خانهاخبار
8 ویژگی گلکسی اس 5 که باعث برتری آن به آیفون 5s می‌شود

8 ویژگی گلکسی اس 5 که باعث برتری آن به آیفون 5s می‌شود

نوشتن مقاله برای مقایسه بین یک گوشی اندرویدی و گوشی آیفون اپل همیشه دردسرهای خودش را دارد زیرا طرفداران هر دو برند با تعصب خاصی از سیستم عامل مورد علاقه خودشان دفاع می‌کنند، به خصوص اگر این مقایسه بین یک گوشی سامسونگ با یک گوشی اپل صورت بگیرد.
۱۳۹۳/۱/۴

نوشتن مقاله برای مقایسه بین یک گوشی اندرویدی و گوشی آیفون اپل همیشه دردسرهای خودش را دارد زیرا طرفداران هر دو برند با تعصب خاصی از سیستم عامل مورد علاقه خودشان دفاع می‌کنند، به خصوص اگر این مقایسه بین یک گوشی سامسونگ با یک گوشی اپل صورت بگیرد.

 

در ابتدای این مقاله باید بگوییم که تمام گوشی‌های هوشمند تولید شده توسط کمپانی‌های مختلف خوب هستند، به همین علت است که درکل دنیا کمپانی‌هایی مانند اپل و سامسونگ سالانه میلیون‌ها عدد از این گوشی‌ها را به فروش می‌رسانند.

 

اما چه بخواهید قبول کنید و چه بخواهید قبول نکنید این یک حقیقت است که گوشی‌ای مانند گلکسی اس 5 ویژگی‌های جذابی دارد که آن را از گوشی‌هایی حتی مانند آیفون دوست داشتنی تر می‌کند.

 

در این مقاله من 8 ویژگی این گوشی نوپا را به شما معرفی خواهم کرد که باعث جذابیت آن شده است.

 

1 – ضد آب بودن

 

گلکسی اس 5 یک گوشی ضد آب است، اما آیفون 5s این ویژگی را ندارد. شما می‌توانید هر دو گوشی را در آب بیاندازید اما اگر سریع آیفون 5s را از آب بیرون بیاورید شاید بتوانید آن را نجات دهید، اما گلکسی اس 5 مجهز به تاییدیه IP67 است، بنابراین اگر در آب افتاد نیازی نیست تا در بیرون آوردن آن عجله کنید، زیرا گوشی به آب، شن، باران و گرد و غبار مقاوم است.

 

2 – دوربین

 

تنها برتری دوربین گلکسی اس 5 در برابر آیفون 5s دوربین 16 مگاپیکسلی آن نیست. ویژگی بسیار خوب فوکوس این دوربین به کاربر کمک می‌کند که بر روی یک سوژه خاص فوکوس کند و بنابراین پس زمینه آن سوژه مات شود، حتی کاربر می‌تواند فوکوس را بعد از عکس گرفتن نیز تغییر داده و فوکوس را از یک سوژه به سوژه دیگر تغییر دهد. ویژگی بسیار خوب دیگر این دوربین این است که می‌توانید به صورت زنده پیش نمایشی از حالت HDR را ببینید. تصور من این است که قابلیت فیلمبرداری 4K توسط این دوربین کمتری کاری است که می‌تواند انجام دهد.

 

3 – پشتیبانی از کارت حافظه خارجی

 

هر دو کمپانی سامسونگ و اپل به این موضوع پی برده‌اند که کاربران گوشی موبایل به دنبال گوشی با حافظه داخلی زیاد هستند، اپل با تولید گوشی 64 گیگابایتی به این نیاز کاربران پاسخ مناسبی داده است، اما سامسونگ با قرار دادن پشتیبانی از کارت حافظه خارجی این امکان را به کاربر می‌دهد که تا 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی بیشتری را در اختیار داشته باشد.

 

 

4 – حالت خصوصی و حالت کودک

برای اینکه اطلاعات شخصی شما مانند عکس‌ها و دیتاهای شما در دسترس افراد دیگر قرار نگیرد، این ویژگی را در گلکسی اس 5 قرار داده است تا عکس‌ها و دیتاهای شما قفل شود.  حالت کودک نیز طوری طراحی شده که دسترسی کودکان را به برنامه‌ها و ویدئوها محدود کند.

