم می آید تغییر دکمه های ناوبری اندروید نسبت به نسخه کیت است. دکمه هایی که بیشتر شبیه به علائم دایره و مربع شکل روی دسته کنسول پلی استیشن شده اند. حالا کمی نزدیک تر رویم و مقایسه دقیق تری داشته باشیم. 

Material Design که از ویژگی های جدید اندروید محسوب می شود، تغییرات بسیار خوبی در رابط کاربری این سیستم عامل ایجاد کرده است و حالا دیگر متن و عکس در کنار هم ثابت نیستند و آن ها را می توانید بر روی سر یکدیگر به پرواز درآورید. 

در لاک اسکرین اندروید نیز شاهد تغییراتی بودیم که در زیر مشاهده می کنید. ساعت گوشی کمی پایین تر آمده و دکمه های ناوبری پایین نیز تغییر پیدا کرده اند. 

 

image

 

اما در هوم اسکرین تغییر خاصی را مشاهده نمی کنیم به جز همان دکمه های ناوبری گوشی که همانطور که گفته شد بیشتر شبیه به علائم روی دسته های پلی استیشن شده است. 

 

image

 

اما در صفحه اپلیکیشن ها نیز به جز تغییر تعدادی از آیکون ها تغییر خاصی مشاهده نمی شود.

 

image

 

کیبرد اندروید L بسیار تمیزتر شیک تر و ساده تر شده است و تغییر آن نسبت به نسخه قبل به خوبی مشاهده می شود.

 

image

 

اما یکی از بخش هایی که تغییر عمده ای پیدا کرده است صفحه مولتی تسکینگ اندروید L است.  در اندروید L اپلیکیشن ها به صورت ورقه هایی بر روی هم قرار دارد و می توانید آن ها را مشاهده و یا ببندید. 

 

image

 

در صفحه تنظیمات نیز شاهد تغییراتی هستیم که در نگاه اول تغییر رنگ این صفحه به چشم می آید. به نظر می رسد فونت صفحه بزرگ تر شده و المان ها بسیار واضح تر هستند. 

 

image

 

این تغییر را به صورت مشابه در صفحه نوتیفیکیشن ها نیز شاهد هستیم.  هر نوتیفیکیشن از نوتیفیکیشن دیگر جدا شده و تفکیک بسیار خوبی پیدا کرده اند. 

 

image

 

اما ارسال نوتیفیکیشن بر روی لاک اسکرین نیز تغییر پیدا کرده است. در اندروید کیت کت نوتیفیکیشن در بالای صفحه نمایش داده می شد اما در اندروید L در وسط صفحه دیده می شود تا هیچ نوتیفیکیشنی را از دست ندهید. 

 

image

 

اما Quick Setting نیز تغییر محسوسی پیدا کرده است. قابلیت تنظیم نور سریع، قابلیت نمایش دستگاه های متصل، نمایش میزان باتری باقی مانده و ... از تغییراتی است که در اندروید L و در این صفحه شاهد هستیم. 

 

image

 

اما در صفحه تماس نیز تغییراتی را شاهده هستیم. فاصله بین اعداد شماره گیر بیشتر شده و به نظر می رسد فرم شماره گیر استانداردتر شده است و تقریبا همان فرمی است که در گوشی های دیگر شاهد هستیم. 

 

image

 

ماشین حساب در اندروید L به طور کامل تغییر پیدا کرده و خطوط بین اعداد از بین رفته است. ضمنا فضایی که برای محاسبه اعداد شما در نظر گرفته شده، بزرگ تر شده است. 

 

image

 

اما تقویم اندروید در نسخه L و کیت کت نیز تغییری پیدا نکرده است و هر دو شبیه به یکدیگر هستند.

 

image

 

 

این ها بخشی از تغییرات ظاهری در اندروید L محسوب می شود. نظر شما درباره این تغییرات چیست؟ به نظر شما اندروید L روندی موفق تر نسبت به کیت کت خواهد داشت؟

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (49 نظر)

مهمان

۱۳۹۳/۸/۱۶
سلام به همه توی سایت رسمی سونی نوشته از اول سال جدید میلادی(12 دی به بعد) اندروید L برای سری Z منتشر میشه،ایتدا برای Z3 ,Z2 و سپس برای بقیه مدلها.

مهمان

۱۳۹۳/۷/۴
من نکسوس 5 دارم.نمیدونستم نسخه جدید اومده.من برم آندرویدم روآپ کنم

مهمان

۱۳۹۳/۶/۲۹
برای اکسپریا z1میاد؟

مهمان

۱۳۹۳/۶/۱۰
عزیزانی که میگن ios خوبه چرا بحث میکنند برند بگیرن دوستانی هم که ios دارن غلط کردن اومدن زیر پست اندروید L نظر میدن یا دنبال اخبراشن مشکلتون رو با خودتون حل کنید بعد بیاید نظر بدین اصلا ما میگیم اندروید 100 % کپی شده از ios از دستمون اومده کپیش کردیم فقط یه سوال یه سری سورس چطوری از چیزی کپی میشه که از خودش بالاتر میره خنده داره اقا ما کپی کردیم تو چرا میسوزی مال باباته عایا؟

مهمان

۱۳۹۳/۵/۲۷
آندروید کیت کت مفت گرونه از وقتی به اصطلاع نوت 3 را ارتقائ دادم دسترستی به کارت حافظه مشکل شده .کلا اندروید چیز جالبی نیست.