خانهاخبار
5 دلیل برای آپدیت آیفون و آی پد شما به iOS7.1.2 و جیل بریک کردن آن

5 دلیل برای آپدیت آیفون و آی پد شما به iOS7.1.2 و جیل بریک کردن آن

: روز گذشته آخرین نسخه از iOS با ورژن 7.1.2 معرفی شد. طرفداران جیل بریک کردن نگران این بودند که با معرفی این نسخه از iOS اپل حفره ای که تیم چینی Pangu از آن استفاده کرده است را ببندد اما این اتفاق رخ نداد.
۱۳۹۳/۴/۱۱

: روز گذشته آخرین نسخه از iOS با ورژن 7.1.2 معرفی شد. طرفداران جیل بریک کردن نگران این بودند که با معرفی این نسخه از iOS اپل حفره ای که تیم چینی Pangu از آن استفاده کرده است را ببندد اما این اتفاق رخ نداد. 



image

 

همانطور که می دانید شما در اکوسیستم اپل همیشه فقط می توانید به آخرین نسخه از iOS آپدیت کنید. در واقع اگر ورژن فآی دیوایس شما iOS6 است شما نمی توانید به iOS7 آپدیت کنید. بلکه دقیقا باید به نسخه iOS7.1.2 بروید. بدین ترتیب شما نمی توانید از حفره های نسخه های قبل از نسخه آخر برای جیل بریک کردن دستگاه خود استفاده کنید. اما حالا با توجه به کار کردن حفره ای که تیم چینی در iOS کشف کرده است، شما می توانید به iOS7.1.2 آپدیت کرده و مطابق آموزش جیل بریک iOS7.1 که قبلا قرار داده بودیم حالا iOS7.1.2 را جیل بریک کنید. اما این کار به 5 دلیل زیر توصیه می گردد : 

 

  1. این آخرین نسخه از جیل بریک و پایدارترین آن است

    به نظر می رسد اپل در iOS7.1.2 سعی کرده است باگ های نسخه های پیشین را رفع کند و بنابراین توصیه می شود که به آخرین نسخه از این سیستم عامل آپدیت نمایید. اما نکته مثبت این است که با اینکه بسیاری از باگ ها رفع شده است اما باگی که از طریق آن جیل بریک Pangu صورت می پذیرد هنوز وجود دارد. بنابراین اگر طرفدار جیل بریک هستید توصیه می کنیم از آخرین نسخه از سیستم عامل اپل استفاده کرده و آن را با Pangu جیل بریک کنید.

     
  2. کارایی بهتر و دوام باتری بیشتر 

    بهبودهایی که اپل بر روی iOS7.1.2 اعمال کرده است باعث شده که این نسخه از iOS دارای کارایی بهتر، سرعت بیشتر و مصرف باتری کمتر باشد. این اعتقاد وجود دارد که با جیل بریک کردن تا حدی مصرف باتری شما افزایش پیدا می کند اما گزارش ها حاکی از آن است که کاربران Pangu نشانی از افزایش مصرف باتری ندیده اند. بنابراین اگر از iOS7.1.2 استفاده نمی کنید توصیه می کنیم گوشی خود را آپدیت کرده و نگران افزایش باتری بعد از جیل بریک کردن نباشید. 

     
  3. توسعه دهندگان در حال ساخت توییک هایی مناسب با iOS7.1.2 هستند.

    حالا دیگر دولوپرها در حال توسعه توییک ها بر روی iOS7.1.2 هستند. توییک ها افزونه هایی هستند که محدودیت های سیستم عامل iOS را دور می زند و امکانات این سیستم عامل را افزایش می دهد. طبعا با به روز بودن شما می توانید از توییک ها به صورت بهینه تری استفاده کنید.

     
  4. Pangu حالا انگلیسی و هم بر روی مک و ویندوز قابل اجراست

    در آموزش جیل بریک iOS7.1 به این پرداختیم که Pangu یک نرم افزار چینی بوده و زبان آن نیز چینی است و بنابراین کار با آن کمی سخت است. ضمنا این نرم افزار تنها بر روی ویندوز عرضه شده بود. اما حالا Pangu دارای یک نسخه انگلیسی و همینطور نسخه ای ویژه سیستم عامل مک است. بنابراین هم کار با آن راحت تر شده است و هم اینکه اگر از کاربران مک باشید الان فرصت خوبی برای به روزرسانی محسوب می شود. 

     
  5. قبل از بروزرسانی جدید اپل، آی دیوایس خود را آپدیت و جیل بریک کنید.

    همانطور که گفته شد در آی دیوایس ها شما تنها قادر به آپدیت به آخرین نسخه از سیستم عامل خواهید بود. بنابراین اگر همینک از iOS7 استفاده می کنید و اپل تصمیم بگیرد برای بستن باگ جیل بریک نسخه iOS7.1.3 را عرضه کند شما دیگر نمی توانید به iOS7.1.2 مهاجرت کنید و بنابراین دیگر قابلیت جیل بریک کردن نخواهید داشت. بنابراین اگر قصد به روز رسانی را دارید الان بهترین فرصت است که این کار را انجام داده و دستگاه خود را با خیال راحت جیل بریک کنید.
     

آیا به نظر شما جیل بریک کردن در حال حاضر لزومی دارد؟ آیا شما با محدودیت هایی که در iOS وجود دارد کنار آمده اید؟ اگر از جیل بریک Pangu استفاده کرده اید نظر شما درباره آن چیست؟ 

 

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

مهمان

۱۳۹۳/۴/۱۱
این مقاله اعتراف عینی نویسنده به این جمله است : "IOS محدوده!" Viva Android