 

5 – ویژگی Ultra power saving

 

به طور حتم همه ما شرایطی را که باتری گوشی در شرایط دسترسی نداشتن به برق تمام شود را تجربه کرده‌ایم، اما اگر گوشی گلکسی اس 5 داشته باشید نگرانی شما از این بابت کمتر خواهد شد، زیرا این گوشی به حالتی مجهز است که توسط آن می‌توانید در شرایطی که گوشی موبایل شما شارژ کمی دارد از میزان باتری باقی مانده بیشترین بهره را ببرید. با این ویژگی سرویس‌های غیر ضروری گوشی غیر فعال خواهند شد و گوشی موبایل تنها برای مکالمه، فرستادن پیامک و استفاده از چند برنامه مخصوص فعال خواهد بود. سامسونگ ادعا کرده که اگر گوشی شما 10 درصد شارژ داشته باشد با کمک این ویژگی می‌توانید تا 24 ساعت گوشی خود را زنده نگه دارید.

 

6 – باتری قابل تعویض

 

همه ما می‌دانیم که باتری گوشی‌های موبایل به خصوص باتری آیفون خیلی زود به تعویض نیاز پیدا نخواهد کرد، اما این قابلیت گلکسی اس 5 این امکان را به شما می‌دهد که بتوانید یک باتری یدکی همراه خود داشته باشید و اگر در زمانی نیاز به استفاده زیاد از گوشی موبایل دارید و به منبع انرژی دسترسی ندارید از باتری یدکی خودتان استفاده کنید.

 

7 – صفحه نمایش سوپر آمولد

 

من نمی‌خواهم در این مقاله اندازه صفحه نمایش را مطرح کنم و بگویم که اندازه بزرگ صفحه نمایش گلکسی اس 5 به اندازه کوچک صفحه نمایش آیفون برتری دارد، اما به راحتی نمی‌توانم از کیفیت بالا و روشنایی زیاد صفحه نمایش‌های سوپرآمولد رد شوم، به خصوص که اگر بدانید تکنولوژی Local Contrast Enhancement در گلکسی اس 5 به بهتر نمایش دادن تصاویر در این صفحه نمایش کمک خواهد کرد.

 

8 – نمایش ضربان قلب

 

سامسونگ به عنوان اولین گوشی مجهز به ویژگی نمایش ضربان قلب است، در کنار این سنسور باید از برنامه‌های S Health و کنترل تلویزیون توسط پورت اینفرارد نیز نام ببریم که آیفون از تمام این موهبت‌ها محروم است.

 

اعتراف می‌کنم که آیفون 5s در زمان معرفی شدن ویژگی‌های جذابی مانند سنسور اثر انگشت و پردازنده 64 بیتی را داشت که توانست بسیار من را هیجان زده کند، اما باید بدانیم که در این زمان گلکسی اس 5 ویژگی‌های جذابی دارد که ‌می‌تواند بیشتر از آیفون من را به سمت خودش بکشاند.

 

نظر شما چیست، شما هنوز هم آیفون را ترجیح می‌دهید یا اینکه گلکسی اس 5 را بیشتر دوست دارید؟

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (164 نظر)

رضا

۱۳۹۵/۳/۱۵
مهمان خیلی چرت و پرت میگی بهترین گوشی اس فایو هست از همه نظر

سیامک

۱۳۹۴/۱۰/۴
فقط گلکسی اس5. شایدباورتون نشه ولی من ایفون 5داشتم یه بار از دستم افتاد روشن نشد

سیامک

۱۳۹۴/۱۰/۴
من یه ایفون5 داشتم که بعد اینکه یک بار از دستم افتاد دیگه روشن نمیشد.ولی الان گلکسی اس5 رو به ایفون 5 ترجیه میدم

مهمان

۱۳۹۴/۵/۲۸
وای دیدی چه گوشیی زد اپل همون ایفون6رو میگم چقدر منحصر بفرده کافیه یکم خمش کنی تا دیگه صاف نشه و پولتو دور بریزی

ali.r.e.t

۱۳۹۴/۵/۲۸
شرکت اپل خودشو کشته یه گوشی زده واسه اونایی که اهل پز دادنن ولی سامسونگ تو همه زمینه ها شرکت داره و کسر شانه که بخواد با ایفون مقایسه شه